Runā, ka lietotu auto tirgotāji sākuši mazāk "tīt odometrus"
Par reālo nobraukumu!

Lietotas automašīnas

FOTO: Pixabay

Cīņa ar odometru krāpniekiem ir gandrīz tikpat sena kā pats automobilis. Arī Latvijā par šo problēmu ir runāts gana daudz, taču joprojām daudzu prātos ir iesakņojies stereotips, ka lietotiem automobiļiem no Eiropas nevar būt vairāk par 200 000 nobrauktu kilometru. Kā izrādās, situācija Latvijas lietotu auto tirgū iepriekšējā gada laikā ir ievērojami uzlabojusies.

Pērn tikai 23% gadījumu fiksēts, kad pārdevēji ir krāpušies ar patieso automašīnas nobraukumu. Tas ir ievērojams kritums, salīdzinot ar periodu pirms dažiem gadiem, kad odometru “notīšana” tika konstatēta gandrīz katram otrajam (~45%) automobilim un no atsevišķiem reģioniem, piemēram, Skandināvijas pat 64% gadījumu. Tā liecina autoDNA apkopotā informācija.

Lai arī kopējā situācija krietni uzlabojas, joprojām netrūkst izteiktu un nekaunīgu krāpšanas piemēru.

Pērnā gada līderpozīcijas ieņem kāds 2004. gada Volvo V70, kura sludinājumā norādītie 218 104 km nobāl patiesā 851 112 km nobraukuma priekšā.

Tie ir 633 008 ekspluatācijas kilometri, kas izdzēsti no automašīnas vēstures! Salīdzinājumam – līdz Mēnesim un atpakaļ ir vidēji 768 800 kilometru.

Pērnā gada antirekordisti

Volvo V70, 2004. gads – no 851 112 km uz 218 104 km (koriģēti 633 008 km)

Mercedes-Benz Viano, 2010. gads – no 749 620 km uz 187 005 (koriģēti 562 615 km)

Mercedes-Benz E220, 2008. gads – no 760 167 km uz 339 000 (koriģēti 421 167 km)

Audi A6, 2006. gads – no 639 448 km uz 270 000 km (koriģēti 369 448 km)

Krāpnieki ļoti labi apzinās digitālā laikmeta sniegtās iespējas un attiecīgi arī iespējas uzzināt auto patieso nobraukumu, līdz ar ko ievērojami ir pieaudzis to gadījumu skaits, kad sludinājumā netiek norādīti VIN numuri vai arī tie uzrakstīti kļūdaini, tādējādi cenšoties slēpt informāciju par automašīnas pagātni.

“Esam aptaujājuši gan savus biedrus, gan arī vairākus neatkarīgos tirgotājus. Visi atzīst, ka situācija ar odometru manipulācijām pēdējo gadu laikā ir būtiski uzlabojusies. Tirgus piedāvājumā ir ievērojami samazinājies tādu automobiļu skaits, kam veiktas būtiskas manipulācijas, samazinot nobraukuma rādījumu par vairākiem simtiem tūkstošu kilometru,” stāsta Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

Auto asociācija uzsver, ka šādas izmaiņas tirgū ir notikušas pateicoties visām iesaistītajām pusēm - gan autoražotāju pārstāvjiem, kam sakārtotākā tirgū parādās iespējas kvalitatīvākam un dārgākam produktam, gan lietotu automobiļu tirgotājiem, kam tagad daudz vairāk ir jākonkurē ar klientu apkalpošanas kvalitāti, gan pakalpojuma sniedzējiem, kas nodrošina ekspluatācijas un nobraukuma vēstures pieejamību, gan arī pašiem pircējiem, kas ir kļuvuši daudz zinošāki un prasīgāki.

Pavisam tika pārbaudītas 10 388 automašīnas, no kurām 77% gadījumu jeb 7967 spēkratiem odometra rādījums atbilda patiesībai. Pārējām 2421 automašīnām tika konstatētas neatbilstības odometra rādījumā.

Vidēji tiek “notīti” 108 245 km, savukārt kopā no auto vēsturēm ir izdzēsti 261 630 431 km, kas aptuveni atbilst attālumam no Zemes līdz Saulei un atpakaļ. 

Uz augšu