:format(webp)/nginx/o/2021/02/18/13636825t1h7b74.jpg)
Autobūves koncerns Ford ir pieņēmis galīgo sava modeļu klāsta elektrifikācijas stratēģiju Eiropas tirgū, un tā tiks īstenota nākamo deviņu gadu laikā.
Tā paredz, ka līdz 2026.gadam visi jaunie Ford, kas pieejami Eiropas tirgū, būs ar hibrīddzinēju vai pilnībā elektriskas automašīnas. Savukārt no 2030.gada paredzēts vispār atteikties no iekšdedzes motoru izmantošanas. Kas interesanti, zīmola vieglie komercauto krietni ātrāk pāries uz spēju braukt elektriski, un tas notiks jau 2024.gadā, kad šie automobiļi būs pieejami tikai ar elektromotoru vai plug-in hibrīddzinēju.
Stratēģija arīdzan paredz investīcijas miljarda eiro apmērā Ķelnes rūpnīcā. Pēc modernizācijas tur tiks ražoti elektroauto un automobiļi ar hibrīddzinēju. Pirmais elektriskais masu produkts uz konveijera nonāks 2023.gadā, tiesa, Ford neprecizē tā nosaukumu un specifikāciju.
Kopumā Ford paredzējuši līdz 2025.gadam visā pasaulē veikt ieguldījumus 22 miljardu ASV dolāru apmērā, lai veiktu pāreju uz bezizmešu automobiļu ražošanu.
Pagaidām gan nav iemesla satraukumam, ka pārmaiņas Ford modeļu klāstā notiks zibens ātrumā. Tas nozīmē, ka Eiropā pieejamo auto klāstu aizvien veido Fiesta, Focus, Puma, Kuga, EcoSport, Mustang, Mondeo, S-Max, Galaxy, Tourneo, Transit dažādās variācijās, kā arī elektriskais krosovers Mustang Mach-E.