Latvijas iedzīvotāju top 3: augšgalā ierindojas dārza darbi

FOTO: Unsplash

Sākoties atvaļinājumu un āra aktivitāšu aktīvajai sezonai, aktualizējas jautājums par lietderīgu brīvā laika pavadīšanu, tāpēc interneta veikals 220.lv sadarbībā ar pētījumu kompāniju “Norstat Latvija” veikuši iedzīvotāju aptauju*, lai noskaidrotu, kas ir populārākās šīs vasaras nodarbes un hobiji, kuros iedzīvotāji plāno investēt naudu. Secināts, ka atpūta pie dabas, dārza darbi un riteņbraukšana ir TOP3 aktivitātes, kuru inventāra un aprīkojuma iegādei Latvijas iedzīvotāji plāno ieguldīt naudu. 58% respondentu tam plāno tērēt līdz 100 eiro.

Daudzi fiziskajām aktivitātēm pievēršas tieši vasarā, kad ir vairāk brīvā laika un lielākas izvēles iespējas, kā sevi nodarbināt. Analizējot aptaujas datus secināts, ka iedzīvotāju TOP sarakstā izteikti dominē hobiji, kas tradicionāli raksturo zaļo domāšanu, katru gadu arvien vairojot šī dzīvesstila sekotāju pulku. Kā pats populārākais hobijs, kura īstenošanai aptaujātie plāno ieguldīt savus finanšu līdzekļus, tika norādīta atpūta pie dabas, visbiežāk iegādājoties elektriskos skrejriteņus, baseinus, grilus, un dažādus aksesuārus - aukstuma somas, niršanas maskas, kakla spilvenus, piepūšamās gultas, termosus u.c.

Otra ne mazāk nozīmīga aktivitāte vasarā ir dārza darbi, kas savu pievilcību ir sākusi gūt arī pilsētvidē, iekārtojot nelielus mazdārziņus vai iekārtojot urbānās siltumnīcas uz balkoniem.

Savukārt trešajā vietā ierindojas riteņbraukšana.

Vasara ir viens no gadalaikiem, kas neprasa milzu investīcijas, lai nodotos jauniem hobijiem vai turpinātu aizsāktos, ja plānos nav veikt lielus pirkumus, piemēram, pilna aprīkojuma inventāru, vasarnīcas un āra atpūtas preces, dažādus pārvietošanās līdzekļus u.c. Pēc aptaujas datiem, gatavojoties sezonas atklāšanai, 58% iedzīvotāju norādījuši, ka ir gatavi investēt līdz 100 eiro jauna inventāra iegādei vai papildināt esošo, piemēram, iegādājoties aksesuārus. 100-500 eiro jaunam inventāram būtu gatavi tērēt 36% respondentu, bet lielas investīcijas, vairāk par 500 eiro, plāno ieguldīt 6% no apjautātajiem, kas tiek attiecināts uz tādiem pirkumiem kā ritenis, elektriskais skrejritenis, laiva u.c.

Interesanti, ka klienti ir gatavi maksāt vairāk, līdz ko iestājas siltāki laikapstākļi. Vasaras periodā, kad laiks ir silts un saulains, bet dienas ir garākas. Harvard Business Review pētījumā par tiešsaistes pircējiem secināts, ka tie līdz pirkuma apmaksas brīdim nonāk tieši atrodoties augstākas temperatūras laikapstākļos. Tika pierādīts, ka 25 grādu temperatūrā ir bijuši par 46% vairāk pircēju, nekā vidēji 20 grādu temperatūrā. Secināts arī, ka fiziskā siltuma iedarbība liek cilvēkiem justies “emocionālā siltuma” sajūtā, izraisot pozitīvas reakcijas un palielinot uztvertā produkta vērtību.

“Jāatzīst, ka arī mūsu novērojumi liecina par šādu tendenci, ko var izskaidrot ne tikai ar siltākiem laikapstākļiem, bet arī gaišākām vakara stundām. Piemēram, šogad uzstādījām baseinu pārdošanas rekordus, kad gaisa temperatūra sasniedza + 33 grādus, bet, kad temperatūra pakāpās vēl par 2 grādiem, pārdošanas apjomi auga vēl par aptuveni 1.5 reizēm vairāk,” piebilst R. Žilēnas.

*”Norstat Latvija” veiktajā aptaujā par āra aktivitāšu inventāra iegādi šī gada jūnijā piedalījās 1360 respondenti no visas Latvijas.

Uz augšu