Pk, 12.08.2022.

Mercedes-Benz eksperimentālais EQXX, kas ar elektrību var nobraukt 1000 km

TVNET Auto
Mercedes-Benz eksperimentālais EQXX, kas ar elektrību var nobraukt 1000 km
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments
Mercedes-Benz eksperimentālais elektroauto EQXX
Mercedes-Benz eksperimentālais elektroauto EQXX Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz nupat atklājis jaunu konceptauto, kas vēsta par intriģējošiem jaunumiem elektromobiļu jomā. Proti, Vision EQXX teorētiski spēj ar vienu uzlādes reizi nobraukt 1000 kilometrus vai pat vairāk un tādējādi ir pārāks par vairumu mūsdienu iekšdedzes dzinēja auto.

Daimler AG eksperimentālais Mercedes-Benz Vision EQXX sedans radīts nolūkā parādīt, ka ar esošajām tehnoloģijām jau tagad ir iespējams pārspēt analogus auto ar iekšdedzes dzinēju. Turklāt būtiski, ka EQXX nav no realitātes atrauts sapņu auto, bet gan reāli eksistējošs un braucošs prototips, kuram gan līdz sērijveida ražošanai tāls ceļš ejams. Lai gan tas jau tagad atbilst visām Eiropas Savienības sērijveida transportlīdzekļu sertifikācijas prasībām.

Prototips tika izveidots no nulles, sākotnēji sekojot mērķim sasniegt maksimālu energoefektivitāti. Tāpēc automašīna saņēma ļoti vieglu un racionālu virsbūvi, kā arī uzlabotus akumulatoru blokus. Gabarītu ziņā prototips pieder vidējai klasei jeb D segmentam. Tā garums ir 4,63 m, riteņu bāze ir 2,8 m. Salīdzinājumam: pašreizējam C klases W206 attiecīgie parametri ir 4,75 m un 2,87 m.

EQXX ir neparasts profils ar iegarenu, slīpu jumta līniju, kas nemanāmi saplūst ar bagāžnieku. Nekļūdīsies tas, kurš teiks, ka savā ziņā EQXX līdzinās 400 km/h ātrajam plūdlīnijas McLaren Speedtail vai pirms sešarpus gadiem prezentētajam Mercedes-Benz Concept IAA. EQXX virsbūve uz aizmuguri sašaurinās, tāpēc šķērsbāze aizmugurē ir šaurāka nekā priekšā. Šī aerodinamiskā forma samazina automašīnas aerodinamisko pretestību, tāpēc EQXX Cd koeficients ir tikai 0,17 jeb par 30% mazāks nekā līdzīga izmēra Tesla Model 3. 

EQXX virsbūves struktūra ir izgatavota pēc iespējas vieglāka, nezaudējot stingrību vai izturību. Atbalsta elementu izgatavošanā izmantota gan ierastā štancēšana, gan bioniskā liešanas metode, kas konstrukcijas padara vieglākas. Rezultātā Vision EQXX pašmasa ir 1750 kg, un tas ir ļoti mazs rādītājs elektromobilim. Piemēram, parastais Mercedes-Benz C300 ar benzīna motoru sver 1675 kg.

Mercedes-Benz eksperimentālais elektroauto EQXX
Mercedes-Benz eksperimentālais elektroauto EQXX Foto: Mercedes-Benz

EQXX uz aizmugurējās ass ir 150 kW (204 ZS) elektromotors, kas aizgūts no Mercedes-Benz sacīkšu mašīnām no Formula 1 un Formula E čempionātos. Motora efektivitāte sasniedz 95%, un arī litija jonu akumulators ir jauns un ar ievērojami palielinātu silīcija saturu. Jauno akumulatoru piegādā Ķīnas CATL, un tas ir par pusi mazāks nekā sērijveida elektromobiļa EQS akumulators. Vienlaikus tas ir arī par 30% vieglāks un ar gandrīz tādu pašu ietilpību - aptuveni 100 kWh. Elektroinstalācijai ir neparasti augsts darba spriegums – 900 volti.

Papildu enerģiju elektromobilim nodrošina uz virsbūves nostiprināti 117 saules paneļi – saulainā dienā tie spēj nodrošināt līdz pat 25 kilometriem lielu gaitas rezervi pilnīgi bez maksas. 

Mercedes-Benz eksperimentālais elektroauto EQXX
Mercedes-Benz eksperimentālais elektroauto EQXX Foto: Mercedes-Benz

Īpaši EQXX esam izstrādājuši īpašas riepas un diski ar 20 collu diametru. Bridgestone riepas ir apzināti sašaurinātas, lai samazinātu rites pretestību. Arī disku dizains ir izstrādāts nolūkā samazināt turbulences ap riteņiem un uzlabot visa auto aerodinamiku. Savā ziņā EQXX šajā ziņā ļoti līdzinās vēl kādam auto – Nīderlandē radītajam elektromobilim Lightyear One, kuru laikā ilgstoši var nelādēt vispār.

Pateicoties pazeminātajam svaram un aerodinamiskajai virsbūvei, kā arī modernajai piedziņas sistēmai, EQXX vidēji patērē līdz 10 kWh/100 km. Tas ir apmēram divas reizes mazāk, nekā caurmērā nepieciešams mūsdienu elektromobilim 100 kilometru nobraukšanai. Kad EQXX varētu kļūt par nopērkamu spēkratu, ir pagrūti teikt, taču Mercedes-Benz plāno jau 2022. gadā sākt plaša mēroga EQXX izmēģinājumus reālos apstākļos, tai skaitā arī pilsētās.

Mercedes-Benz eksperimentālais elektroauto EQXX
Mercedes-Benz eksperimentālais elektroauto EQXX Foto: Mercedes-Benz
Tēmas
Nepalaid garām!
Uz augšu