Pk, 19.08.2022.

D vitamīna pārdozēšana noved pie mēnešiem ilgas vemšanas

TVNET
D vitamīna pārdozēšana noved pie mēnešiem ilgas vemšanas
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 2
D vitamīns
D vitamīns Foto: Unsplash

Kāds Lielbritānijas iedzīvotājs pēc mēnešiem ilgas vemšanas un nelabas dūšas uzzināja nepatīkamo simptomu toksisko iemeslu – viņš bija pārdozējis D vitamīnu.

Trīs mēnešu laikā zaudēja 12,7 kilogramus un piedzīvoja nemitīgas vēdersāpes, sausu muti, caureju un vemšanu, vēstīts pētījumā, kas publicēts zinātniskajā žurnālā “British Medical Journal”. Slimnīcā ārsti uzzināja, ka vīrietim simptomi sākušies aptuveni mēnesi pēc tam, kad viņš bija sācis privāta uztura speciālista ieteiktu D vitamīna kursu.

Vīrietis katru dienu uzņēma 150 tūkstošus D vitamīna SV vienību, kas ir aptuveni 30 reižu vairāk nekā ieteicamā deva. Turklāt vīrietis uzņēma arī vairāk nekā 20 citus uztura bagātinātājus, piemēram, omega-3 lielā daudzumā, K2 vitamīnu un folskābi jeb folātu. Rezultātā skartas bija pacienta nieres, kas gan pēc 8 dienām slimnīcā pie sistēmas atguvās, tāpēc vīrietim izdevās izveseļoties.

Izplatīts mīts par D un citiem vitamīniem ir tāds, ka tos nevar pārdozēt un, jo lielākā daudzumā tos lieto, jo labāk. Diemžēl tā nav. Zināms, ka ir svarīgi organismā uzturēt pareizo vitamīnu līmeni, tomēr svarīgi ir arī nepārspīlēt ar tiem, rakstīts izdevumā "Live Science".

Pārāk liels D vitamīna daudzums organismā var novest līdz tādiem simptomiem kā miegainība, vemšana, vājums, aizcietējumi, sāpes kaulos un sirds ritma traucējumi. Regulāras asinsanalīzes ir vienīgais veids, kā kontrolēt D vitamīna līmeni asinīs un novērst pārdozēšanas iespēju.

Tēmas
Redaktors iesaka
Jaunākie raksti
Nepalaid garām!
Uz augšu