"Mēs visu izdarījām paši": zīmola "Madara" dibinātāja Lotte Tisenkopfa-Iltnere

Forums "Līdere"
Foto: Из личного архива Лотте Тисенкопфы-Илтнере
TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X

Kosmētikas zīmols MADARA, iespējams, ir viens no slavenākajiem mūsdienu Latvijas zīmoliem, kas ir pieprasīts ne tikai šeit, bet arī ārzemēs. Kā tapa uzņēmums un kā tas iekaroja gan Latvijas, gan ārvalstu tirgu, portālam TVNET stāsta uzņēmēja Lotte Tisenkopfa-Iltnere.

Lotte Tisenkopfa-Iltnere ir uzņēmuma MADARA Cosmetics līdzīpašniece un dibinātāja. Lotte savu uzņēmumu dibināja vien 23 gadu vecumā. Viņa ir precējusies ar kosmētikas MADARA līdzīpašnieku Uldi Iltneru. 

Foto: No Lottes Tisenkopfas-Iltneres privātā arhīva

"Ziemeļu skaistums" jeb kā viss sākās

Šogad zīmolam MADARA aprit jau 14 gadi, bet tā pirmsākumi ir meklējami pirms 15 gadiem. Kosmētikas zīmols tika radīts 2006. gadā un jau tolaik lēnām uzņēma apgriezienus. Tolaik pirmie skaistumkopšanas produkti parādījās gan Latvijas, gan Skandināvijas tirgū. Šodien MADARA zīmols jau ir labi atpazīstams skaistumkopšanas industrijā un ir pieprasīts ne tikai Eiropā un ASV, bet arī tālajā Austrālijā. 

Ideja par savu kosmētikas uzņēmumu Lottei radās pēc tam, kad pēkšņi uz sejas parādījās alerģiska reakcija no viegla un hipoalerģiska skaistumkopšanas produkta. Tas pamudināja jauno meiteni rūpīgi izpētīt kosmētikas produkta sastāvu un secināt, ka šķietami nevainīgā produkta sastāvā tomēr ir arī sintētiskas un ādu kairinošas sastāvdaļas.

Šis atklājums rosināja Lotti radīt produktus, kas ne tikai uzlabotu ādas stāvokli, bet arī būtu izgatavoti no dabiskas izcelsmes sastāvdaļām, lai mazinātu ķīmisko vielu kaitīgo ietekmi uz cilvēka ādu un vidi. 

"Nav noslēpums, ka līdz šim kosmētikas tirgū liela daļa kosmētikas tiek veidota, izmantojot sintētiskas vielas. Daudzas no šīm vielām veselībai nodara vairāk ļaunuma nekā labuma," atzīst Lotte, piebilstot, ka tolaik par dabīgo sastāvdaļu iedarbību tika veikti salīdzinoši maz pētījumu. 

"Ideja radīt savu kosmētikas zīmolu radās brīdī, kad ievēroju, ka mums Eiropā nav tāda produkta - produkta, kuram būs normāls iepakojums (ne tikai tāds, kas ir vizuāli pievilcīgs, bet arī pārstrādājams. - Red.) Un bez ķīmijas, ar zinātniski pamatotu rezultātu," atklāj Lotte. Uzņēmēja atzīmē, ka tas jau sākotnēji nebija "pliks zīmols", kuru bija paredzēts pasūtīt kosmētikas ražotnē. Lote un līdzdibinātāji izveidoja arī veselu laboratoriju:

"Visi pētījumi un visa ražošana notiek šeit. Viss radās no nulles. Mēs visu izdarījām paši."

Foto: No Lottes Tisenkopfas-Iltneres privātā arhīva

"Ziemeļu skaistums" jeb ziemeļu reģiona dabas velšu daudzveidība kalpoja kā atskaites punkts sastāvdaļu izvēlei. Patlaban MADARA kosmētikas ražošanā pamatā izmanto bērzu sulas aktīvās vielas, kuras tiek papildinātas ar citu augu sastāvdaļām, atkarībā no izgatavojamā produkta. Interesanti, ka kosmētikas tapšanā tiek izmantoti ne tikai augi, bet arī sēnes. Līdz šim visneparastākā sastāvdaļa ir gaileņu polimēri, kurus izmanto šampūna ražošanā.  

Foto: No Lottes Tisenkopfas-Iltneres privātā arhīva

Sākām krietni pirms zaļā dzīvesveida uzplaukuma 

Jāteic, ka uzņēmuma veiksmes stāsts nemaz nenāca tik viegli, kā varētu likties. Toreiz, pirms 15 gadiem, par zaļo dzīvesveidu neviens nerunāja un ekoloģija cilvēkiem nebija īpaši aktuāla. 

