Vai elektriskais Porsche Taycan Cross Turismo tiešām der sliktiem ceļiem?
Pirmais tests

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Elektromobilis Porsche Taycan jau tāpat ir pietiekami jaudīgs izstrādājums šī vārda visplašākajā nozīmē. Taču ar to īsti nevar nobraukt no asfalta, un aizmugurē labāk nesēdināt augumā padevušos pasažierus. Porsche apkopojis vēlmes un ierosinājumus, kā rezultātā iznācis šis - Taycan Cross Turismo. Pēc potenciāla un harismas tas ir kaut kas līdzīgs Audi RS6, tikai ir elektrisks.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Es parasti neiedziļinos dizainā, bet šis ir izņēmums. Man patīk, ka Taycan nav uztaisīts kā Panamera. Nu, priekšpusē, piemēram, ir ļaunie lukturi, kas šķiet paņemti kā no kādas ihtioloģijas mācību grāmatas. Automobilis skaitās tā kā mazliet šķēršļotam apvidum, tādēļ virs arkām ir tādas maliņas kā Volvo Cross Country, un spliteri, ko tam pašam Cross Country un Audi Allroad nevajag atkārtot. Bet poršam tie ir pašā laikā."

Varētu pat teikt, ka Cross Turismo ir Porsche Panamera Sports Turismo bezizmešu versija. Tomēr Taycan ir citāds.

Normunds Avotiņš: "Ar šādu dizaina formu flirtējuši daudzi slaveni autodizaineri un lieli koncerni. Tomēr tikai retā to ir uzdrīkstējusies novest līdz sērijveida ražošanai. Paskatieties, kā tas izskatās trīs ceturtdaļu skatā - ar izvirzītajiem sāniem kā 911 un slīpu universāļa jumtu. Būtībā šādas formas auto vai nu palika dizaina skicēs, vai bija redzami tikai Hot Wheels modelīšu kolekcijās."

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Neparasto iespaidu veicina arī superauto cienījamas proporcijas. Taycan Cross Turismo ir zemāks par BMW M3 - tikai 1,4 metri. Garums turpretim gandrīz sasniedz 5 metrus, tomēr auto nemaz neizskatās tik milzīgs. Cross Turismo siluetam šajā krāsā ir kas kopīgs ar sporta automašīnu no pavisam citas Volkswagen grupas nodaļas - Scirocco. Tik viegls tas šķiet. Patiesībā Taycan Cross pašmasa ir 2,3 tonnas. To ražo tikai ar lielāko, 94 kWh bateriju un tikai ar visu riteņu piedziņu. Regulējamā balstiekārta savukārt dod iespēju iegūt 18 cm klīrensu.

Sintētisko skaņu, maigu rekuperāciju un maināmas cietības amortizatorus mēs jau pazīstam. Arī sniedzamība nav uzlabojusies, drīzāk otrādi. Ar pilnu bateriju Taycan 4S rāda 350 kilometrus. Labi, ka pie Porsche centra Rīgā uzstādīts 300 kilovatu lādētājs. Kad baterija tukša, Taycan spēj ņemt līdzstrāvu ar 270 kW jaudu, un kilometri aug acu priekšā.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Bet... vai tas ir ātrs? Ļoti. 4S nebūt nav jaudīgākais Cross Turismo, bet skaitļi runā paši par sevi - 490 zirgspēki un 4 sekundes līdz simtam. Un ātrums pie šī Porsche stūres aug ļoti ļoti strauji - kā lidmašīnā. Nākamais jautājums - kā un vai vispār tas brauc pa grants ceļu. Slikts asfalts "krosam" padodas pat ļoti labi, vajag tikai pareizos režīmus. Ieslēdzam Gravel, uzreiz Hoch, un tad tas iet kā Subaru ar 30. profila riepām! Paaugstinātais klīrenss gan darbojas tikai līdz 30 km/h, bet mēs jau arī netaisāmies maukt pāri pusizjukušam tiltam ar 100 km/h."

Skaidrs, ka, jo augstāks klīrenss, jo grūtāk amortizēt, bet šīs automašīnas gadījumā likums vairs nedarbojas. Tā vien rādās, ka Cross Turismo Porsche veicis nelielu kļūdu labojumu. Tā pasē ar visiem lielajiem burtiem ierakstīta Pielāgotība Sliktiem ceļiem, bagāžnieks ir mazliet lielāks un var uzņemt staltākus pasažierus.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Nevajag sadomāties ka aizmugurē būs vairāk vietas. Galvenais vienalga ir tas vai tā, kas sēž pie stūres. Ieguvums no šīs virsbūves ir daudz, daudz vairāk vietas virs galvas aizmugurē, un nav tik klaustrofobiska sajūta." 

To veiksmīgi kliedē arī fotohromatisks stikla jumts. Tomēr Cross Turismo ir daudz dārgāks par līdzīgu Taycan, un šis universālis superauto ādā maksā 150 000 eiro.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Secinājumi

Ir apsveicami, ka Porsche ir uztaisījusi, kaut ko tik pievilcīgu un skaistu, turklāt arī raksturā atšķirīgu no klasiskā Taycan.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Porsche Taycan 4S Cross Turismo

+ atlētisks, drosmīgs dizains

+ nebīstas pamest asfaltu

+ tālredzīgi braukšanas režīmi

- tuvu izvietoti sēdekļi

- viduvēja sniedzamība

- liela pašmasa

Dzinējs: EV

Jauda: 490

Paātrinājums: 4,1

Patēriņš: 20,1 kWh/100 km

Sniedzamība/baterija: 413 km/93,4 kWh

CO2: 0

Cena: no 112 890 eiro

Uz augšu
Back