Jaunais Porsche 911 Speedster izveido "tiltu" uz 70 gadus senu pagātni

510 ZS un mazsērijas izlaidums
TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Porsche 911 Speedster
Porsche 911 Speedster Foto: Porsche

Porsche ražošanā nupat laiduši modeli 911 Speedster, kas vizuāli pārmet tiltu uz pagātni līdz pat visu Porsche sporta automobiļu sencim — 1948. gada 356 „Nr. 1” Roadster. 

Konceptuālais 911 Speedster pasaules pirmizrādi svinēja 2018. gadā Cufenhauzenē, kad tika atzīmēta Porsche sporta auto 70 gadu jubileja. Tai sekoja citas publiskas uzstāšanās Gudvudas Ātruma svētkos, „Laguna Seca” trasē Kalifornijā „Rennsport Reunion VI” ietvaros, kā arī Parīzes autoizstādē oktobrī. Daudzi konceptauto raksturīgie Speedster elementi tagad tādā pašā vai līdzīgā formā ir atrodami sērijveida modelī. 

Pirmām kārtām uzmanību piesaista paceļamā jumta nodalījuma pārsegs ar dubultpacēluma plūsmas virzītājiem, kas ir šī ielas sporta automobiļu veida raksturīga iezīme kopš 1988. gada 911 Speedster. Tā ir līdz šim lielākā un sarežģītākā no atsevišķa oglekļšķiedras kompozītmateriālu gabala izgatavotā detaļa, ko Porsche ir izmantojis ceļu satiksmei paredzētā modelī. Dubultpacēlums nepieciešams arī, lai izvietotu aizsargsistēmu apgāšanās gadījumiem. Analoga sastopama arī 911 Carrera Cabriolet. 

Foto: Porsche

Īpaši vieglas konstrukcijas princips izmantots arī citās Speedster virsbūves detaļās. Oglekļa šķiedras kompozītmateriāla motora pārsegs, kas ir par diviem kilogramiem vieglāks nekā modelim 911 GT3, un oglekļa šķiedras kompozītmateriāla spārni ir pārņemti no 911 R. Priekšējais apakšējais panelis ir aizgūts no GT3, bet priekšējā spoilera apmale ir izstrādāta pilnīgi no jauna. Konceptauto izmantoto „Talbot” spoguļu vietā jaunā Speedster sērijveida versijai ir elektriski regulējami un apsildāmi Sport Design ārējie spoguļi. Speedster izbīdāmais, aerodinamiski noregulētais aizmugurējais spoilers un aizmugurējais apakšējais panelis ir pārņemts no 911 GT3 Touring. Minimāla svara princips sastopams arī salonā, kur vadītājam un pasažierim sagatavoti oglekļa šķiedras kausveida sēdekļi ar perforētu ādu vidusdaļā. 

Jaunā Speedster sirds ir pārņemta no 911 GT3. Tas ir atmosfēriskais sešcilindru opozītmotors ar četru litru darba tilpumu. Motora maksimālie 510 ZS tiek sasniegti pie 8400 apgr./min., bet maksimālie 470 Nm - pie 6250 apgr./min. No nulles līdz 100 km/h jaunais 911 Speedster paātrinās 4,0 sekundēs un maksimāli sasniedz 310 km/h. 

Foto: Porsche

Atšķirībā no iepriekšējā 911 GT3, Speedster motoram ir divi benzīna daļiņu filtri (GPF), un tas atbilst emisijas standartam Euro 6d TEMP, taču motors tik un tā nodrošina par desmit zirgspēkiem vairāk. Tas ir skaidrojams ar augstspiediena degvielas iesmidzinātāju ar optimizētu iesmidzināšanas shēmu un tamlīdzīgu detaļu uzlabojumiem, kā arī pārveidotu ieplūdes sistēmu. 

Foto: Porsche

Porsche piedāvā 911 Speedster tikai ar manuālo sešpakāpju pārnesumkārbu. Tai ir funkcija „auto-blip”, kas, pārslēdzot uz zemāku pārnesumu, ar automātisku, īslaicīgu un strauju droseļvārsta atvēršanos precīzi un neatkarīgi kompensē motora griešanās ātruma atšķirības starp pārnesumiem. Bez tā Speedster standarta aprīkojumā ir aktīvie motora balsti, stūrējama aizmugurējā ass, griezes momenta vektorēšanas sistēma, Porsche stabilitātes pārvaldība (PSM) un aktīvā piekare (PASM) ar sporta regulējumu un pazeminājumu par 25 milimetriem, 20 collu riteņi ar centrālo stiprinājumu, kā arī keramisko bremžu sistēma. 

Porsche 911 Speedster tiks izlaists 1948 eksemplāros.

Foto: Porsche
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu