Mākslīgais intelekts aizstās darba vietas, īpaši apdraudēti zemas kvalifikācijas darbinieki.
Viens no populārākajiem mītiem, kas saistās ar MI, ir pārliecība, ka līdz ar straujo tehnoloģiju attīstību un ikdienas procesu automatizāciju MI aizstās darbus, ko līdz šim veikušas plašas cilvēku masas. Skaidrs, ka nākotnē jomas, kurās darbosies MI, tikai un vienīgi paplašināsies, tomēr vienlaikus jāsaka, ka līdz šim MI ticis lietots ar mērķi palielināt cilvēku darbaspējas, ļaujot viņiem strādāt modernākā, radošākā un daudz gudrākā veidā. Šobrīd mākslīgo intelektu saturošie risinājumi var aizstāt cilvēku rutīnas darbā vai mehāniskās, vienveidīgās darbībās. Uzticēt šāda veida darbu veikt mašīnai – tas ir tas, uz ko mēs tiecamies un ko realizējam ar automatizācijas procesiem. Savukārt mākslīgā intelekta risinājumu izmantošana automatizācijā ir jauns solis, kas jau uzlabo pašu automatizāciju. Tāpēc ir aplami runāt par cilvēka aizstāšanu. Risinājumiem ir jāpapildina cilvēka spējas, līdz ar to tas ir kā radīt supercilvēku, kurš maksimālajā veiktspējā izpilda savu darbu labi. Ja cilvēks tiek aizstāts rutīnas uzdevumos, lai iegūtu vairāk laika radošu un inovatīvu darbību veikšanai, tas ir tikai apsveicami. Protams, profesiju transformācija ir neizbēgama, taču no tās nebūtu jābaidās – arī pirms 40 gadiem profesionālā ikdiena daudziem bija citāda un arī bez mākslīgā intelekta šodien šķistu neglābjami novecojusi.
Mēs dzīvojam transformācijas laikmetā, tāpēc zemas kvalifikācijas darbinieku aizstāšana ir tirgus ietekme, nevis tehnoloģiju vaina. Ir aplami ticēt, ka pirms 10 - 20 gadiem apgūtā profesija netransformēsies, tāpēc cilvēka pienākums ir attīstīties līdz ar to. Savukārt valstij un uzņēmumiem ir jārada atbilstošas platformas. Jau tagad ar MI aprīkotas tehnoloģijas veic sarežģītas darbības, kas palīdz kvalificētam un profesionālam darbaspēkam, piemēram, ārstiem, pilotiem, finansistiem utt. Tāpat MI spēju atvieglot mūsu ikdienu jau tagad redzam arī pilsētvides un infrastruktūras pārvaldībā. Tāpat pasaulē jau pastāv sistēmas, kas, piemēram, vada pilsētas transporta plūsmas.