Mulsinošs krustojums Rīgā, kur avārijas kādreiz var beigties traģiski

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no raidījuma Zebra

Mārtiņa un Daugavgrīvas ielas krustojums līdzās Latvijas bankas ēkai izceļas ar iespaidīgām avārijām. To nav samērā daudz, jo satiksme pa Daugavgrīvas ielu Vanšu tilta virzienā nav īpaši intensīva, tomēr, ja notiek, tad nereti beidzas ar salauztu tuvējās dzīvojamās ēkas nožogojumu, iedragātu pašu būvi un dažkārt pat uguņošanu.

Ēkas saimnieks Jānis raidījumam Zebra atklāj, ka pēdējo divu gadu laikā pieredzējis jau trīs gadījumus, kad viņa īpašumam "nonesta" sēta un visām trim avārijām ir vienāds scenārijs – tie, kuri izgriežas no Mārtiņa ielas, nedod ceļu tiem, kuri brauc pa Daugavgrīvas ielu.

Arī nesen šeit notika līdzīga avārija, kad pagaidām nenoskaidrots sarkanas krāsas BMW izgriezās no Mārtiņa ielas, nedodot ceļu pa galveno ceļu braucošajam BMW. Tā vadītājs, lai izvairītos no sadursmes ar auto, kurā varēja būt arī citi pasažieri, tai skaitā bērni, ietriecās ēkas vārtos un elektrības sadales skapī, kurš uzliesmoja.

"Piebraucu pie šā krustojuma. Tajā pašā brīdī pagaidām nenoskaidrots sarkanas BMW automašīnas vadītājs iebrauca krustojumā no mazākas nozīmes ceļa, nedeva manai automašīnai ceļu un nosprostoja manu brauciena trajektoriju. Es no šīs automašīnas izvairījos, rezultātā taranēju nekustamā īpašuma sētu un sadales skapi," stāsta negadījumā iekļuvušais šoferis Artūrs Gurskis, kurš meklē notikušā aculieciniekus.

Tikmēr ēkas īpašnieks piebilst, ka krustojums ir bīstams arī mājas iedzīvotājiem. Jo reiz viņa paziņa slēdzis vaļā durvis un tieši tajā brīdī notikusi sadursme, un cilvēkam ļot paveicies, ka viņā paguvis palekt malā no sētā ielidojušā auto.

Daugavgrīvas un Mārtiņa ielas krustojums Rīgā
Daugavgrīvas un Mārtiņa ielas krustojums Rīgā Foto: maps.google.com

Pavērojot satiksmi šajā vietā, Zebra konstatēja divas problēmas. Pirmkārt, tie, kuri apstājušies pie STOP zīmes uz Mārtiņa ielas, neredz auto, kas tuvojas no kreisās puses, un, otrkārt, tie, kas griežas lēzeni pa labi, dara to pārāk lēzeni un, nostājoties slīpi, atkal neredz to, kas notiek kreisajā pusē.

Tai pašā laikā risinājumi, ar kuriem krustojumu varētu padarīt daudz drošāku, ir vienkārši ieviešami dzīvē, turklāt tie nemaksātu miljonus. Pirmkārt, varētu nedaudz pārbūvēt krustojumu tā, lai visi auto, kas brauc pa Mārtiņa ielu, krustojumā nostājas perpendikulāri. Otrkārt, varētu krustojumam piegulošā īpašuma žogu pārcelt mazliet tālāk no brauktuves, lai tas neaizsedz skatam Daugavgrīvas ielu. Īpašumam nogriezto gabaliņu varētu aizstāt ar citu zāliena gabaliņu turpat līdzās, lēš Zebra vadītājs Pauls Timrots.

Foto: Ekrānuzņēmums no raidījuma Zebra

Timrots arīdzan piebilst, ka šis krustojums ir sliktas satiksmes organizācijas paraugs, jo, braucot pa Daugavgrīvas ielu, nekas neliecina, ka tur priekšā ir krustojums un kāds "pabāzīs degunu" šajā taisnajā un vienmuļajā posmā.

"Tā nav laba ceļu organizācija, ja satiksmes dalībnieki nejūt, ka tuvojas krustojums, un tas, ka šeit bijušas tikai trīs avārijas divu gadu laikā ir tāpēc, ka pa Daugavgrīvas ielu brauc maz automašīnu."

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu