Zebra: vidējā ātruma radari ir vēlami, tomēr tiem ir būtiski trūkumi (7)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Fotoradaru ieviešana risinājās lēni, negribīgi, pat skandalozi, kad ar pārvietojamo fotoradaru pārvaldīšanu nodarbojās "privātie", kas viņus lika, kur grib un kā grib, lai tikai iekasētu pēc iespējas vairāk no autobraucējiem.

Autobraucēju sašutums bija visai pamatots, tomēr lieta nomierinājās, kad tika atrasts risinājums - pārvietojamie fotoradari pazuda un to vietā sāka parādīties stacionārie fotoradari, kuri šobrīd tad arī pamatā nodarbojas ar ātruma kontroli, jo policijas rīcībā dažas atlikušās pārvietojamās iekārtas plaši lietotas netiek, norāda raidījums Zebra vadītājs Pauls Timrots.

Brīdī, kad parādījās stacionārie radari (nu jau simts), plāns bija daudz jēdzīgāks, jo tos uzstādīja bīstamajās vietās, melnajos punktos jeb tur, kur notiek visvairāk avāriju. Statistika par ilgāku laika periodu rāda, ka no šiem radariem jēga patiešām ir. Piemēram, smago negadījumu skaits stacionāro fotoradaru apkārtnē ir samazinājies par 80%, bet pašu negadījumu skaits sarucis par tikai 20%. Tas nozīmē, ka krustojumi ir tikpat tizli, kā bija, taču ātrums ir mazāks un cilvēki nopietnas traumas avārijās gūst retāk, piebilst Timrots.  

Ieguvums no radariem ir acīmredzams un neapstrīdams, tomēr tagad ir parādījušās ziņas, ka stacionāro fotoradaru uzturēšana ir pārāk dārga un satiksmi turpmāk uzraudzīs vidējā ātruma radari. Tomēr, kā norāda Timrots, vidējā ātruma radariem ir viens būtisks trūkums, ja salīdzina ar stacionārajiem fotoradariem melnajos punktos. Ja šie radari diezgan efektīvi motivē samazināt braukšanas ātrumu un lēnāk braukt vēl pāris kilometrus tālāk, tad vidējā ātruma radars ir uzstādāms un reāli darbojas tikai vietās, kur galvenajam ceļam vairāku kilometru garumā nav neviena pieslēguma, nav neviena krustojuma. Uz tā dēvētās Tīnūžu šosejas ir šāds posms un tur vidējā ātruma radara efektivitāte bija jūtama kā uz delnas, tomēr pārējā Latvijas teritorijā vidējā ātruma fotoradariem piemērotu vietu nemaz nav tik daudz, jo brauc, kur gribi, it visur ik pēc brīža uzraugāmajam ceļam pieslēdzas kāds cits ceļš.

Ko varētu darīt ar stacionārajiem radariem, kāds varētu būt to liktenis un iespējamie risinājumi, lai drošība uz Latvijas ceļiem nepasliktinātos, skaties raidījuma Zebra sižetā.

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu