Jaunā koronavīrusa izplatības dēļ Latvijā mazināsies mediju daudzveidība un notiks profesionālu žurnālistu aizplūšana. Šīs prognozes ir tikai daļa no raidījumā “Komforta zona” izskanējušiem secinājumiem par Covid-19 krīzes ietekmi uz Latvijas medijiem.
Sarunā par krīzi mediju vidē, mediju lomu krīzes laikā un Kultūras ministrijas paspārne gatavotiem atbalsta pasākumiem piedalījās Kultūras ministrijas Mediju politikas nodaļas vadītājs Kristers Pļešakovs, Latvijas Žurnālistu asociācijas valdes priekšsēdētāja Arta Ģiga un Latvijas Reklāmas asociācijas valdes loceklis Māris Naglis.
Pilnu diskusijas ierakstu iespējams noskatīties šeit:
Mediji kraha priekšvakarā
Raidījuma sākumā viesiem tika jautāts, vai tiešām Latvijas mediji šobrīd atrodas kraha priekšvakarā. Atbildot uz to,
Latvijas Žurnālistu asociācijas vadītāja Arta Ģiga norādīja, ka mediju galvenais ienākumu avots – reklāmas tirgus – šobrīd esot “brīvajā kritienā”.
“Var tikai rēķināt, vai tie zaudējumi būs no 40 vai līdz 80 %, vai apstāties pavisam. Kā kuram medijam. Atkarīgs no tā, kāda ir tā struktūra,” stāstīja eksperte.
Savukārt Latvijas Reklāmas asociācijas valdes loceklis Māris Naglis aicināja skatīties uz situāciju plašāk.
“Kad mēs runājam par medijiem, cilvēki uzreiz iedomājas presi, televīziju vai radio. Bet te jāņem vērā, ka industrija ir plašāka. Pat nerunājot par [reklāmas] aģentūrām un saistītām nozarēm, paņemam kaut vai kino vai vides reklāmu. Kino šobrīd neapmeklē, tātad reklāmas arī nav. Visvairāk šobrīd cietusi vides reklāma,” pauda Naglis.