"Latvijas dzelzceļš" no tīkla atslēdz vēsturisko ostas ogļu staciju Andrejsalā (1)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Ogļu kravas. Ilustratīvs foto.
Ogļu kravas. Ilustratīvs foto. Foto: Sheng Li / Reuters

VAS "Latvijas dzelzceļš" otrdien no dzelzceļa tīkla atslēdza vēsturisko ostas ogļu dzelzceļa staciju "Rīgas Krasta" Andrejsalā, informēja attīstības projekta "Riga Port City" pārstāvji.

Andrejsalā notiek "Riga Port City" teritorijas attīstīšana, tāpēc otrdien "Latvijas dzelzceļš" posmā Zemitāni-Rīga-Krasta sāka dzelzceļa infrastruktūras pārbūvi, no kopējā dzelzceļa tīkla atslēdzot dzelzceļa staciju "Rīgas Krasta".

Tas nozīmē, ka Andrejsalas un Andrejostas teritorija tiek pilnībā atbrīvota no ostas operācijām, atverot šīs teritorijas turpmākai attīstībai, pārtraucot ogļu piesārņojumu un vagonu troksni, ko līdz šim radīja ostas pakalpojumi.

Projekta ostas dzelzceļa infrastruktūras pārbūvei Eksporta rajonā būvniecības pirmās kārtas laikā paredzēta jauna SIA "Rīgas Centrālais termināls" dzelzceļa infrastruktūras savienojuma izbūve, kas iekļauj pieslēgumu publiskai dzelzceļa infrastruktūrai, rezultātā atslēdzot Andrejsalā esošo "Rīgas Krasta" staciju un izbūvējot jaunu savienojumu uz "Rīgas Centrālā termināla" un SIA "Signāls P" pievadceļiem. Sliežu ceļa demontāžu un jaunā sliežu ceļa savienojuma izveidi plānots noslēgt 30.jūlijā.

"Jaunrīgas attīstības uzņēmuma" valdes priekšsēdētājs Valters Māziņš norādīja, ka Andrejsala "Riga Port City" attīstības projekta ietvaros tiek pilnībā atslēgta no "Latvijas dzelzceļa" infrastruktūras un turpmāk dzelzceļa sastāvi šeit vairs nekursēs. Šajā brīdī "Rīgas Krasta" stacija pārstāj pildīt savas līdzšinējās funkcijas, paverot jaunas iespējas gan vēsturiskajai ēkai, gan visai Andrejsalas teritorijai. 

Viņš skaidroja, ka pēc sliežu posmu noņemšanas tiks izveidots jauns sliežu ceļš uz ostu jeb tiks īstenota "Rīgas Centrālā termināla" dzelzceļa infrastruktūras savienojuma izbūve ar pieslēgumu publiskai dzelzceļa infrastruktūrai, turpinot nodrošināt kravu transportu ostai. 

"Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs pauda, ka dzelzceļš ir viens no videi draudzīgākajiem transporta veidiem, un "Latvijas dzelzceļš" pastāvīgi meklē arvien jaunus risinājumus, kā organizēt kravu pārvadājumus tā, lai tie pēc iespējas mazāk kaitētu iedzīvotājiem un apkārtējai videi. 

"Jau kopš 2019.gada pavasara akmeņogļu kravu pārvadājumi notiek uz Krievu salas termināli, tādējādi atslogojot pilsētas centru no šīm kravām, un stacijas "Rīgas Krasta" atslēgšana no dzelzceļa tīkla ir kā noslēdzošais posms piesārņojuma mazināšanai Rīgas centrā," pauda Kleinbergs.

Mērķis ir sagatavot Andrejsalas teritoriju turpmākai attīstībai, vienlaikus samazinot piesārņojuma riskus, piemēram, ogļu putekļus, un trokšņa līmeni, kā arī uzlabojot vides kvalitāti "Riga Port City" un apkārtējo teritoriju iedzīvotājiem. 

Kā ziņots, projektā "Riga Port City" apvienojušies Andrejostas, Andrejsalas un Rīgas Pasažieru termināla teritoriju īpašnieki, tostarp visu projekta teritoriju līdzīpašnieki "Privāto aktīvu pārvalde".

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu