Marika Ģederte: ūdens ir dzīvības eliksīrs. Dzer un zaudē krunciņas!

Marika Ģederte FOTO: No personīgā arhīva

Pavasaris un vasara tradicionāli ir laiks, kad pastiprināti sākam domāt par savu pašsajūtu un izskatu. Vēlamies justies un izskatīties labāk, kā arī, iespējams, zaudēt kādu lieko kilogramu. Veselība un skaitums balstās uz trīs vaļiem – miegu, ūdeni un pareizu, jēgpilnu uzturu. 

Šī kombinācija var palīdzēt uzturēt sevi formā, kā arī atbrīvoties no dažādām saslimšanām. Ceļā uz veselīgāku un skaistāku sevis versiju,

ūdens ir neiztrūkstošs elements, kas palīdzēs uzlabot ādas izskatu daudz veiksmīgāk, nekā virkne ādas kopšanas līdzekļu.

7

Konsultē Starptautiskās Kosmetoloģijas koledžas valdes priekšsēdētāja Marika Ģederte.

Izšķiroša nozīme mūsu veselībā

Cilvēka organismu var salīdzināt ar ziedu, jo arī ziediem, lai tie augtu, būtu veseli un skaisti, ir nepieciešams ūdens. Turklāt regulāri, nevis sagaidot brīdi, kad zieds un organisms ir pavisam izkaltis. Ūdens lietošanai ir izšķiroša nozīme mūsu veselībā un arī izskatā, piemēram, ādas kvalitātē. Dažādas veselības teorijas vēsta, ka ik dienas jādzer noteikts ūdens daudzums, taču vēlos piebilst, ka vienlīdz svarīgi ir dzert ar prieku un izbaudīt ūdeni.

Ādai kā lakmusa papīrītis

Āda nereti ir pirmais elements mūsu organismā, kas signalizē par ūdens trūkumu. Ja šūnas ilgtermiņā saņem pietiekami daudz ūdeni un ir piepildījušās ar to, āda arī ikdienā izskatīsies kā tikko atgriežoties no atvaļinājuma.

Regulāra ūdens lietošana var sekmēt arī mazo krunciņu sarukšanu. Turklāt ūdens jālieto arī tiem, kuriem ir taukaina āda, kas spīd.

7

Tīrs un kvalitatīvs ūdens ādai piešķirs veselīgu mirdzumu, paveicot to daudz labāk, nekā dažādi ādas kopšanas līdzekļi. Vienīgais, kas jāņem vērā – ja organismam ilgstoši trūcis ūdens, izmaiņas nenotiks dažu dienu laikā. To stāstam arī topošajiem skaistumkopšanas speciālistiem Starptautiskās Kosmetoloģijas koledžas nodarbībās, runājot par dažādiem sejas un ķermeņa ādas tipiem. Ir būtiski saprast, kā tik ierasta un ikdienišķa lieta kā ūdens var ietekmēt mūsu izskatu un veselību.

Ķermenis pierod 2 – 3 nedēļās

Ja dzerot ūdeni, pavisam ātri sajūtat nepieciešamību apmeklēt labierīcības, tas ir signāls, ka organisms ir atūdeņojies. Te atkal noderēs salīdzinājums ar augiem – ja pavisam izkaltušu augu podiņā aplej ar ūdeni, tas nereti iztek cauri, neiesūcoties zemē, jo tā kļuvusi pārāk sausa un neuzņēmīga pret ūdeni. Tāpat notiek arī ar mūsu šūnām, tāpēc,

sākot dzert ūdeni, šūnām jādod aptuveni 2 līdz 3 nedēļas, kuru laikā tās pierod un sāk uzkrāt ūdeni.

7

Ūdens un kvalitatīvs miegs

Ir dažādi mīti, ka ūdens uzkrāšanās šūnās mūs var padarīt uztūkušas vai pat radīt lieko svaru. Tā gluži nav. Lai izvairītos no uztūkuma vai, piemēram, aizpampušām acīm, ir ļoti būtiski, kad tiek dzerts ūdens.

Vismaz 80% līdz 90% ieteicamās dienas ūdens devas jāizdzer līdz 18.00 vai 19.00. Ja no plānotajām 6 līdz 8 glāzēm lielāko daļu iedzersim pa dienu, naktī nebūs jāceļas, tāpat netiks radīta papildus slodze nierēm un nākamajā rītā pamodīsimies bez uztūkuma.

7

Tāpat ieteicams pirmo ūdens glāzi (istabas temperatūrā) baudīt uzreiz pēc pamošanās. Nepieciešams atradināties arī no ieraduma dzert maltītes laikā, kā arī īsi pirms un pēc tās, pretējā gadījumā kuņģis nespēj uzturēt nepieciešamo vidi, lai pārstrādātu pārtiku. Ideālā gadījumā ūdeni ieteicams dzert 30 minūtes pirms un pēc maltītes.

Runājot par ūdeni kā iespējamo tūskas avotu dažādās ķermeņa daļās, jāņem vērā, ka pats ūdens noteikti nav problēma, jo ķermenis ir gudrs un, ja mēs tam netraucēsim, tas spēs izvadīt lieko ūdeni.

Taču nereti mēs paši traucējam savam ķermenim – ar stresu, miega trūkumu, nepiemērotu uzturu (sāļi, asi, marinēti ēdieni) vai alkoholu.

7

Lai organisms nekrāj rezerves

Ūdens ir arī lielisks svara zuduma veicinātājs, tikai šo aspektu cilvēki nereti pārprot, domājot, ka, badojoties un dzerot tikai ūdeni, svars pazudīs kā uz burvju mājiena. Svars samazināsies tad, kad organisms jutīs, ka tam nebūs jādzīvo ūdens vai jēgpilnas pārtikas badā. Ilgāku laiku periodu regulāri dzerot ūdeni un lietojot pareizu uzturu, ķermeņa šūnas sapratīs, ka “bada laiki” nedraud un nav nepieciešams uzkrāt rezerves. Tad sekos arī svara samazināšanās, kas panākta veselīgā un organismam saudzīgā ceļā.

Ūdens sastāva nozīme

Ūdens ir mūsu dzīvības eliksīrs, taču, lai cik tas neparasti neizklausītos, arī ūdens jālieto atbildīgi, pievēršot uzmanību tam, kas ir ūdens sastāvā. Ja sevi ir grūti pierunāt dzert parastu ūdeni, var izvēlēties arī ūdeni ar kādu garšu, bet ieteiktu izvēlēties ūdeni, kas nesatur mākslīgos aromatizētājus un garšas pastiprinātājus. Tāpat jāpievērš uzmanība, vai ūdenim nav pievienoti cukuri un, vai tas ir attīrīts? Iegādājoties ūdeni, vispirms jāizlasa visi mazie burtiņi uz etiķetes.

Lai “apmānītu” sevi, ja nav vēlēšanās dzert, un sasniegtu diennaktī ieteicamo ūdens daudzumu, tam var pievienot piparmētras, citronu, laimu vai gurķa šķēlītes.

7

Arī pati ikdienā cenšos izdzert ieteicamās 6 līdz 8 glāzes jeb 2l ūdens. Lietojot ūdeni, redzu vizuālas atšķirības gan sejā, gan ķermenī un man patīk tas, ko redzu, kā arī tas, kā jūtos. Veselībai jābūt absolūtai prioritātei ikviena cilvēka dzīvē un ļoti ceru, ka pandēmija mudinājusi daudz vairāk cilvēkus aizdomāties un rūpēties par savu veselību.

Uz augšu
Back