Škoda Latvijā sasniedz vēsturiski lielāko jauno auto tirgus daļu - 14,3%

FOTO: Publicitātes foto

ŠKODA AUTO 2020. gads bija īpašs, jo tika atzīmēta 125. gadskārta, kopš tālajā 1895. gadā Vaclavs Laurins un Vaclavs Klements Čehijas pilsētā Mladā Boļeslavā aizsāka šo vēsturisko stāstu. 

125. pastāvēšanas gads bija plānots ļoti aizraujošs un notikumiem bagāts - ŠKODA OCTAVIA ceturtās paaudzes tirdzniecības sākšana, pilnīgi jaunā elektriskā krosovera ENYAQ iV Pasaules prezentācija, kā arī SUPERB un OCTAVIA modeļu papildinājums ar no elektrotīkla uzlādējamām hibrīdiekārtām. Latvijā gada pirmie mēneši iesākās ļoti daudzsološi, jaunais ŠKODA KAMIQ tikko bija ieguvis “Latvijas Gada Auto 2020” titulu un klientu interese par šo modeli apstiprināja žūrijas vērtējumu. Februārī svinīgi tika atklāts otrs dīleris Rīgā - VERTE AUTO, kas tajā brīdī ir ne tikai Latvijā un Baltijā, bet arī Austrumeiropā modernākais un mūsdienīgākais ŠKODA dīlera centrs.

Ejot līdzi laikam, ŠKODA saviem klientiem sāka piedāvāt iespēju “uzbūvēt” savu sapņu automobili ŠKODA Konfiguratorā, kā arī iegādāties jaunu auto tiešsaistē, neizejot no mājām.

1

Pavasarī, kas ierasti jaunu automobiļu tirdzniecībā ir aktīvākais posms gadā, Latviju sasniedza epidēmija un tika izsludināts ārkārtas stāvoklis valstī. Šie notikumi ietekmēja praktiski visas nozares, tajā skaitā arī jaunu automobiļu tirdzniecību. Jau martā jaunu auto reģistrācijas samazinājās par -34% un aprīlī, un maijā attiecīgi -58% pret 2019. gadu. Ierobežojumi un neziņa par nākotni pieņēmās spēkā, un tas ietekmēja gan uzņēmumu, gan privātpersonu plānus iegādāties lielākus pirkumus.

Iestājoties vasarai un samazinoties ierobežojumiem, atgriezās pārliecība arī patērētāju vidū un jauno auto tirgus pakāpeniski atkopās, tomēr pilnībā atgūties nespēja. Epidemioloģiskās situācijas pasliktināšanās gada nogalē vēl vairāk ietekmēja rezultātus visiem zīmoliem, un 2020. gadā Latvijā tika reģistrēti vien 13 522 jauni vieglie pasažieru automobiļi, kas veido -26% kritumu pret 2019 gada reģistrācijām.

Spītējot izaicinošajiem notikumiem, ŠKODA Latvijā ir spējusi kāpināt savus pārdošanas apjomus, sasniedzot 1938 vienības un tādā veidā uzlabojot 2019. gada rezultātu par 8,5%.

ŠKODA 2020. gadā ir bijis iecienītākais zīmols privātpersonu vidū un Nr.1 zīmols starp jaunām vieglajām pasažieru automašīnām, 

1

atskaitot komerciālos auto, kas reģistrēti kā vieglās pasažieru M1 kategorijas automašīnas. Šāds pieaugums ļauj ŠKODA zīmolam pakāpties uz 2. vietu pārdotāko vieglo automobiļu topā un sasniegt vēl nebijušu tirgus daļu 14,3%, 2020. gadā palielinot to par 4,5 procentpunktiem. Šos panākumus ir sekmējuši vairāki faktori: ŠKODA modeļu piedāvājuma klāsts ir plašs, un tas ir īpaši atraktīvs gan juridiskajiem klientiem, gan privātpersonām. Darbojoties kā vienotai komandai kopā ar ŠKODA ražotāju, kas izprot mūsu tirgus vajadzības, spēcīgiem, motivētiem un aktīviem ŠKODA dīleru centriem un viņu darbiniekiem, kā arī lojāliem un apmierinātiem klientiem.

Māris Jansons Auto 100 vadītājs Latvijā: “ŠKODA Latvija sadarbībā ar ražotāju un dīleru centriem pavasarī veica operatīvas un nozīmīgas izmaiņas piedāvājuma struktūrā, lai ieinteresētu klientus un spētu nodrošināt dīleru centriem darbu. Tajā pašā laikā mūsu uzaicinājumam uz sadarbību šajā sarežģītajā situācijā atsaucās vairākas lielās līzinga kompānijas, nodrošinot tirgum atraktīvu piedāvājumu, tādā veidā minimāli tika ietekmēts dīleru darbinieku sastāvs, kas ir atslēga veiksmīgu ilgtermiņa attiecību veidošanā ar klientiem. Sadarbībā ar lielākajām auto finansēšanas kompānijām izveidojām ļoti konkurētspējīgus iegādes noteikumus tieši noliktavā esošajiem auto, kas ļāva kompensēt juridisko klientu aktivitātes mazināšanos un iegūt jaunus klientus privātajā sektorā, kas arī vainagojās ar panākumiem, ŠKODA kļūstot par iecienītāko zīmolu starp privātpersonām Latvijā. Jaunā OCTAVIA ieradās tieši pandēmijas pirmā viļņa augstākajā punktā, tomēr augstvērtīgais produkts un atraktīvais iepazīšanās piedāvājums ļāva mūsu svarīgākajam modelim spēcīgi ienākt tirgū, kas gada griezumā, kopā ar SCALA aizņem 1/3 no jauno kompaktklases auto tirgus”.

“Otrs gada nozīmīgākais notikums bija jaunā pilnīgi elektriskā krosovera ENYAQ iV Pasaules prezentācija Prāgā kas notika 1. septembrī, “ turpina Māris Jansons. “Uz vispārējā elektroautomobiļu piedāvājumu fona šis modelis būs ļoti konkurētspējīgs, un ar nepacietību gaidām aprīli, kad ENYAQ iV ieradīsies mūsu dīleros un būs pieejami testa braucieni, kā arī pirmie klienti saņems savus iepriekš pasūtītos auto. Jau šobrīd redzam, ka pēc esošās tirgus intereses 2021 gadā ENYAQ iV būs ierobežota pieejamība un automobiļu kvota, visticamāk, būs nepietiekama, lai apmierinātu visu klientu vēlmes tos iegūt savā īpašumā vai lietošanā,” pabeidz Māris Jansons.

ŠKODA modeļu piedāvājumā joprojām dominē krosoveri KODIAQ, KAROQ un KAMIQ, kas kopā veido 44% no piegādātā apjoma. Katra trešā ŠKODA automašīna, kas tiek reģistrēta Latvijā, ir OCTAVIA, un tā ir izvēle Nr.1 gan juridisko klientu, gan privātpersonu vidū. Ceturtais populārākais ŠKODA modelis ir SCALA un tai seko flagmanis SUPERB, aiz sevis atstājot mazās klases FABIA.

ŠKODA modeļu popularitāte Latvijā (pārdotas vienības 2020.gadā)

OCTAVIA - 613

KODIAQ - 392

KAROQ - 254

KAMIQ - 211

SCALA - 203

SUPERB - 158

FABIA - 105

CITIGO - 2

Raksts tapis sadarbībā ar Škoda
Uz augšu
Back