Cīnoties ar aptaukošanos, Lielbritānijā ierobežos neveselīgas pārtikas reklāmas

FOTO: Peter Dawn/Unsplash

Cīnoties pret aptaukošanos, Lielbritānija plāno no nākamā gada beigām ierobežot neveselības pārtikas reklāmas televīzijā - pārtiku ar augstu cukura, sāls un tauku saturu varēs reklamēt tikai laika posmā no plkst.21 vakarā līdz 5.30 rītā, vēsta BBC. 

Neveselīgas pārtikas reklāma tiks ierobežota arī internetā, taču uzņēmumi joprojām varēs uzturēt savas mājaslapas.

Lielbritānijā aptaukošanās skar vairāk nekā ceturto daļu pieaugušo iedzīvotāju, liekot valdībai meklēt risinājumus, kā ierobežot šo problēmu.

Pērn tika ierosināts pilnīgs reklāmu aizliegums tiešsaistē, taču, ņemot vērā uzņēmēju iebildumus, šī iecere tika mīkstināta. Pārtikas ražotāji uzskata, ka pilnīgs jebkāda veida neveselīgas pārtikas reklāmas aizliegums būtu nesamērīgs.

Ierobežojumi neattieksies uz atsevišķiem dabiskiem pārtikas produktiem, kuros ir daudz cukura, sāls vai tauku, piemēram, medu, olīveļļu un avokado, jo netiek uzskatīts, ka tie būtiski veicina bērnu aptaukošanos, norāda Lielbritānijas Veselības departaments.

Sabiedrības veselības ministrs Džo Čērčils uzsvēris: "Mēs esam apņēmušies uzlabot savu bērnu veselību un apkarot aptaukošanos. Jauniešu redzamais saturs var ietekmēt viņu izdarīto izvēli un veidotos ieradumus. Tā kā bērni vairāk laika pavada tiešsaistē, mums ir svarīgi rīkoties, lai pasargātu viņus no neveselīgas reklāmas."

Lielbritānijas iedzīvotāju svars pieaug jau kopš deviņdesmito gadu sākuma, un patlaban jau vairāk nekā 60% pieaugušo iedzīvotāju ir liekais svars vai aptaukošanās, liecina veselības aprūpes sistēmas dati. 

Sava ietekme šādam ierosinājumam ir arī Covid-19 pandēmijai - kā norādījis Lielbritānijas premjerministrs Boriss Džonsons, aptaukošanās ir viens no papildus riska apstākļiem, kas var veicināt smagu slimības gaitu, tāpēc atbrīvošanās no liekā svara ir labs veids, kā mazināt riskus veselībai.

Problēmas ar lieko svaru bieži sākas bērnībā, un visvairāk skar iedzīvotājus no nelabvēlīgas vides.

Cenšoties mazināt neveselīgu produktu patēriņu jauniešu vidū, Lielbritānijā kopš 2018. gada ražotājiem ir jāmaksā papildu nodoklis par dzērieniem ar augstu cukura saturu.

Uz augšu
Back