Klasisks BMW kļūst par elektromobili ar Tesla "iekšām"

FOTO: Ekrānuzņēmums no Youtube video

Britu kompānija Electric Classic Cars, kas specializējas klasisko automašīnu pārveidē par elektromobiļiem, prezentējusi vienu no saviem jaunākajiem projektiem – BMW E9, kuru 3 litru sešcilindru dzinēja vietā uzstādīts Tesla elektromotors. Pie tam tās nav vienīgās pārvērtības, jo klasiskais auto restaurācijas procesā ieguvis spēcīgās 3.0 CSL kupejas izskatu.

Pie firmas meistariem E9 kupeja ieradās nožēlojamā stāvoklī. Virsbūves krāsa lobījās un salonu tajā iekļūstošais ūdens bija krietni sabojājis. Restaurācijas gaitā 70.gadu sporta kupeja ieguva aerodinamikas lameles gar priekšējā pārsega malām, spoileri jumta galā virs aizmugurējā loga, lielu antispārnu uz bagāžnieka, kā arī Alpina riteņus un bremžu sistēmu ar Wilwood suportiem.

Rindas sešcilindru dzinējs tika aizstāts ar pilnībā elektrisku spēkstaciju, kas aizgūta no Tesla. Līdz ar to kupeja zaudēja četrpakāpju manuālo pārnesumkārbu un aizmugurējo diferenciāli, kā vietu ieņēma elektromotors. Motortelpa un nodalījums zem bagāžnieka grīdas tika atvēlēts gaitas akumulatoriem. Spītējot bagātīgajam aprīkojumam, auto bagāžnieks aizvien ir diezgan ietilpīgs.

Elektromotors attīsta 450 zirgspēkus un 450 Nm griezes momentu, un tas ir par 250 ZS un 178 Nm vairāk nekā oriģinālajam agregātam.

Paātrinājums no vietas līdz 60 jūdzēm jeb 96 kilometriem stundā aizņem tieši trīs sekundes,

kamēr oriģinālajai kupejai bija nepieciešamas aptuveni 7,5 sekundes. Pilnībā uzlādēts akumulators automobilim nodrošina vairāk nekā 320 kilometru sniedzamību.

Kā norāda Electric Classic Cars, pārvēršot par elektromobili, E9 nekļuva nedaudz smagāks. Precīzus skaitļus uzņēmums nemin, taču piebilst, ka pieaugumu var pielīdzināt neliela pasažiera svaram.

Uz augšu
Back