"MADARA  zīmols jau no sākta gala pārstāvēja tās vērtības, kas šobrīd kļūst arvien aktuālākas. Arī zinātnes nozarē mūsdienās arvien aktīvāk norit dabiskas izcelsmes izejvielu izpēte,"

- atzīst Lote. 

"Ir kardināli mainījusies cilvēku uztvere: mēs vairāk domājam par sastāvu un par to, kur un kā rodas šīs sastāvdaļas," atzīmē Lotte.

Nedaudz par skaistumu

Kāds ir MADARA klients?

"Mūsu klienti ir ļoti dažādi, ir grūti atrast vienu konkrētu kopsaucēju. 

MADARA zīmols ir balstīts uz dabiskuma, cilvēcības, ilgtspējības un zinātnes vērtībām.

Es domāju, katram no mūsu klientiem ir svarīga vismaz viena no šīm vērtībām. Iemesli, kādēļ cilvēks izvēlas mūsu produkciju, ir daudzi un dažādi. Varbūt vienam konkrēts produkts izraisa noteiktas emocijas, otram - patīk dizains, bet es domāju, ka katram no pircējiem ir arī vismaz viena no MADARA pamatvērtībām,” saka uzņēmēja.

Foto: MADARA Cosmetics

Ko "aizlienēt" no citiem zīmoliem: MADARA perspektīvas

"Ja redzam, ka tirgū ir pieprasījums pēc kāda konkrēta produkta, kam vēl nav radīta alternatīva versija no dabiskām sastāvdaļām, mēs sākam meklēt idejas, kā šo produktu varam pagatavot," stāsta Lotte.

Pēdējo gadu galvenie sasniegumi ir sauļošanās līdzekļi un dekoratīvā kosmētika. Dabisko sauļošanās līdzekļu izstrāde esot prasījusi piecus gadus, jo šādu kosmētiku ražo no sintētiskām vielām, kas pasargā no saules, bet vienlaikus tās nemaz nav tik veselīgas cilvēkam, turklāt kaitē videi. "Ja paskatāmies uz šādas kosmētikas formulām, tad daudz komponentu (es neapgalvoju, bet apmēram 90%) pamatā ir sintētiskie saules filtri, kuriem ir nelabvēlīgās blakusparādības. Tie galvenokārt izraisa dažādas brīvo radikāļu reakcijas. Turklāt tie ietekmē arī hormonālo darbību. Sintētiskie saules filtri, nonākot ūdenī, ir bīstami arī ūdens dzīvniekiem un citām sugām," stāsta uzņēmēja.

Lojāla savam zīmolam

"Es galvenokārt izmantoju tikai MADARA izstrādājumus. Tā kā esmu cieši saistīta ar jaunu produktu izstrādi, es ļoti bieži testēju dažādas jaunas vielas, kuras joprojām tiek eksperimentāli izstrādātas," atklāj Lotte. "Manā plauktā praktiski nav gatavo produktu. Citu zīmolu produkciju lietoju vairāk profesionālu iemeslu dēļ: es skatos, kas ir aktuāls tirgū un kas cilvēkus interesē. " 

Foto: MADARA Cosmetics

Kāpēc pircēji izvēlas tieši šos produktus? 

"Pircēji augstu vērtē kvalitāti. Es uzskatu, ka 80-90% veiksmes ir kvalitāte. Ja produkts ir nekvalitatīvs, tad pircēji uzreiz to pamana un met līkumu. Pārējos 10-20% veido produkta vizuālais tēls un noformējums."

Foto: No Lottes Tisenkopfas-Iltneres privātā arhīva

Vai "Dzintara" liktenis nebiedē?

"Mūsu uzņēmums ir izcīnījis savu vietu tirgū, un mūsu attīstības līkne iet uz augšu," norāda Lotte. "Mēs esam ļoti dinamiski, un mēs esam komanda, kas ir atvērta jaunām idejām. Šā gada pirmajā pusē mums bija ļoti labi rādītāji - neraugoties uz vīrusa Covid-19 uzliesmojumu, uzņēmuma apgrozījums, salīdzinot ar pagājušo gadu, šā gada pirmajā ceturksnī pieauga par teju 50%. Es domāju, ka mūsu priekšrocība ir uzstādītās uzņēmuma vērtības, kas sakrīt ar sabiedrības vērtībām," atklāj MADARA dibinātāja.

Jau 2020. gada 2. oktobrī Izstāžu centrā Ķīpsalā norisināsies uzņēmējdarbības un izaugsmes forums LĪDERE. Nepalaid garām iespēju un noklausies Lottes Tisenkopfas-Iltneres lekciju klātienē.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu