CVK izsludinot Rīgas domes ārkārtas vēlēšanas, sāksies arī aģitācijas periods

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Rīgas panorāma.
Rīgas panorāma. Foto: Kaspars Nordens/LETA

Plānots, ka rīt, 25.februārī Centrālajai vēlēšanu komisijai (CVK) izsludinot Rīgas domes ārkārtas vēlēšanas, sāksies arī oficiālais aģitācijas periods.

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB) apliecināja, ka aģitācijas periods ir no vēlēšanu izsludināšanas dienas līdz vēlēšanu dienai.

Precīzus aprēķinus par to, cik viena partija varēs tērēt aģitācijai, KNAB sola publiskot vēlāk.

Neskatoties uz to, ka atsevišķas partijas jau sākušas aģitāciju potenciālajām Rīgas domes vēlēšanām, līdz aģitācijas periodam likums partijām nekādus aģitācijas ierobežojumus neparedz. Izmaksas, kas partijai radušās saistībā ar patlaban izvietoto politisko reklāmu, būs jāatspoguļo attiecīgās partijas gada pārskatā par 2020.gadu. 

13.februārī Saeima galīgajā lasījumā kā steidzamu pieņēma Rīgas domes atlaišanas likumu. Tas paredz atlaist Rīgas domi un iecelt pagaidu administrāciju, kā arī nosaka, ka domes vēlēšanas notiek pirmajā sestdienā, kas iestājas pēc diviem mēnešiem pēc šā likuma spēkā stāšanās. Rīgas domes atlaišanas likums stāsies spēkā 25.februārī. 

Plānots, ka CVK Rīgas domes vēlēšanas izsludinās 25.februārī, uzreiz pēc likuma spēkā stāšanās dienas, par vēlēšanu dienu nosakot sestdienu, 25.aprīli.

KNAB jau pagājušā gada nogalē aģentūrai LETA skaidroja, ka partijām pirms vēlēšanām trīs darba dienu laikā būs jāiesniedz birojam paziņojumi par noslēgtajiem priekšvēlēšanu aģitācijas līgumiem un 30 dienas pēc vēlēšanām - vēlēšanu ieņēmumu un izdevumu deklarācijas. Priekšvēlēšanu aģitācijas izcenojumi ne vēlāk kā trīs darbdienu laikā no vēlēšanu izsludināšanas dienas jāiesniedz KNAB un Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP).

Laikā periodā no vēlēšanu izsludināšanas dienas līdz vēlēšanu dienai partijām ir noteikti ierobežojumi un aizliegumi priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai un izplatīšanai. 

Vēlēšanu dienā, kā arī 30 dienas pirms vēlēšanu dienas priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana elektroniskā plašsaziņas līdzekļa televīzijas programmās un raidījumos ir aizliegta.

Vēlēšanu dienā, kā arī dienu pirms vēlēšanu dienas priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana elektroniskā plašsaziņas līdzekļa radio programmās un raidījumos, publiskās lietošanas ārtelpās un iekštelpās, preses izdevumos un valsts un atvasinātu publisku personu institūcijās un kapitālsabiedrībās, kā arī internetā ir aizliegta.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu