Reiz bija Renault ielas automobilis bez vējstikla

FOTO: Renault

Renault Spider ir sporta automašīna, kura sniedza spēcīgu un neaizmirstamu braukšanas pieredzi. Jau 1995. gadā, kad auto tika prezentēts Ženēvas auto izstādē, Spider izraisīja pārsteigumu un izbrīnu. Renault Sport izstrādātā automašīna atsaucās uz Alpine līniju un tā bezkompromisa modeļiem.

Renault Sport Spider

Spider automobiļa slaidā, bet robustā virsbūve, kā arī plūstošās, bet konkrētās un aerodinamiskās līnijas liecināja par spēku un eleganci. Centrāli aizmugurē novietotais dzinējs un vieglais alumīnija šasijas rāmis garantēja prieku, braucot pa publiskajiem ceļiem, savukārt uz sacīkšu trasēm to nodrošināja Spider Trophy versija.

FOTO: Renault

Atbilstoši rodsteru tradīcijai Spider deva priekšroku vienkāršam un tikai pašam nepieciešamākajam aprīkojumam; sporta sēdekļi, virsbūves stiprinājumi, kā arī atteikšanās no ABS sistēmas, stūres pastiprinātāja un apsildes bija atsauce uz autosporta pasauli. Auto arī izcēlās ar efektivitāti: tam bija Alpine A610 sniegums apvienojumā ar Twingo modeļa vieglo svaru. Automašīna sniedza spēcīgu pieredzi paātrinājuma, bremzēšanas laikā un unikālu saķeres sajūtu, kas neprasīja tik daudz līdzekļu kā luksusklases sporta auto.

Renault Spider Saute-vent (bez vējstikla)

Izlaiduma gads: 1995

Dzinējs: 4 cilindru, rindā 1998 cm3, 150 ZS pie 6000 apgr./min

Transmisija: aizmugurējā piedziņa, 5 ātrumu pārnesumkārba + atpakaļgaita

Bremzes: disku bremzes uz četriem riteņiem 

Izmēri: garums: 3,81 m, platums: 1,83 m, svars: 930 kg

Maksimālais ātrums: 210 km/h.

FOTO: Renault

Renault Spider ar vējstiklu (1999)

Gadu pēc tam, kad Ženēvas auto izstrādē tika prezentēta versija bez vējstikla, Renault piedāvāja tikpat sportisku Spider versiju ar klasisko vējstiklu. 1995. gadā prezentētais Spider bija bezkompromisa sporta automašīna. Vējstikla vietā tam bija mazs spoilers - plūsmas virzītājs, kurš izcēla plūstošo un zemo virsbūves līniju. Šis aerodinamiskais risinājums aizsargāja pret gaisa plūsmu vai nelielu lietu, taču tas bija nepietiekams drošības līdzeklis, ņemot vērā tipiskus ekspluatācijas apstākļus – braucot lielā ātrumā, bija jālieto ķivere.

FOTO: Renault

Lai padarītu kaut nedaudz “civilizētu” šo stipri vienkāršoto automašīnu (bez apsildes, ABS vai stūres pastiprinātāja), gadu vēlāk Renault piedāvāja versiju ar vējstiklu. Papildus labākai aizsardzībai tas ļāva uzstādīt mīkstu jumtu aizsardzībai pret lietu.

Izņemot minētās atšķirības, abas automašīnas bija identiskas: viena aprīkojuma versija, alumīnija šasijas rāmis, uz augšu atveramās durvis, virsbūves drošības stiprinājumi. Centrāli novietotais dzinējs joprojām bija no Clio Williams. Tas Spider versijai sniedza ļoti labu svara un jaudas attiecību. Šis automobilis sniedza tīru braukšanas prieku, turklāt vējstikla uzstādīšana automašīnai neatņēma sākotnējo raksturu.

FOTO: Renault

Renault Spider ar vējstiklu

Dzinējs: 4 cilindri, 1998 cm3, 150 ZS pie 6000 apgr./min

Transmisija: aizmugurējā piedziņa, 5 ātrumu pārnesumkārba + atpakaļgaitas pārnesums

Bremzes: disku bremzes uz četriem riteņiem

Izmēri: garums 3,81 m – platums 1,83 m – svars 965 kg

Maksimālais ātrums: 210 km/h

FOTO: Renault

Renault Spider Trophy

Spider, kuram bija 2 litru Clio Williams dzinējs, kas novietots šķērsām pirms aizmugurējās ass, nekavējoties reaģēja uz vadītāja komandām, pateicoties 150 ZS jaudai un masai, kas nepārsniedza 900 kg. Renault Sport direktors Kristiāns Koncens nolēma īstenot Spider Trophy projektu 1995. gada sezonā, par pamatu ņemot modeli, kas vēl nebija apstiprināts braukšanai pa ceļiem.

Trophy versijā, kas ir tuva sērijveida modelim, tika veiktas izmaiņas degvielas iesmidzināšanas sistēmā un jauda tika palielināta līdz 180 ZS. Automobilim bija sešu pakāpju manuālā transmisija un no salona regulējama bremžu sistēma. 

Modelis tika izlaists limitēta 90 eksemplāru sērijā.

Renault Spider Trophy

Izlaiduma gads: 1995

Dzinējs: 4 cilindru, 1998 cm3 / 180 ZS

Transmisija: 6 ātrumu pārnesumkārba

Piedziņas pārnese: aizmugurējā piedziņa

Izmēri: garums 3,79 m, platums 1,83 m, svars 850 kg.

Uz augšu