Aptaujā noskaidroti Eiropas nepieklājīgākie autovadītāji

Nepieklājīgs autovadītājs

FOTO: Unsplash

Franči un grieķi ir Eiropas nepieklājīgākie autovadītāji, secināts jaunā aptaujā, kur šoferi raksturojuši savu uzvedību uz ceļa.

Vairumā Eiropas valstu autovadītāji aptaujā norādīja, ka, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, viņi uz ceļa kļuvuši laipnāki un piesardzīgāki. Viņi norādīja, ka retāk ķērušies pie apvainojumiem, taurējuši vai braukuši pārāk tuvu priekšā esošajai automašīnai.

Aptaujā atklājās, ka grieķi (47%) visbiežāk brauks priekšā esošās automašīnas astē, bet franči (70%) apvainos citus šoferus.

Savukārt spāņi (66%) visātrāk ķersies pie taurēšanas, liecina aptauja, ko pēc uzņēmuma "Vinci Autoroutes" 11 valstīs veica sabiedriskās domas pētniecības uzņēmums "Ipsos".

Vērtējot bīstamu uzvedību uz ceļa, pirmajā vietā ierindojās grieķi, bet pēdējā briti.

Kopumā 88% eiropiešu autovadītāju atzina, ka reizēm pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, kas ir par vienu procentu mazāk nekā 2019.gadā. 61% aptaujāto atzina, ka neievēro drošu distanci, kas ir par trim procentiem mazāk nekā pērn.

Zviedri visbiežāk brauc pārāk ātri vai pārāk tuvu citai automašīnai, vai arī novērš acis no ceļa. Savukārt Nīderlandes autovadītāji visbiežāk apdzen pa labo pusi joslās, kas domātas lēnākai satiksmei, liecina aptauja.

Taču pozitīvs ir atklājums, ka spēkā pieņēmušies tikai divi no 14 bīstamas braukšanas indikatoriem - runāšana pa telefonu un GPS uzstādīšana braucot.

Piektā daļa autovadītāju, kas ir par vienu procentu vairāk nekā 2019.gadā, atzina, ka izkāpuši no sava auto, lai izskaidrotos ar citu šoferi. Visbiežāk - 37% - šādi rīkojušies poļi.

Piektā daļa franču un 16% visu aptaujāto autovadītāju atzina, ka nav vairs īsti tie paši cilvēki, kad atrodas pie auto stūres. Viņi atzina, ka kļūst nervozāki, impulsīvāki un agresīvāki.

Eiropas Savienības (ES) publiskotie dati liecina, ka 2019.gadā ceļu satiksmes negadījumos 27 bloka valstīs dzīvību zaudējuši aptuveni 22 800 cilvēki. Tas ir par aptuveni 7000 nāves gadījumiem jeb 23% mazāk nekā 2010.gadā.

Salīdzinot ar 2018.gadu nāves gadījumu skaits sarucis par 2%.

Lai gan letālo ceļu satiksmes negadījumu skait turpina samazināties, vairumā valstu kopš 2013.gada progress ir kļuvis lēnāks.

Uz augšu