No sestdienas tiks atjaunota tramvaju kustība pār Brasas tiltu (7)

Papildināts
TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Brasas tilts jeb satiksmes pārvads Rīgā pār dzelzceļa līniju Zemitāni—Skulte, kas savieno Rīgas centru (Miera iela) ar Mežaparku un Čiekurkalnu (Gaujas iela).
Brasas tilts jeb satiksmes pārvads Rīgā pār dzelzceļa līniju Zemitāni—Skulte, kas savieno Rīgas centru (Miera iela) ar Mežaparku un Čiekurkalnu (Gaujas iela). Foto: Zane Bitere/LETA

No sestdienas plkst.5 tiks atjaunota tramvaju kustība pār Brasas tiltu, pastāstīja Rīgas domes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Oļegs Burovs (GKR).

Viņš norādīja, ka no Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) saņemts atzinums, kas atļauj atjaunot tramvaju kustību pār tiltu. Taču kursēt pār to drīkstēs tikai divu sekciju vecie tramvaji, nevis jaunie zemās grīdas tramvaji.

Tāpat pa tramvaja sliedēm tur varēs braukt autobusi un vieglais transports līdz 3,5 tonnām. Aizliegta būs gājēju kustība.

Lēmumu atjaunot tramvaju satiksmi pašvaldība un BVKB pieņēmuši, balstoties uz būvdarbu projektētāju un neatkarīgu ekspertu veiktajām analīzēm un pārbaudēm par tilta tehnisko stāvokli.

"Rīgas satiksme" informē, ka līdz ar tramvaju kustības atjaunošanu atsāks kursēt arī retro tramvajs, kas pasažierus pārvadā brīvdienās un svētku dienās.

Ņemot vērā to, ka uz Brasas pārvada sabiedriskais transports var kursēt tikai pa tramvaja sliedēm, tiks mainīts 9.autobusa maršruts no centra. Tas līdz turpmākām izmaiņām nekursēs pa Kluso ielu un līdz Brasas pārvadam visu laiku brauks pa sliedēm. Pieturvieta "Klijānu iela" tiks slēgta un autobusi apstāsies tramvaja pieturvietās "Kazarmu iela" un "Brasas stacija".

BVKB aģentūru LETA informēja, ka būvdarbu atsākšana pilnā apjomā uz tilta būs iespējama tikai pēc tam, kad būvprojekta autors būs izstrādājis risinājumus būvprojektā neparedzētu nesošo konstrukciju bojājumu novēršanai. Jaunos būvprojekta risinājumus pirms iesniegšanas BVKB būs jāvērtē arī tiltu būvekspertīzē sertificētam speciālistam.

Vienlaikus BVKB, izvērtējot pārvada pārbūves būvprojektu, veiktās tehniskās apskates un iesniegtos ekspluatācijas slodžu aprēķinus, secināja, ka pārvada ekspluatācija arī pēc pārbūves pabeigšanas būs ierobežota un neatbilstoša slodzēm, kas paredzētas šodienas apstākļiem - transportlīdzekļu intensitātei un masai. Līdz ar to ir rūpīgi jāizvērtē esošā būvprojekta īstenošanas lietderība, norādīja BVKB.

Kā ziņots, transportlīdzekļu masas ierobežojuma dēļ no 18.maija bija slēgts 11.tramvaja maršruts, un tā vietā tika izveidots 11.autobuss "Abrenes iela - Mežaparks".

Pirms tam - 10.maijā -, remontējot Brasas satiksmes pārvadu, tika atklāti apbedījumi, kuru dēļ darbi objektā tika apturēti.

Brasas pārvada pārbūves laikā tiek veikts nesošo konstrukciju remonts, pārvada seguma, tramvaju sliežu ceļa un kontakttīklu pārbūve, apgaismojuma pārbūve, kā arī pārvada ietves seguma pārbūve un margu nomaiņa.

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu