Gaisma tuneļa galā: šonedēļ pasažieru pārvadājumiem būs pieejami jau 12 jaunie elektrovilcieni

Foto: Evija Trifanova/LETA

No šodienas, 26. februāra, pasažieru pārvadājumiem būs pieejami 12 jaunie elektrovilcieni, kamēr atlikušajiem pieciem vēl tiks veiktas dinamiskās pārbaudes, informē “Vivi” Komunikācijas un mārketinga daļas vadītājs Edgars Butāns.

Pagājušajā nedēļā satiksmei bija pieejami desmit no 17 jaunajiem vilcieniem, savukārt šodien, pēc veiksmīgām dinamiskajām pārbaudēm, pasažieru pārvadājumiem tiks pievienoti vēl divi jaunie elektrovilcieni, apritē esošo sastāvu skaitu palielinot līdz 12 ritekļiem.

Atlikušajiem pieciem sastāviem sadarbībā ar “Škoda Vagonka” inženieriem tiks veiktas dinamiskās pārbaudes, lai pārliecinātos, vai iepriekš konstatētie un novērstie defekti neatkārtojas un elektrovilcieni ir izmantojami uzticamu pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai.

Jau vēstīts, ka janvāra sākumā pēc sarunām ražotājs apņēmās nodrošināt, ka divos mēnešos, proti, līdz 9. martam, pasažieru pārvadājumiem būtu pieejami ne mazāk kā 95% piegādāto elektrovilcienu.

Foto: Sāk kursēt jaunie elektrovilcieni

“Redzam, ka ražotājs “Škoda Vagonka” savu solījumu uztver nopietni un līdz šim ir aktīvi sadarbojies, ne tikai novēršot konstatētos defektus, bet arī organizējot papildu mācības mūsu mašīnistiem rīcībai nestandarta situācijās. Šim nolūkam ražotājs ir ievērojami palielinājis savu speciālistu skaitu Rīgā, faktiski nodrošinot 24/7 režīma pieejamību, tā koncentrējoties uz iespējami ātrāku un efektīvāku situācijas atrisināšanu,” skaidro AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Video: Sāk kursēt jaunie elektrovilcieni

Atbilstoši AS “Pasažieru vilciens” izstrādātajam risku mazināšanas plānam salabotie elektrovilcieni apritē tiek laisti pakāpeniski, vispirms tos pārbaudot izmēģinājuma braucienos bez pasažieriem. Tāpat jaunie elektrovilcieni tiek mazāk norīkoti tajās līnijās, kur ir viensliežu ceļi un kur tiek veikti infrastruktūras uzlabošanas darbi.

“Mums ir svarīgi nodrošināt tādus pasažieru pakalpojumus, kas ir ne vien moderni un ērti, bet arī uzticami, garantējot iespējami augstāko precizitāti. Tāpēc šonedēļ kopā ar “Škoda Vagonka” inženieriem veiksim dinamiskās pārbaudes atlikušajiem pieciem sastāviem, ar katru no elektrovilcieniem atkarībā no iepriekš konstatētā defekta rakstura nobraucot vismaz 200 vai 600 kilometru, imitējot regulāru braucienu atbilstoši kustības sarakstam. Pēc pārbaužu veiksmīgas iziešanas sastāvi tiks pakāpeniski atgriezti apritē,” norāda Grigulis.

Savukārt "Škoda Vagonka" pārstāvji informēja, ka pēdējā februāra nedēļā ekspluatācijā nodoti visi 17 jaunie elektrovilcieni. Tādējādi uzņēmumā norāda, ka visi vilcieni ir pieejami klientam, kas var izlemt, vai tos sūtīt ekspluatācijā, nodot dinamiskajām pārbaudēm vai izmantot rezerves vajadzībām.

"Škoda Vagonka" valdes priekšsēdētājs Martins Bednarcs norāda, ka, kopš ekspluatācijas sākuma, ražotājs ir izstrādājis virkni aktivitāšu, lai nodrošinātu vilcienu pieejamības tūlītēju palielināšanos.

"Uz Rīgu nosūtījām vēl vairāk mūsu speciālistu, un šobrīd uz vietas strādā 31 cilvēks, kas nodrošina diennakts dežūru. Ja rodas kādas ekspluatācijas problēmas, lielāko daļu no tām risinām 24 stundu laikā, savukārt ievērojamu daļu - vēl ātrāk. Ekspluatācijas laikā mūsu speciālisti piedalās kā mašīnistu pavadoņi, lai palīdzētu tiem tieši vilciena kabīnē. Tika uzsāktas arī papildu apmācības un instrukcijas vadītājiem atkarībā no viņu darba pieredzes," atzīmē Bednarcs.

Par vilciena pasažieru pārvadātāju “Vivi”

“Vivi” ir vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols, kas pieder AS “Pasažieru vilciens”.

AS “Pasažieru vilciens” veic vilciena pasažieru pārvadājumus ar zīmolu “Vivi”, sniedz ritošā sastāva remonta pakalpojumus un nodrošina komercreisu servisu. AS “Pasažieru vilciens” ir dibināta 2001. gadā, 2023. gadā sākta pasažieru pārvadājumu modernizācija, ieviests jauns pasažieru apkalpošanas standarts un vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols “Vivi”. 2022. gadā tika pārvadāti 15,7 miljoni pasažieru, 98,8% reisu izpildot precīzi pēc vilcienu kursēšanas grafika. Uzņēmums nodarbina vairāk nekā 970 darbinieku.

Svarīgākais
Uz augšu