Michelin prezentē riepas, kurās caurums aizpildās pats (1)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Michelin

Ne visi, bet daudzi autobraucēji pazīst nepatīkamo sajūtu, kad auto sāk uzvesties jocīgi, jo ir pārdurta riepa. Ja vien tā nav tā dēvētā run-flat riepa, nekas cits neatliek, kā stāties ielas malā, meklēt remonta komplektu, rezerves riteni un smērēt rokas.

Foto: Michelin

Ja riepa strauji sāk zaudēt gaisu pilsētā pie neliela braukšanas ātruma, sekas ir paredzamas. Turpretī, ja ritenis zaudē funkcionalitāti šosejas ātrumā, iznākums var būt neprognozējams. Turklāt pat tad, ja riepa gaisu nolaiž lēnām un ir nepieciešams vien piestāt ceļa malā, nevajadzīgus riskus vadītājam rada garām lielā ātrumā braucošais transports.

Alternatīvu run-flat riepām, kas ļauj mērot ceļu līdz tuvākajam servisam pat ar pārdurtu riepu, tagad ir izstrādājis riepu koncerns Michelin. Tā jaunā tehnoloģija nodēvēta par SelfSeal un ar nosaukumu būtībā apraksta tās darbības principu. 

"Riepas ar Michelin Selfseal tehnoloģiju piedāvā reālu ieguvumu drošības ziņā. Tās pašas remontē bojājumu, kamēr transportlīdzeklis vēl kustas. Šoferis pat neapzinās, kas notiek,"  saka Michelin oriģinālā aprīkojuma pārdošanas izpilddirektors Marks Perbaums.

Foto: Michelin

Michelin Selfseal noblīvē caurumu riepas protektorā jau tā rašanās brīdī. Šīs tehnoloģijas pamatā ir

plāns, dažus milimetrus biezs, izturīgs hermētiķa slānis uz dabiskā kaučuka bāzes, kas tiek uzklāts uz protektora iekšējās virsmas.

Ja nagla vai skrūve caurdur riepu un hermētiķi, spiediens riepas iekšpusē nekavējoties iespiež šo cieto masu caurumā, kad svešķermenis, skrūve vai nagla, izkrīt. Tas aptur gaisa izplūšanu, un spiediens riepā paliek nemainīgs. 

"Pašārstējošās" riepas spēj salabot riepu aptuveni 90 procentos caurduršanas gadījumu, ja bojājuma diametrs ir līdz sešiem milimetriem. Kas svarīgi no ekonomiskā aspekta – riepas, ar Michelin Selfseal tehnoloģiju, nav priekšlaicīgi jāmaina, ja tās ir pārdurtas, tāpēc transportlīdzekļu īpašnieki var turpināt tās lietot līdz to kalpošanas laika beigām.

Foto: Michelin

Michelin norāda, ka hermētiķa slānis katru riepu atsevišķi padara nedaudz smagāku, tomēr mašīna kopumā sver mazāk, jo nav vairs nepieciešams vadāt līdzi rezerves riteni vai remonta komplektu.

Tas ne tikai samazina degvielas patēriņu, bet nedaudz lielāks riepu svars pozitīvi ietekmē rites īpašības un līdz ar to arī riepu braukšanas īpašības.

Lielāka masa faktiski nodrošina vienmērīgāku braukšanu un samazina arī ārējos trokšņus. Tas ir būtisks pluss, īpaši elektriskajām automašīnām, kam arī dzinējs praktiski nav dzirdams, piebilst Perbaums.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu