LM: Par pārkāpumiem Rēzeknes pansionātā atbildība jāuzņemas pašvaldībai

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Attēls ilustratīvs.
Attēls ilustratīvs. Foto: Mallika Home Studio/Shutterstock

Labklājības ministrija (LM) norādījusi, ka par Rēzeknes pašvaldības Sociālā dienesta pārraudzībā esošā Pensionāru sociālo pakalpojumu centra pārkāpumiem primāri atbildīga pašvaldība.

Apmeklējot Pensionāru pakalpojumu centru, tiesībsargs Juris Jansons konstatējis, ka situācija tajā ir kritiska un pazemojoša.

Apsekojot pansionātu, konstatēts, ka telpas kopumā nav iekārtotas, ņemot vērā senioru un cilvēku ar funkcionālajiem traucējumiem individuālās vajadzības un drošību. Vairākos gaiteņos grīdas segums un grīdas flīzes bijušas stipri bojātas, manīts arī no sienām krītošs apmetums. Lai arī atsevišķas klientu istabas ir individualizētas un noformētas "mājīgā gaisotnē", vairums klientu istabu bijušas "bezpersoniskas" - tajās bija tikai gultas un nakts skapīši.

Tāpat konstatēts, ka vairākās klientu istabās sēdpodi ir novietoti bez jebkādiem norobežojošiem aizslietņiem, attiecīgi institūcijas klientiem tas jāizmanto pie atvērtām istabas durvīm, citu istabas biedru klātbūtnē.

Bez jebkādu norobežojošu aizslietņu izmantošanas klientiem ar funkcionāliem traucējumiem tiek mainītas arī autiņbiksītes.

Savukārt pansionāta sanitārajās telpās novērots nepieciešamo higiēnas preču, īpaši tualetes papīra, trūkums. Lai arī tualetes papīra ruļļi bija manāmi atsevišķu klientu istabās, tie esot bijuši vizuāli atšķirīgi no tās tualetes papīra partijas, kura tiek izsniegta centralizēti.

Komentējot situāciju Rēzeknes pansionātā, LM Sociālā darba un sociālās palīdzības politikas departamenta direktora vietniece Agnese Jurjāne skaidroja, ka par sociālo pakalpojumu sniedzēju darbību primāri ir atbildīgs tā dibinātājs. Saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā noteikto, LM ir atbildīga par valsts sociālās aprūpes centriem, bet pašvaldības dibinātajās iestādēs, pašvaldība ir atbildīga par to, lai sociālo pakalpojumu sniedzēji nodrošinātu normatīvajiem aktiem atbilstošu, kvalitatīvu sociālo pakalpojumu sniegšanu.

Jurjāne norādīja, ka sociālo pakalpojumu sniedzēju atbilstība normatīvo aktu prasībām primāri tiek vērtēta pakalpojuma sniedzējam veicot reģistrāciju Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā un reizi piecos gados veicot pārreģistrāciju.

Saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā noteikto, ministrijai ir noteikta kompetence veikt uzraudzību, pārbaudes visās sociālo pakalpojumu sniedzēju iestādēs esošo resursu ietvaros, kas ir vien četras slodzes. Kopumā šobrīd reģistrētas 864 iestādes. Līdz ar to LM savas kapacitātes ietvaros, atbilstoši risku novērtējumam, kā arī pamatojoties uz iedzīvotāju sūdzībām, veic pārbaudes, lai gūtu pārliecību par sociālā pakalpojuma dibinātāja sniegtā pakalpojuma atbilstību normatīvo aktu prasībām.

Atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām funkcijām LM sociālo pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai sociālo pakalpojumu sniedzējiem nodrošina dažādas metodikas darbā ar klientiem, tai skaitā metodikas ES fondu ietvaros sociālo pakalpojumu sniedzēju pašnovērtējuma veikšanai.

Tāpat regulāri tiek organizēti semināri sociālās aprūpes institūcijām par aktuāliem jautājumiem sociālās aprūpes centru darbā. Jurjāne informēja, ka šogad jau notikuši divi semināri, plānoti vēl vismaz divi rudenī, kā arī nepieciešamības gadījumā sniedz vadlīnijas un ieteikumus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu