"Man mašīna bija jāved ar evakuatoru pēc tehniskās apskates" jeb CNG auto nedienas

FOTO: Ekrānuzņēmums no 4.studijas sižeta

Kāds iedzīvotājs ir neizpratnē par jaunajām izmaiņām auto īpašniekiem, kuru spēkrati darbināmi ar saspiesto dabasgāzi jeb CNG. Viņš norāda, ka šādi transportlīdzekļi nemaz nevar iziet tehnisko apskati, ziņo LTV raidījums "4.studija".

"No šī gada 3. janvāra es nevaru piedalīties ceļu satiksmē ar savu "zaļo" mašīnu, kas ir ekoloģiski atzīta. Ilgus gadus pēc tehniskās apskates iziešanas bija tajā lapā rakstīts, ka mašīnai vajadzēs būt sertificētam gāzes balonam, un šobrīd Latvijā tādi kantori, kas to var veikt, ir divi.

Manu ''Volvo'' var sertificēt tikai "Volvo" centrā, bet to viņi atsakās darīt, jo viņi nav sakārtojuši divu gadu laikā nevienu papīru," stāstīja Jānis.

Tātad – lūk, kāda ir situācija: automašīnām ar CNG gāzes iekārtu ik pēc četriem gadiem ir jāpārbauda un jāsaņem sertifikāts, ka gāzes balons ir drošs. Bez tā tehnisko apskati iziet nevar.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Mārtiņš Mālmeisters informēja, ka šādas izmaiņas tehniskās apskates iziešanā tika izstrādātas jau 2018. un 2019. gadā, sadarbojoties biedrībai "Auto asociācija" un oficiālajiem transportlīdzekļu pārstāvjiem Latvijā. Noteikumiem bija jāstājas spēkā 2021. gada 1. janvārī.

"Bet pirms gada šis akreditācijas process – kuri uzņēmumi vai oficiālie pārstāvji varētu iziet šo akreditācijas procesu, – tad neviens šāds uzņēmums šo akreditāciju vēl nebija saņēmis, un līdz ar to šie jaunie noteikumi, kas paredz CNG gāzes balonu pārbaudi jeb inspicēšanu, stājās spēkā šī gada 1. janvārī. Tas nozīmē, ka visiem transportlīdzekļiem, kuriem ir uzstādīti CNG gāzes aparāti, ir jāiziet pie sava oficiālā pārstāvja šis pārbaužu process, ir jāsaņem sertifikāts, ka šis gāzes balons ir derīgs un nav bojāts, un neapdraud satiksmes drošību," skaidroja Mālmeisters.

Problēma ir tajā, ka Latvijā pārbaudīt gāzes balonus patlaban var tikai pie "Škoda" un "Scania", tātad - citu marku automašīnu īpašnieki pat teorētiski nevar saņemt nepieciešamo sertifikātu.

Šogad šis sertifikāts ir jāsaņem 436 ar CNG gāzi darbināmu auto īpašniekiem, bet to līdz šim ir saņēmuši tikai divi. Jānis šobrīd ir palicis bez sava spēkrata, jo tam aizliegts piedalīties ceļu satiksmē.

"Man mašīna bija jāved ar evakuatoru pēc tehniskās apskates. Šobrīd tāds absurds ir, bet kā no tā iziet?

Man tehniskās apskates Tehniskā daļa ziņoja, ka vienīgā iespēja ir pāriet atpakaļ uz benzīnu. Es esmu visu laiku centies būt zaļāks un zaļāks, bet šobrīd mani atmet atpakaļ un pasaka, ka nav vajadzīga tā "zaļā" mašīna Latvijā. Tā ir noteikti neizdarība kaut kādā institūcijā, kas to divu gadu laikā nav izdarījusi," pauda Jānis.

Un šis ir jautājums Satiksmes ministrijai (SM) – kā var pieņemt prasību, kuru nav pat iespējams izpildīt?

SM komentārs un stāsta turpinājums "4.studijas" sižetā:

Uz augšu
Back