"Pat neatvainojās." Pēc 10 dienām - vēl viens negadījums, kurā gāja bojā autobusa vadītājs

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: скриншот видео

Tatjana turpina, ka "viņa nezina, kā notika saziņa pēc negadījuma un vai uzņēmums sazinājās ar upura tuviniekiem. Mana māte uzzināja, kas noticis, no ziņām. Pirmajās dienās, kad pamodos, es biju kādā citā dimensijā, mainītas apziņas stāvoklī. Es sapratu, ka man jāpaņem telefons un jāzvana mātei, bet to izdarīt es nevarēju".

Izrādās, ka mana māsīca mani atrada, jo viņa pati mani meklēja. Tā bija vienīgā saziņa, par kuru es zinu.

Portāls "Rus.Tvnet" vērsās pie "Lux Express" pēc paskaidrojuma - vai uzņēmums pēc negadījuma sazinājās ar cietušajiem un cietušo radiniekiem?

"Pēc negadījuma 2016. gadā mēs nekavējoties sazinājāmies pa e-pastu un pa tālruni ar katru pasažieri, kurš piedzīvoja negadījumu. Upuriem tika sniegta finansiāla palīdzība, lai nodrošinātu pirmās nepieciešamības preces, un tika atlīdzinātas iegādātās autobusu biļetes. Saziņa ar pasažieriem turpinājās arī pēc negadījuma, kad sedzām ceļa izdevumus radiniekiem, kuri devās ciemos pie upuriem.

Ja pasažieri atteicās vai paši nespēja atbildēt uz ziņojumiem, uzņēmuma "Lux Express" vadītājs un darbinieki uzturēja kontaktus ar radiem. Pēc negadījuma mēs sazinājāmies ar policiju, sniedzām nepieciešamo informāciju par notikušo, kā arī sniedzām informāciju apdrošināšanas kompānijām, lai cietušie nekavējoties saņemtu kompensāciju.

Mēs vairākkārt esam izteikuši līdzjūtību par notikušo gan publiski, gan katram pasažierim atsevišķi, taču mēs ļoti labi saprotam, ka šādā situācijā to nekad nevar būt par daudz, tāpēc mēs vēlreiz izsakām visdziļāko līdzjūtību visiem negadījumā ievainotajiem pasažieriem," atbildi sniedza "Lux Express" pārstāvis Janno Ritsbergs.

"Man bija ļoti grūta diena, un es sapratu, ja mana māte neatbrauks, es šeit vienkārši nomiršu. Man iedeva "Lux Express" pārstāvja konataktinformāciju, es viņiem palūdzu bezmaksas biļetes mātei, lai viņa varētu atbraukt no Rīgas pie manis uz Tartu, uz slimnīcu. Droši vien tas bija jau pēc darba dienas beigām.

Uzņēmuma pārstāvi sauca Tatjana, mana vārdamāsa. Es viņai zvanu un viņa man atbild: "Ziniet, es tagad esmu teātrī, zvaniet man rīt." Šeit ir tāda attieksme. Beigu beigās manai mātei tika izsniegtas biļetes," atceras upure.

Tatjana apgalvo, ka uzņēmuma pārstāvji nav ar viņu personīgi sazinājušies - nedz laikā, kad viņa bija slimnīcā, nedz pēc tam. Ārstēšanu slimnīcā, kā arī visas operācijas un procedūras, kas joprojām ir vajadzīgas Tatjanai, apmaksā pārvadātāja apdrošināšanas kompānija.

Nedēļu pēc traģiskajiem janvāra notikumiem, 2016. gada 8. februārī, Igaunijā Austrumviru apriņķī šosejas Tartu-Valga 52. kilometrā notika vēl viens negadījums, kur avarēja pasažieru autobuss "Lux Express". Autobuss no Sanktpēterburgas uz Rīgu sadūrās ar kravas automašīnu. Autobusa vadītājs nomira uz vietas, 13 cilvēki tika nogādāti slimnīcā.

"Es nepriecājos, ka "Lux Express" nesazinās. Viņi teica, ka šoferiem bija kaut kāda veida apmācība. Un tas arī viss! Kur ir viņu atbildība? Kāda ir šī organizācija, ja tās vadītājs nevar izskaidrot notikušo un kādi pasākumi ir veikti, lai šādas situācijas vairs neatkārtotos? Mans mērķis nav pateikt, cik nabaga un nelaimīga es esmu. Mans mērķis ir saprast, vai ir garantija, ka tas vairs neatkārtosies," skaidro Tatjana.

"Redzi, ja viss būtu bijis kārtībā, viņiem nebūtu problēmas aiziet un pateikt: "Jā, tas notika, mēs veicām pasākumus, tagad ar mums viss ir citādāk." Bet ar mums neviens nekomunicēja. Neviens ar mani nesazinājās, nezvanīja, neatnāca uz slimnīcu. Neviens pat neatvainojās," atklāj sieviete.

Portālam "Rus.Tvnet" izdevās iegūt sīkākus komentārus un dažas atbildes uz jautājumiem.

- Vai pēc negadījuma 29. janvārī esat saņēmis sūdzības no cietušajiem?

Pēc nelaimes no ievainotajiem pasažieriem par uzņēmumu nebija iebildumu vai sūdzību "Lux Express".

 - Vai par nopietniem ievainojumiem tika izmaksātas kompensācijas vai sniegta cita palīdzība?

Upuriem tika sniegta materiāla palīdzība, lai piegādātu pirmās nepieciešamības preces, tika atlīdzinātas iegādātās autobusu biļetes. Pēc negadījuma saziņa ar pasažieriem turpinājās. Saskaņā ar "Lux Express" iekšējo politiku mēs izturējāmies pret visiem šīs avārijas upuriem vienādi.

- 2016. gada janvārī un februārī notika divi smagi negadījumi. Otrajā negadījumā autobusa vadītājs gāja bojā. Kādus pasākumus uzņēmums veica pēc šiem diviem negadījumiem īsā laika posmā?

Otrajā negadījumā 2016. gada ziemā Igaunijā "Lux Express" vadītājs mira pēc tam, kad kravas automašīnas vadītājs ietriecās autobusā. Mēs vēlamies atzīmēt, ka autovadītājam nebija iespēju novērst šo negadījumu.

Pēc notikušajiem negadījumiem mēs valsts līmenī pievērsām uzmanību ceļu stāvoklim ziemā, un tikai dažus mēnešus pēc ceļu satiksmes negadījumiem tika pārskatīti ceļu uzturēšanas noteikumi un veikti ārkārtas pasākumi, lai novērstu slīdēšanu uz Igaunijas ceļiem.

Sadarbībā ar Igaunijas Ceļu drošības pārvaldi mēs daudzus "Lux Express" autobusus aprīkojām ar uzraudzības ierīcēm, kas reāllaika datus vadībai pārraida par ceļu faktisko stāvokli. Turklāt pēc negadījumiem sadarbībā ar aģentūru visiem autovadītājiem mēs izveidojām vienotu tālruņa numuru, uz kuru viņi var piezvanīt, lai informētu par ceļu pašreizējo stāvokli, pārvietojoties pa maršrutu Tartu-Valga. Autovadītāju nosūtītā informācija nonāk atbildīgajām personām. Mēs informējam savus autovadītājus par šo tālruni ne tikai Igaunijā, bet arī Latvijā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu