Elektroautobusu piegāde kavējas, "Rīgas satiksmei" būs jāsedz 650 031 eiro

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Paula Čurkste/LETA

Valdība otrdien, 13. februārī, atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto noteikumu projektu, kas paredz nodrošināt iespēju pabeigt projektu par 35 elektroautobusu iegādi Rīgā pēc 2023.gada 31.decembra par Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" līdzekļiem 650 031 eiro apmērā.

SM norāda, ka pērn novembrī sākta elektroautobusu piegāde Rīgai, norādot, ka līdz 2023.gada decembra vidum Rīgā piegādāti visi 35 elektroautobusi.

Savukārt līdz 2023.gada decembra beigām ekspluatācijā nodoti 23 elektroautobusi, tādējādi projekta īstenošanas termiņā ekspluatācijā nebija nodoti 12 elektroautobusi.

SM skaidro, ka, ievērojot projekta īstenošanas gaitu un projektā veiktās izmaksas līdz 2023.gada beigām, projektā attiecināmo izmaksu summa ir 17,301 miljons eiro, tostarp 14,706 miljoni eiro Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansējums un privātās attiecināmās izmaksas 2,595 miljoni eiro.

Tādējādi faktiskā projekta attiecināmo izmaksu summa ir par 4,077 miljoniem eiro mazāka nekā "Rīgas satiksmes" un Centrālās finanšu un līguma aģentūras (CFLA) noslēgtajā līgumā par projekta īstenošanu. Tostarp elektroautobusu piegādes līguma summa ir par 2,473 miljoniem eiro mazāka nekā plānots, kā arī "Rīgas satiksme" piemēroja līgumsodus 954 242 eiro apmērā par elektroautobusu piegādes kavējumiem.

Tādējādi elektroautobusu piegādes kavējumu dēļ "Rīgas satiksme" līdz 2023.gada beigām nevarēja veikt gala norēķinus par 12 elektroautobusu iegādi 650 031 eiro apmērā, tostarp ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums 552 526 eiro apmērā un privātās attiecināmās izmaksas 97 505 eiro apmērā, un šī summa "Rīgas satiksmei" būs jāsedz no saviem līdzekļiem.

Valdība pieņēma zināšanai, ka "Rīgas satiksme" var pabeigt projektu ne vēlāk kā līdz 2026.gada 31.oktobrim ar savu finansējumu.

SM atgādina, ka projekta mērķis ir elektrotransporta īpatsvara palielināšana ikdienas sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā Rīgā un palielināts pasažieru skaits, kuri izmanto videi draudzīgu sabiedrisko transportu.

LETA jau ziņoja, ka pagājušā gada nogalē Rīgā sāka kursēt pirmie "Rīgas satiksmes" elektroautobusi. Tie sāka kursēt 26., 33. un 57. autobusa maršrutā, bet brīvdienās - 9., 20. un 26. autobusa maršrutā.

"Rīgas satiksmes" autobusu parka saimniecību papildinājuši 35 "Solaris" elektroautobusi, kas uzsākuši pārvadāt pasažierus Rīgas pilsētā.

Konkursā par elektroautobusu un to rezerves daļu piegādi par uzvarētāju atzīts "Solaris Bus & Coach Sp. z o.o.". "Solaris" ir Polijas uzņēmums un viens no vadošajiem Eiropas autobusu un trolejbusu ražotājiem, liecina informācija uzņēmuma mājaslapā.

Tāpat ziņots, ka šā gada februāra sākumā "Rīgas satiksme" parakstīja līgumu ar CFLA par vēl 17 elektroautobusu iegādi un septiņu ātrās uzlādes punktu izveidi. Kopējās projekta izmaksas ir 16,7 miljoni eiro, no tām ES līdzfinansējums paredzēts 14,3 miljonu eiro apmērā.

Kā ziņots, "Rīgas satiksmes" apgrozījums 2022.gadā palielinājies par 5% - no 161,12 miljoniem eiro 2021.gadā līdz 168,7 miljoniem eiro pērn. Savukārt uzņēmuma peļņa 2022.gadā saruka vairāk nekā divas reizes un bija 1,25 miljoni eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu