Vēl starp graudu foruma dalībniekiem ar ievērojamu apgrozījumu ir “Riga Bulk Terminal”. Kā patiesais labuma guvējs Uzņēmumu reģistrā norādīts Latvijas Automobiļu federācijas prezidents Raimonds Kisiels. Viņš pirms iepriekšējām Saeimas vēlēšanām ziedoja 6000 eiro “Apvienotajam sarakstam”. Kisiels stāstīja, ka uzņēmums Krievijas rīkotajā forumā ticies ar Centrālāzijas klientiem, kā arī pētījis konkurentus un tirgus tendences.
“Bizness ir bizness. Jābūt ir lietas kursā par visu. Bizness jau pelna nauda. Viņam jāzina, kas notiek, kur tirgos, kas kur brauc. Jums, žurnālistiem, viegli pateikt, kāpēc, kādēļ. Biznesā jau jāzina viss, kas notiek. Ja tu ar to tēmu nodarbojies, tev jābūt informācijai par visu – kur kādi tirgi, kas ved uz Ēģipti, kas ved uz Āfriku,” stāstīja Kisiels, vienlaikus uzsverot, ka pats “Riga Bulk Terminal” Krievijas graudus nepārkraujot.
Savukārt par savu attieksmi pret tirdzniecību ar Krieviju Kisiels teica: “Saprotiet, ir absurda situācija. Ja Francija, Vācija pirks, un viena valsts nepirks, tas [neko] nemainīs. Latvijas tirgus jau ir kniepadata būtībā uz tā fona.”
Tikmēr “RIX Shipmanagement” rakstiskā atbildē norādīja, ka uzņēmuma pārstāvju galvenais mērķis Dubaijā bijusi “Gulfood 2024” izstāde, savukārt Krievijas graudu forumā kompānija piedalījusies, jo to apmeklējuši gan esošie, gan potenciālie klienti no Kazahstānas, Šveices, Turcijas.
Importa aizliegums kravas neapturēs
Saeima šonedēļ lēma aizliegt Krievijas un Baltkrievijas lauksaimniecības produktu importu, taču loģistikas uzņēmumus tas būtiski neietekmēs. Joprojām būs atļauts produkciju vest caur Latviju tranzītā, kā arī atmuitot to Latvijā un vest uz citām Eiropas Savienības dalībvalstīm. Zemkopības ministrija Saeimas komisijā norādīja, ka vismaz graudu kategorijā Saeimas aizliegums attiektos uz tikai 1,4% Krievijas ievesto kravu. Kurus tieši Krievijas produktus Latvijā nedrīkstēs izmantot, vēl noteiks Ministru kabinets.