Ar elektrodzinēju darbināmais mobilais celtnis, kas īpaši pielāgots uzņēmuma SIA „Jaunmīlgrāvja ostas kompānija” vajadzībām, ļauj apkalpot lielāka izmēra kuģus un pārkraut smagākas kravas, vienlaikus nodrošinot siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājumu līdz pat 80% salīdzinājumā ar iepriekš kravu apstrādē izmantotajām tehnoloģijām. Uzņēmuma klienti turpmāk varēs saņemt kvalitatīvāku pakalpojumu un ietaupīt izmaksas. Ieviešot digitalizētu kraušanas sistēmu, paaugstinājusies arī klientu transporta efektivitāte, samazinot kaitīgo izmešu daudzumu un izvairoties no kravas transportlīdzekļu svara pārsniegumiem.
„Mēs esam gandarīti, ka ir veiksmīgi noslēgusies projekta īstenošana un jau šobrīd varam piedāvāt saviem klientiem pakalpojumus, kuri ir ne tikai ir videi draudzīgāki, bet arī efektīvāki, samazinot iepriekš nepieciešamo laiku un izmaksu apjomus kravu apstrādē. Mums ir būtiska gan sava, gan savu klientu konkurētspēja un produktivitāte, tāpēc investīcijas uzņēmuma attīstībā, digitālos un energoefektīvos risinājumos ir svarīgs priekšnosacījums ilgtermiņa sadarbībai”, norāda SIA „Jaunmīlgrāvja osta kompānija” valdes locekle Jeļena Rjabaja.
“Esam gandarīti par ikvienu Rīgas ostas termināli, kas investē viedos un energoefektīvos risinājumos. Klimatneitralitātes un “zaļās” ostas mērķu sasniegšana, kā arī iekļaušanās “loģistikas zaļajos koridoros” ir viens no Rīgas ostas darbības virzieniem. Mums visiem jārēķinās ar to, ka Eiropas transporta un loģistikas nozare jau tuvākajā laikā kļūs būtiski “zaļāka”, balstīta automatizācijā, bezizmešu tehnoloģijās un atjaunīgā enerģijā. Tāpat mēs skaidri apzināmies, ka gan ostas biznesa konkurētspēja, gan tās drošība un ilgtspēja nav iespējama bez digitalizācijas, inovācijām un viedo risinājumu ieviešanas”, projekta noslēguma pasākumā uzsvēra Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.