Rail Baltica no sava ceļa "noslaucīs" tirdzniecības centru "Titāniks"

FOTO: Ieva Lūka/LETA

Dzelzceļa projekts "Rail Baltica" krasi mainīs Rīgas seju - tiks nojaukti gājēju tuneļi, pārvietotas sabiedriskā transporta pieturas un izzudīs tirdzniecības centrs "Titāniks", kas pilda arī autostāvvietas funkcijas, vēsta lsm.lv.

Dzelzceļa līnija centrā ienāks no Maskavas forštates puses un šķērsos Lāčplēša ielu pa tiltu, kas vēl tikai taps. 

“Šī ir Lāčplēša iela, tas ir dzelzceļš, kuru mēs zinām, un dzelzceļa pārvads. Un līdzās tiks uzbūvēta jaunā “Rail Baltica” līnija. Un tai blakus tiks uzcelts gājēju tilts, kas būs domāts gājējiem un velosipēdistiem,” LTV7 norāda “Rail Baltica” trases lokālā plānojuma izstrādātājs Neils Balgalis.

Tālāk "Rail Baltica" sliedes ies pa esošo uzbērumu līdz Dzirnavu ielai un ienāks Centrālajā stacijā.

Video: LTV7 raidījums krievu valodā par Rail Baltica ietekmi galvaspilsētā

Arī stacijas ēku gaida nopietnas pārmaiņas - tai tiks pievienots vēl viens stāvs. 

“Te mums jāveic diezgan liela pārbūve. Tas vajadzīgs tādēļ, lai nodrošinātu jaunu piekļuvi peroniem. Mēs uzbūvēsim kāpnes, kas vedīs tieši no ieejas līdz peroniem. Visi peroni tiks pārbūvēti, nokļūt uz peroniem varēs pa eskalatoru un ar liftu. Virs perona tiks uzbūvēts trešais stāvs – uzgaidāmā zāle. Tas nepieciešams, lai sadalītu cilvēku plūsmas,” stāsta “Rail Baltica” projekta īstenotāja Latvijā, uzņēmuma “Eiropas dzelzceļa līnijas” galvenā inženiera vietnieks Einārs Jaunzems.   

Pārmaiņas piedzīvos arī pilsētas gājēju infrastruktūra, piemēram, tiks nojaukti pazemes gājēju tuneļi.

“Ideja ir tāda, ka mēs visi šķērsosim ielu vienā līmenī. Tas ir, atteiksimies no tuneļiem. Jo tā ir ērtāk, bet tuneļi ir astoņdesmito gadu risinājums. Jaunais risinājums būs vienkāršs. Autobusu un trolejbusu pietura pie Centrālās stacijas, kas atrodas pretī Centrāltirgum, tiks pārvietota zem tilta. Tā nebūs zem klajas debess, būs apgaismota un ērta,” stāsta Neils Balgalis.

Ar "Rail Baltica" tiks pielikts punkts tirdzniecības centra "Titāniks" pastāvēšanai un dzelzceļa uzbērumam.

“Līdzās pašreizējam Dzelzceļa tiltam būs jaunais tilts. Un blakus jaunajam tiltam būs tilts gājējiem un velosipēdistiem. Varēs šķērsot Daugavu kājām vai ar velosipēdu. Būs tiešais savienojums ar Latvijas Universitāti, ar Mūkusalas kvartālu,” saka Neils Balgalis.

Tālāk jaunais dzelzceļa tilts šķērsos Zaķusalu un dosies uz Torņakalnu.

Uz augšu