Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

LDz sācis apjomīgā pasažieru platformu modernizācijas un izbūves projekta īstenošanu (19)

Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija.
Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija. Foto: Edijs Pālens/LETA

Noslēdzoties VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) 44,4 miljonus eiro vērtajam iepirkumam par 48 staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību, uzņēmums ir parakstījis līgumus par projektēšanas un būvniecības darbu veikšanu ar diviem būvniecības uzņēmumiem, aģentūrai LETA pavēstīja LDz Korporatīvās komunikācijas daļā.

Tajā informēja, ka staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību dzelzceļa līnijās Rīga-Jelgava, Rīga-Tukums II, Rīga-Krustpils un Zemitāni-Skulte (Kalngale-Skulte) veiks pilnsabiedrība "BMGS-FIMA", savukārt dzelzceļa līnijā Zemitāni-Skulte (Zemitāni-Vecāķi) šos darbus veiks Igaunijas kompānija "Leonhard Weiss".

"Visā Eiropā un pasaulē dzelzceļš ir viens no nozīmīgākajiem sabiedriskā pasažieru transporta veidiem, un lai arī Latvijā dzelzceļš stabili ieņemtu pasažieru transporta mugurkaula lomu, būtiski ir vairāki aspekti - mūsdienīga un visām klientu grupām draudzīga pasažieru infrastruktūra dzelzceļa stacijās un pieturas punktos, droša un kvalitatīva kopējā dzelzceļa infrastruktūra, ātra un pietiekami bieža vilcienu satiksme, kā arī klientiem ērts un moderns ritošais sastāvs," sacīja LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs un piebilda, ka darbus paredzēts pabeigt līdz 2023.gadam.

LDz izbūvēs paaugstinātās platformas, pasažieru skaitam un vilcienu uzgaidīšanas vajadzībām pielāgotas, modernas un funkcionālas nojumes, soliņus un velonovietnes, kā arī visām sabiedrības grupām pielietojamu apziņošanas sistēmu. Iespējas brīvi piekļūt dzelzceļa pasažieru infrastruktūrai tiks nodrošinātas arī cilvēkiem ar kustību, redzes un dzirdes traucējumiem, un pasažieriem ar īpašām vajadzībām tiks izveidotas arī taktilās joslas un taktilās vadulas. Pasažieru drošības uzlabošanai tiks ierīkota videonovērošana.

Uzņēmumā arī informēja, ka, ņemot vērā to, ka līdz šim dzelzceļa attīstība Latvijā ir bijusi daudzslāņaina un arī dzelzceļa infrastruktūra atspoguļo dažādu varu maiņas un modes tendences daudzu gadu desmitu garumā, 2020.gadā LDz pirmo reizi dzelzceļa vēsturē Latvijā izstrādāja vienotas pasažieru infrastruktūras vizuālās vadlīnijas, kuras tiks īstenotas visās jaunbūvējamajās un modernizējamajās stacijās, radot Latvijas dzelzceļa infrastruktūras vienotu vizuālo tēlu.

Projekta gaitā tiks gan modernizēta pasažieru infrastruktūra minētajās dzelzceļa līnijās, gan izbūvēti jauni pieturas punkti pie Silikātu ielas un Slokas ielas līnijā Torņakalns - Bolderāja, pie Dauderiem līnijā Zemitāni - Skulte un netālu no tirdzniecības centra "Alfa" līnijā Rīga - Cēsis.

LDz projektu īsteno Eiropas Savienības (ES) darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Ilgtspējīga transporta sistēma" specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" pasākuma "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve" ietvaros. Kopējās projekta izmaksas plānotas 44,4 miljonu eiro apmērā, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums veidos 85%, bet atlikušo nepieciešamo finansējumu jeb 15% LDz segs no saviem finanšu resursiem.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna LDz valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

Aktuālais šodien
Svarīgākais