Bija slikti, kļūst vēl sliktāk: "Boeing" draud lielas nepatikšanas

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: AFP / Scanpix

Lidmašīnu būves kompānijai “Boeing” 2024. gads nav veiksmīgs. Pirmdien “Boeing 787 Dreamliner” lidmašīna lidojuma laikā strauji samazināja augstumu, pilotam uz laiku zaudējot kontroli pār lidaparātu. Kā vēsta CNN, šī incidenta dēļ “Boeing” draud jaunas nepatikšanas.

Lidsabiedrības LATAM lidmašīna bija ceļā no Austrālijas uz Jaunzēlandi, un lidojuma laikā notika incidents, ko LATAM sauc par “tehniskām ķibelēm”. Lidmašīna strauji zaudēja augstumu, kā rezultātā daudzi pasažieri guva ievērojamas traumas. Pilotam gan izdevās lidmašīnu pārņemt savā kontrolē un veiksmīgi nosēdināt Oklendas lidostā.

Pēc incidenta “Boeing” paziņoja, ka strādā pie informācijas iegūšanas, taču tās nav ziņas, kas “Boeing” situāciju uzlabotu.

Tiek norādīts, ka “Boeing” šis gads iesākās neveiksmīgi – gada pirmajā nedēļas nogalē “Alaska Airlines” lidmašīnai “737 Max” pēc pacelšanās gaisā notrūka daļa no sānu virsbūves. Sākotnējā izmeklēšana liecina, ka “Boeing”, ļoti iespējams, “nepietiekami bija saskrūvējuši skrūves pie durvju ailas, kam jāpasargā pasažierus no “izsūkšanas” ārā no lidmašīnas avārijas gadījumā”.

Šā incidenta dēļ visā ASV teritorijā tika noteikta dīkstāve vairākiem “737 Max” lidaparātiem. Tam sekoja izmeklēšana, ražošanas apturēšana, aizkavēšanās ar pasūtījumu izpildi, kā rezultātā kompānija zaudēja vairāk nekā ceturto daļu savu akciju vērtības jeb 40 miljardus dolāru.

Ņemot vērā tiesvedības, potenciālos sodus un citas problēmas, “Boeing” draud vēl vairāku miljardu dolāru lieli zaudējumi.

Taču ar to sliktās ziņas nebeidzas. Februārī “United Airlines” “Boeing 737 Max” bija problēmas ar nosēšanos Ņūarkas lidostā, jo negaidīti bija bloķējušās lidojuma kontroles sistēmas. Nacionālā Transporta drošības komiteja izmeklē šo negadījumu. Tāpat pirms divām nedēļām ASV Federālā Aviācijas administrācija paziņoja, ka “737 Max” un “787 Dreamliner” modeļiem ir problēmas ar atkausēšanas iekārtām, kas var izraisīt vilkmes zudumu dzinējiem.

Pagājušajā nedēļā “Boeing” saskārās ar jaunām sliktām ziņām – tika paziņots, ka “Boeing” nav sniegusi nekādus datus un dokumentāciju par janvāra “Alaska Airlines” incidentu. Problēma – šādas dokumentācijas neeksistē.

Federālās Aviācijas administrācija (FAA) paziņoja, ka “Boeing” drošības un kvalitātes problēmas ir “daudz nopietnākas nekā nespēja sniegt nepieciešamo dokumentāciju”. Tika atklāts, ka “Boeing” ir “visai nozīmīgas problēmas” ražošanas un komplektēšanas jomā.

“Tās nav tikai problēmas ar dokumentiem. Citreiz tā ir darbu secība. Ir arī problēmas ar instrumentiem. Tas ir ārkārtīgi svarīgi tāda mēroga ražotnē, kur ir jādokumentē katra veiktā darbība ar pareizajiem instrumentiem, lai nav risku pieļaut fatālas kļūdas,” sacīja FAA administrators Maiks Vitakers.

“Boeing” pārstāvji uzsvēra, ka strādā pie Vitakera izgaismotajām problēmām un FAA devusi rīkojumu “Boeing” tikt galā ar problēmām līdz maija beigām.

“Ņemot vērā FAA auditu, mūsu kvalitātes nodaļa atkāpjas no amata, un tādējādi, ņemot vērā ekspertu ieteikumus, turpināsim attīstīt visaptverošu plānu, kā uzlabot mūsu pasažieru un klientu pārliecību. Vēlamies koncentrēties uz konkrētu rīcību vairākās jomās, ko papildinās katra mūsu soļa caurskatāmība.”

“Boeing” akciju vērtība pirmdien zaudēja 3%, un reaģējot uz LATAM incidentu, otrdien “Boeing” akciju vērtība kritās par vēl 4,5%. Tas ir otrais sliktākais akciju sniegums S&P 500 indeksā, atpaliekot vien no “Tesla”.

“Boeing” 2024. gada sākums ir bijis slikts ne tikai akciju tirgū. Kompānijai nu jādomā, ko darīt ar sabojātu reputāciju, atjaunojot lidsabiedrību, regulatoru un pasažieru uzticamību kompānijai. Tomēr pēc katras jaunas ziņas par incidentiem ar “Boeing” lidmašīnām tas kļūst arvien grūtāk izdarāms.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu