P, 30.01.2023.

Pārbaudi par "TV Rain" darbinieku vīzām plāno pabeigt mēneša laikā

TVNET/LETA
Pārbaudi par "TV Rain" darbinieku vīzām plāno pabeigt mēneša laikā
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 2
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: DENIS KAMINEV/REUTERS

Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PMLP) aptuveni mēneša laikā varētu pabeigt pārbaudi par to, vai pastāv tiesisks pamats atcelt piešķirtās vīzas ar tiesībām uz nodarbinātību Krievijas neatkarīgās TV programmas "Doždj" ("Дождь"/"TV Rain") darbiniekiem, informē pārvalde.

Plānots, ka pārbaude tiks pabeigta aptuveni mēneša laikā, tomēr šis termiņš atkarīgs arī no tā, cik ātri atbildes uz pārvaldes jautājumiem sniegs "TV Rain".

Vaicāta, vai izvērtēšanā PMLP prasīs arī Valsts drošības dienesta (VDD) viedokli par "TV Rain" darbiniekiem, PMLP pārstāve Madara Puķe atbildēja, ka, gadījumā, ja VDD rīcībā ir informācija, ka konkrētas personas apdraud valsts drošību un ir nepieciešams atcelt šo personu uzturēšanās dokumentus, dienests pats šo informāciju sniedz pārvaldei.

Jau ziņots, ka, ņemot vērā Imigrācijas likuma grozījumus, kas aizliedz izsniegt termiņuzturēšanās atļaujas saistībā ar darbu Krievijas pilsoņiem, uzņēmuma "TV Rain" darbiniekiem tika izsniegtas 13 vīzas ar tiesībām uz nodarbinātību. Vīzas tika izsniegtas laika posmā, kamēr tas nebija aizliegts, proti, līdz šī gada septembrim.

Pārvalde patlaban sākusi izvērtēšanas procesu par to, vai pastāv tiesisks pamats atcelt piešķirtās vīzas ar tiesībām uz nodarbinātību, ņemot vērā, ka uzņēmums šobrīd nav likvidēts.

Tikmēr VDD rosinājis iekšlietu ministru Kristapu Eklonu (AP) tā dēvētajā melnajā sarakstā iekļaut Gruzijā pastāvīgi strādājošo televīzijas kanāla "Doždj" ("Дождь"/"TV Rain") raidījuma vadītāju Alekseju Korosteļevu.

VDD ir izvērtējis televīzijas kanāla "TV Rain" 1.decembra raidījumā "Šeit un tagad" paustos izteikumus, secinot, ka tie ir vērtējami kā aicinājums sniegt materiālu atbalstu Krievijas okupācijas spēkos mobilizētajiem karavīriem.

Raidījuma "Šeit un tagad" bijušais vadītājs Korosteļevs raidījuma laikā vairākkārt norādījis uz Krievijas karavīru smagajiem apstākļiem frontē, nepietiekamo nodrošinājumu ar ekipējumu un pārtiku.

Pēc tam žurnāliste Jekaterina Kotrikadze raidījumā "Šeit un tagad" pavēstīja, ka "Doždj" nolēmis pārtraukt sadarbību ar Korosteļevu, norādot, ka par pamatu atlaišanai esot tieši viņa izteikumi. Vienlaikus otrdienas pēcpusdienā "TV Rain"ģenerāldirektore Natālija Sindejeva esot norādījusi, ka Korosteļeva atlaišana esot bijusi kļūda, tāpēc Korosteļevs un vēl divi žurnālisti esot aicināti atgriezties darbā.

Sindejeva atvainojusies Korosteļevam un "TV Rain" auditorijai.

Tāpat Korosteļeva teiktais liecinot, ka televīzijas kanāls "TV Rain" ir apkopojis informāciju par minētajām problēmām, lai palīdzētu tās risināt, informēja VDD.

Ņemot vērā minētos apstākļus, VDD vērtējumā raidījumā paustie izteikumi ir vērsti pret Latvijas nacionālās drošības interesēm un rada maldīgu priekšstatu par Krievijas armiju, veicinot sabiedrības līdzcietību pret agresoriem.

5.decembrī VDD savu vērtējumu par raidījumā paustajiem izteikumiem nosūtīja Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP). Kā jau publiski izskanējis, NEPLP ir pieņēmusi lēmumu anulēt "TV Rain" apraides atļauju.

VDD veiktās pārbaudes gaitā noskaidrots, ka 1.decembra raidījums "Šeit un tagad" ir ticis filmēts televīzijas kanāla "TV Rain" redakcijā Gruzijas galvaspilsētā Tbilisi. Izteikumu autors, raidījuma vadītājs Korosteļevs pastāvīgi uzturas un strādā Gruzijā.

Ņemot vērā, ka Korosteļevam nav uzturēšanās atļaujas Latvijā, saskaņā ar Krimināllikumu persona Latvijā nevar tikt saukta pie kriminālatbildības. Vienlaikus VDD ir rekomendējis iekšlietu ministram iekļaut Korosteļevu tā dēvētajā melnajā sarakstā jeb ārvalstnieku sarakstā, kuriem ieceļošana Latvijā ir aizliegta.

Tāpat VDD ir brīdinājis "TV Rain" galveno redaktoru Tihonu Dzjadko par paredzēto kriminālatbildību noziedzīgu nodarījumu veikšanas gadījumā.

Neatkarīgais televīzijas kanāls "Doždj" darbību uz laiku pārtrauca marta sākumā pēc tam, kad Krievijas Valsts dome pieņēma likumu par "viltus ziņām". Līdz ar kanāla darbības apturēšanu tā galvenais redaktors un vairāki citi redakcijas darbinieki pameta Krieviju.

"Doždj" 18.jūlijā pakāpeniski atsāka darbu, strādājot tostarp no studijas Rīgā.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu