Ja automašīnu lieto vairāki cilvēki, pienācīga dezinfekcija ir ļoti būtiska

FOTO: Publicitātes foto

Domājams, reti kurš nebūs dzirdējis pēdējā laikā regulāri un it visur izskanošos aicinājumus pastiprināti ievērot elementārās personīgās higiēnas prasības. 

Ja nu tomēr aizvien gadās aizmirst par vismaz roku dezinfekciju, risks saķert neredzamo un arī nepazīstamo vīrusu SARS CoV-2 ir krietni vien lielāks. Tas attiecas kā uz cilvēkiem, kuri ikdienā pārvietojas sabiedriskajā transportā, tā arī tiem, kuri izmanto auto. Jo īpaši tiem, kuru automobilim ir vairāki šoferi.

Tā kā drūzmēšanās sabiedriskajā transportā nepavisam nav ieteicama, auto šobrīd ir kļuvis par vissvarīgāko pārvietošanās līdzekli. Lai mēs labāk sargātu sevi un savus apkārtējos no jaunā koronavīrusa izraisītas saslimšanas, ikdienā lietotā mašīna ir ļoti rūpīgi jākopj. Autodīlera “Norde” pēcpārdošanas nodaļas vadītājs Gints Bremze, atsaucoties uz publikāciju zinātniskajā izdevumā “New England Journal of Medicine”, ka 

vīruss uz plastmasas un nerūsējošā tērauda virsmām var izdzīvot pat vairākus desmitus stundu, norāda uz nepieciešamību mašīnu tīrīt un regulāri, ja tā tiek lietota intensīvi.

FOTO: Publicitātes foto

Dezinficē katru dienu

Mēs bieži dienā uzkrātos putekļus notīrām, virsmām vienkārši pārbraucot pāri ar lupatu. Tagad ar to būs par maz, jo tādā veidā no vīrusiem atbrīvoties nevar.

Visvienkāršākais – ja auto iepriekš lietojis kāds cits, pēc iekāpšanas tajā notīrīt bieži skartās virsmas, dezinficēt rokas un tikai tad braukt.

Jādomā, ikviens atcerēsies, ka ir jānotīra durvju rokturi, atslēga, stūre un ātrumpārslēgs. Taču mēs bieži pieskaramies arī pagrieziena rādītāju slēdzim un drošības jostas sprādzei, tādēļ nedrīkst aizmirst arī par tām. Savukārt mašīnas virsbūve jānotīra ar ziepjūdenī samērcētu lupatiņu, kura pēc tam ir jāizmet.

FOTO: Publicitātes foto

Ja mainās šoferi, tad dezinfekcijas pasākumi ir jāveic regulāri. Ikdienas dezinfekcijai vislabāk lietot mitrās salvetes, kuras ir piesūcinātas ar šķidrumu, kas satur 60 – 70% spirtu. Ja tādu nav, tad dezinfekcijas šķidrumu iesmidzina mikrošķiedras lupatiņā un virsmas notīra ar audumu. Izņēmums – skārienjutīgie ekrāni, kurus šādi tīrīt nav ieteicams. Tādēļ, ja iespējams, būtu labi samazināt skārienjutīgo ekrānu lietošanu vai tīrīt tos ar datoru, telefonu virsmām paredzētajiem līdzekļiem.

Runājot par ādas interjera kopšanu, jāatceras, ka obligāti būtu jātīra ar ādu apvilkts ātrumpārslēgs un stūre.

Ja ir bažas par ādas sēdekļu bojāšanu, tad var notīrīt mazu laukumu kādā mazāk redzamā vietā un pavērot materiāla reakciju.

Tāpat jau savlaicīgi var ieplānot ādas salona kopšanu ar barojošiem līdzekļiem laikam, kad ārkārtas situācija beigusies.

FOTO: Publicitātes foto

Mašīnā jāuzstāda gaisa filtrs ar aktīvo ogli

Automašīnas salona gaisa filtrs ar aktīvās ogles slāni mazliet labāk aiztur sīkās daļiņas – kvēpus, ziedputekšņus, arī veselībai kaitīgās baktērijas, kas ir gaisā, tādēļ šajos apstākļos būtu piemērotāks. Īpaši svarīgi tas ir astmas slimniekiem, kas ir jaunā koronavīrusa izraisītās saslimšanas paaugstināta riska grupā.

Ikdienišķā situācijā filtrs ir jāmaina reizi gadā vai pēc nobrauktiem 15 000 kilometru, taču šobrīd ir ieteicams apsvērt tā nomaiņu ātrāk. Tā kā filtru var nomainīt tikai servisā, tā nomaiņa ir īstais brīdis, lai veiktu arī minimālu mašīnas pavasara apkopi. 

Uz augšu