T, 28.09.2022.

Toyota uzskata, ka iekšdedzes dzinēju pēdējā stunda vēl nav situsi

TVNET Auto
Toyota uzskata, ka iekšdedzes dzinēju pēdējā stunda vēl nav situsi
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 6
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Eiropas Savienība patlaban ir pārņemta ar zaļo kursu un elektromobilitāti. Plāns jau 2030. vai, vēlākais, 2035. gadā pilnībā atteikties no vieglajām automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem ir cēls uz papīra, taču sarežģīti realizējams dzīvē. Tāpēc auto ražotāji piedāvā alternatīvus risinājumus oglekļa izmešu pazemināšanai, un viens no tiem ir ūdeņraža auto.

Džeralds Kilmans (Gerald Kilmann), Toyota Motor Europe R&D viceprezidents: "Iekšdedzes dzinēji ir svarīgi ceļā uz oglekļa neitralitāti, kad arvien tiek samazināti izmeši, izmantojot tehnoloģijas. Taču ir ļoti grūti izslēgt oglekļa izmešus pavisam, ja vien neizmantojam ūdeņradi."

Vieglo gāzi automašīnās var izmantot divējādi - gan kā degvielu, gan kā enerģijas nesēju.

Tibo Pakē (Thiebault Paquet), Toyota Motor Europe degvielas šūnu un piedziņas iekārtu attīstības nodaļas vadītājs: "Atjaunīgā enerģija dabā ir nepastāvīga. Ziemā tās trūkst, naktīs tāpat. Tāpēc to nepieciešams uzglabāt. Ūdeņradis nav enerģijas avots, tas ir enerģijas uzglabāšanas veids, tāpēc tas var būt labs risinājums."

Ūdeņraža auto Toyota Mirai faktiski ir elektroauto. Degvielas šūnu tehnoloģija pārvērš ūdeņradi un skābekli elektroenerģijā. Vienīgie izmeši ir ūdens. Lai pierādītu fuel cell tehnoloģijas ilgtspēju, Toyota sūtīja Mirai darbā – par taksometriem.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ferijs Francs (Ferry Franz), Toyota Motor Europe ūdeņraža izstrāžu vadītājs: "Tā bija visnoslogotākā Mirai flote pasaulē. 5,5 miljoni kilometru divos gados! Mēs pārvadājām ļoti daudz cilvēku un sniedzām viņiem pirmo saskari ar šo tehnoloģiju. Tas bija apbrīnojami! Vēl apbrīnojamāk gan bija tas, ka 5,5 miljonos kilometru mums nebija neviena paša bojājuma. Tas ir patiesi lieliski tik jaunai tehnoloģijai."

Mirai uzlāde vismaz 600 km aizņem vien 5 minūtes. Bēda vien tā, ka ūdeņraža uzpildes staciju ir maz. 

Ferijs Francs norāda, ka Vācijā šobrīd ir 92 stacijas, un šī valsts ir uz pareizā ceļa. Citās valstīs ir 2 līdz 4 stacijas. Pat tik svarīgās valstīs kā Francija var lieliski braukt ar ūdeņraža auto Parīzē un tās apkārtnē, bet, tiklīdz gribēsi doties uz Cote d azur, būs problēmas.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ūdeņraža fuel cell automašīnas pagaidām ir pārlieku dārgas, lai būtu pieejamas plašam privāto pircēju lokam. Jaunākais Toyota Mirai maksā, sākot ar 67 500 eiro. Tāpēc Toyota jau vairāk nekā 20 gadus piedāvā lielisku zemu izmešu alternatīvu – hibrīddzinēju.

Džeralds Kilmans (Gerald Kilmann): "Hibrīdtehnoloģijaa ir pieejams un samaksājams elektrifikācijas veids, kas turklāt iespējami pilnīgi izmanto bateriju ražošanas jaudas.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ferijs Francs: "Esmu pārliecināts, ka jāizmanto ikviena iespēja samazināt CO2 izmešus. Man šajā gadījumā ir trīs maģiskie skaitļi. Mēs esam radījuši vairāk nekā 80 miljonus hibrīdauto. Šie 80 miljoni izmetuši mazāk CO2 nekā 5,5 miljoni benzīna automašīnu, turpretim mūsu izmantotais bateriju apjoms atbilst tikai 60 000 elektroauto. Tātad mēs neesam saražojuši 5,2 miljonus bateriju elektromobiļiem, un tas ir milzīgs oglekļa nospieduma ietaupījums.

Hibrīds joprojām ir ārkārtīgi noderīgs CO2 izmešu samazināšanai – ātri, vienkārši un jebkur pasaulē."

Toyota mērķis ir 5,5 miljoni elektrificētu automašīnu līdz 2025. gadam, īpaši neizdalot elektromobiļus, degvielas šūnu vai hibrīdauto. Vieta atradīsies visiem.

Džeralds Kilmans: "Mēs redzam, ka arī citas tehnoloģijas – lādējamie hibrīdi, elektromobiļi un degvielas šūnu auto iemanto arvien lielāku tirgus daļu, tostarp arī mūsu tirdzniecības apjomos."

Bet kā tad ar viseiropas elektrifikāciju un pilnīgu iekšdedzes dzinēju aizliegumu? Toyota Motor Europe eksperti ir skeptiski – un ne bez pamata.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ferijs Francs: "Jaunākie pētījumi par Ameriku liecina, ka

70% pārdoto automašīnu 2030. gadā būs ar iekšdedzes dzinējiem.

Ja mēs pārstātu tos ražot tagad, tikai tāpēc, ka Eiropa tā ir izdomājusi, ja mēs pārstātu ieguldīt jaunu motoru attīstībā, mēs nodarītu kaitējumu visas pasaules videi. Jo tad 2035. gadā jums nāktos braukt ar iekšdedzes dzinēju ar tehnoloģiju no 2025. gada.

Džeralds Kilmans: "Pieejamība nozīmē elektrifikāciju sasniedzamu plašai sabiedrības daļai. Tāpēc esam cieši pārliecināti, ka hibrīdiem šodien un arī rīt būs ļoti svarīga loma."

Tēmas
Nepalaid garām!
Uz augšu