Kad un vai stāsies spēkā sods par +1 km/h (32)

CopyLinkedIn Draugiem X
Pauls Timrots
Pauls Timrots Foto: Ekrānuzņēmums no raidījuma Zebra

Izskanējušas runas, ka drīzumā fotoradari fiksēs pārkāpumus jau no pirmā pārkāptā km/h un par to pienāksies 10 eiro sods. Vai tas tā būs un vai no tā būs kāda jēga? Atbildes uz šiem jautājumiem meklē raidījums Zebra.

Raidījuma Zebra vadītājs Pauls Timrots atgādina, ka pagaidām šādas izmaiņas normatīvajos aktos vēl nav pieņemtas – šāds priekšlikums, ka naudas sodu par atļautā braukšanas ātruma pārkāpšanu varētu piemērot arī par ātrumu, kas atļauto pārsniedz par desmit kilometriem stundā, izskanējis vien Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcas pārstāvju diskusijā, līdz ar to vēl neko nenozīmē.

Timrots norāda, ka priekšlikums sacēlis lielu jezgu autovadītājos, un, viņaprāt, tas ir ļoti stulbs priekšlikums.

Salīdzinot publiski pieejamos datus par fotoradaru izvietojumu Latvijā un avārijām to tuvumā, secināms, ka gar fotoradariem cilvēki brauc prātīgi, avāriju tur ir maz. “Kāpēc mums vajag vēlreiz raustīt mehānismu, kurš ļoti labi strādā un savu mērķi ir sasniedzis?” neizpratnē ir Timrots.

Lai savu viedokli pamatotu, Timrots salīdzina stacionāro fotoradaru izvietojuma karti ar LTAB datiem par satiksmes negadījumiem un atklāj, ka tiešā fotoradaru tuvumā negadījumi nenotiek. Tātad autobraucēji jau ir pieraduši, samazina ātrumu un pie tiem brauc uzmanīgāk. Tāpat Timrots uzskata, ka, ieviešot sodu jau par pirmo pārkāpto km/h, ļaudis 90 procentos gadījumu drošības labad ātrumu samazinās ievērojami – tur, kur atļauti 50, brauks ar 40, bet tur, kur atļauti 90, labāk izvēlēsies 80 km/h, lai tikai nesaņemtu soda kvīti. Tai pašā laikā tie, kas līdz šim "nesušies" garām radariem, to turpinās darīt, jo ir gatavi maksāt. Visbeidzot jāatceras, ka automašīnām spidometri nerāda precīzi. Nobīde parasti ir kādi 3 līdz 4 kilometri stundā, bet dažos gadījumos starpība starp spidometrā uzrādīto ātrumu un realitāti var sasniegt pat 7, 8 vai 9 km/h.

"Vienkārši sačakarēsim dzīvi 90% autovadītāju, kuri drošības pēc brauks vēl lēnāk – ar 80 kilometriem stundā, lai tikai nepieļautu kļūdas, bet tie, kas nesas, tie arī nesīsies," norāda Timrots, piebilstot, ka ar ierosināto sodīšanas režīmu vēl vairāk tiks saraustīta satiksme un cerētais mērķis sasniegts netiks.

Vairāk par šo tēmu skaties raidījuma Zebra sižetā.

Komentāri (32)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu