"Rīgas namu pārvaldnieka" vadītājs: Vēsturiski namu pārvaldes nav bijušas orientētas uz klientu apmierinātību (3)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" valdes priekšsēdētājs Māris Ozoliņš.
SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" valdes priekšsēdētājs Māris Ozoliņš. Foto: Ieva Leiniša/LETA

Rīgas pašvaldības namu apsaimniekošanas uzņēmumā "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) neapstrīdami ir nepieciešamas pārmaiņas, tā intervijā aģentūrai LETA pauda kompānijas valdes priekšsēdētājs Māris Ozoliņš, kurš amatā stājās jūlija beigās. 

"RNP misija ir strādāt tā, lai rīdziniekiem uzlabotos dzīves kvalitāte. Šis viens teikums izsaka visu, ko mēs gribam darīt," uzsvēra Ozoliņš, piebilstot, ka RNP ir lielākais namu apsaimniekotājs, bet tam noteikti jākļūst arī par labāko.

Pēc viņa teiktā, viens virziens, kurā uzņēmums turpinās darboties, ir klientu apkalpošanas līmeņa un attiecīgi klientu apmierinātības uzlabošana. Otrs virziens ir saistīts ar atjaunošanas darbiem, jo RNP apsaimniekošanā ir dažāda vecuma ēkas un nepārtraukti ir jāstrādā, lai tās saglabātu labā stāvoklī.

Ozoliņš atzina, ka darba tirgū ir vērojams darbinieku trūkums, tādēļ galvenais uzdevums ir palielināt darba efektivitāti. Viens no attīstības virzieniem ir daudzu darbu automatizācija, kam tiek iegādāta atbilstoša tehnika. Tāpat turpinās darbs pie digitalizācijas un procesu efektivitātes uzlabošanas. Svarīga ir arī RNP darbinieku motivācijas celšana.

"Nākamais virziens ir klientu apkalpošana. Vēsturiski namu pārvaldes nav bijušas orientētas uz klientu apmierinātību, un pie tā mēs visu laiku strādājam. Turklāt tas nav tikai, kā mēs runājam ar klientu, bet arī tas, kā mēs nodrošinām pakalpojumus, jo daudzus pakalpojumus mēs nevis nodrošinām paši, bet piesaistām apakšuzņēmējus. Tādēļ ir svarīgi, lai mēs varam labi vadīt arī apakšuzņēmējus un pārliecināties, ka viņi savu darbu izpilda kvalitatīvi," atzina Ozoliņš.

Runājot par dzīvojamā fonda atjaunošanu un ēku renovāciju, RNP vadītājs uzsvēra, ka ir dažādas atbalsta programmas, bet primāri iedzīvotājiem ir jāsaprot, ka tas ir viņu, nevis pašvaldības īpašums, un līdz ar to ir svarīgi līdzdarboties šajā procesā.

Savukārt jautāts, kā plāno sasniegt RNP padomes izvirzītos mērķus, jo tieši par to neizpildi no amata tika atsaukts iepriekšējais RNP valdes priekšsēdētājs Ronalds Neimanis, Ozoliņš sacīja, ka viņam mantojumā nāk mērķi, kas bija noteikti gada sākumā, un ar padomi ir vienošanās, ka šie mērķi būtu jāsasniedz. Vienlaikus būs arī dažas izmaiņas, kuras kopā ar padomi tiks izskatītas, jo ir skaidrs, ka visi mērķi vairs nav sasniedzami.

"Bet pamatā es redzu, ka izvirzītos mērķus var sasniegt, un valde pie tā arī strādās," sacīja Ozoliņš, piebilstot, ka vienlaikus ir jārunā ne tikai par mērķiem šim gadam, bet par mērķiem ilgākam termiņam.

Jau vēstīts, ka, pēc Neimaņa skaidrotā, RNP nebija sasniedzis plānoto apgrozījumu saistībā ar būvdarbiem - tos bija plānots kāpināt aptuveni divas reizes jeb no aptuveni 15 miljoniem eiro līdz 30 miljoniem eiro. Uzņēmuma iepriekšējais vadītājs skaidroja, ka šis mērķis tika nosprausts 2021.gada beigās, kad vēl nebija sācies Krievijas iebrukums Ukrainā, kas izraisīja nopietnas grūtības būvmateriālu un rezerves daļu piegādēs, kā arī būtiskus sadārdzinājumus daudzās jomās. Ņemot vērā, ka RNP apsaimniekoto māju budžeti tiek plānoti oktobrī, sākoties karam, neesot bijušas lielas manevra iespējas gada vidū kaut ko mainīt.

SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" ir 100% Rīgas domei piederošs uzņēmums. Tā pārvaldīšanā ir vairāk nekā 3800 dzīvojamo māju un būvju ar kopējo platību vairāk nekā 7,5 miljoni kvadrātmetru. Uzņēmums 2022.gadā strādāja ar 61,973 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 0,6% vairāk nekā iepriekšējā gadā, kamēr kompānijas peļņa pieauga par 7,4% un bija 4,535 miljoni eiro.

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu