Sārts: 15% komentāru pie partiju EP vēlēšanu reklāmām "Facebook" ir neautentiski

NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra ("Stratcom") direktors Jānis Sārts

FOTO: Zane Bitere/LETA

Apmēram 15% no komentāriem, kas atrodami zem politisko partiju Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanu reklāmām sociālajā medijā "Facebook", ir radījuši profili, kas nav sistēmiski, proti, automatizēti konti, kuri darbojas pēc noteikta algoritma, sarunā ar aģentūru LETA atklāja NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra ("Stratcom") direktors Jānis Sārts.

Viņš skaidroja, ka "Stratcom" pētījumos atklāts, ka pēdējā laikā būtiski pieaugusi iedzīvotāju reakcija uz politisko partiju sociālo mediju reklāmas kampaņām. Sārts piebilda, ka vidēji apmēram 40% no komentāriem zem reklāmām partijas ir "noslēpušas", proti, atzīmējušas, ka tos var redzēt tikai atsevišķi uz tiem uzspiežot. Direktors norādīja, ka "slēptajos" komentāros var redzēt ļoti agresīvus vēstījumus, tostarp arī citu partiju kampaņas.

Sārts arī atzīmēja, ka "Stratcom" ir identificējis četrus neautentiskus kontus, kas mudina cilvēkus nedoties uz EP vēlēšanām.

Direktors atzīmēja, ka pēc vēlēšanu kampaņas beigām par šiem kontiem tiks informētas arī attiecīgas drošības iestādes.

Komentējot tipisko neautentisko profilu atstāto komentāru saturu, Sārts norādīja, ka tas visbiežāk ir pretstatīts politiskās partijas reklāmai vai partijas ideoloģiskajam uzstādījumam. Viņš gan atzina, ka patlaban nav izveidojusies tāda sadarbība ar "Facebook", lai varētu veikt padziļinātu neautentisko profilu analīzi, lai varētu noteikt, kas aiz tiem stāv.

EP vēlēšanas Latvijā notiks sestdien, 25.maijā.

Uz augšu