Plastmasas “karaļi” atsakās no plastmasas lobija

FOTO: Reuters/ScanPix

ASV dzērienu ražotāji “Coca-Cola” un “PepsiCo”, kas ir vieni no lielākajiem plastmasas pudeļu izmantotājiem pasaulē, atteikušies no sadarbības ar plastmasas lobiju, tādējādi cenšoties veicināt ilgtspējīgu un videi draudzīgāku uzņēmējdarbības modeli, vēsta “CNN Business”.

“Coca-Cola” un “PepsiCo” cenšas palielināt pārstrādātās plastmasas īpatsvaru uzņēmuma izmantotajās plastmasas pudelēs. Šī mērķa sasniegšanai uzņēmumi vēlas uzlabot arī plastmasas pārstrādes infrastruktūru un nodrošināt, ka kompāniju ražoto dzērienu iepakojumi ir pilnībā pārstrādājami.

Tajā pašā laikā plastmasas industrijas lobijs “Plastics Industry Association” neatlaidīgi cīnās pret plāniem ierobežot plastmasas izmantošanu.

Dalība šādā organizācijā var iedragāt “PepsiCo” un “Coca-Cola” tēlu un apņēmību meklēt risinājumus plastmasas piesārņojuma problēmām.

“Coca-Cola” 2017.gadā kopumā saražoja 3,3 miljonus tonnu plastmasas.

Savukārt “PepsiCo” nepublisko informāciju par uzņēmuma radīto plastmasas piesārņojumu.

Abi uzņēmumi cenšas samazināt pirmreizējas plastmasas izmantošanu iepakojumu ražošanā, tā vietā liekot lielāku uzsvaru uz pārstrādātas plastmasas vai alternatīvu materiālu izmantošanu.

“PepsiCo” ir izvirzījusi mērķi līdz 2025.gadam nodrošināt, ka uzņēmuma dzērieni tiek pildīti tikai pārstrādājamos, kompostējamos vai bioloģiski noārdāmos iepakojumos.

Tikmēr “Coca-Cola” plāno līdz 2030.gadam panākt, ka izlietoto iepakojumu savākšana un pārstrādāšana ir līdzvērtīga ar pārdoto iepakojumu vienību skaitu.

Uz augšu