Pēdējā gada laikā Latvijā aktuāla kļuvusi bezmaksas tamponu tēma, par kuru pasaulē diskutē vismaz divdesmit gadus. Lai gan šobrīd tikai Skotijā vitāli svarīgās mēnešreižu higiēnas preces ir pieejamas bez maksas, pakāpeniski aizvien vairāk valstu tās brīvi izsniedz vismaz skolās, bet citviet tiek likvidēts vai samazināts uz šīm precēm attiecinātais nodoklis (pirmā valsts, kas atcēla nodokli šādām precēm, bija Kenija).

Diskutējot par to, kādēļ sievietēm vispār ir jāmaksā par produktiem, kuri nav "gribu vai negribu", bet "vajag" prece, nereti tiek aktualizēta arī “rozā nodokļa” (Pink tax) tēma, kas mūs noved līdz jautājumam – vai par produktu patiešām ir jāmaksā vairāk tikai tādēļ, ka tas tiek reklamēts kā sievietēm paredzēts? Vai sievietēm paredzētajiem produktiem un pakalpojumiem ir lielāks uzcenojums, vai varbūt viņas vienkārši izvēlas pirkt dārgāk?

Kā atzīs lielākā daļa daiļā dzimuma pārstāvju – būt sievietei ir dārgi.

Un ne tikai tādēļ, ka esi sieviete pēc dzimuma, bet arī tādēļ, ka būt sievišķīgai, atbilstošai sabiedrības priekšstatiem, ir sava cena. Kā tev norādīs reklāmas un kārtējā influencere - tu nevari pirkt vienkārši dušas želeju "trīs vienā", tev ir jāpērk dušas eļļa ar sievišķīgu aromātu, sievietes ādai izstrādātu sastāvu un, ieteicams, iepakotu par sievišķīgu atzītā iepakojumā. Dodoties pie friziera, tev jāpiesaka sievietei paredzēts griezums. Tas pats ar higiēnai nepieciešamajām precēm, skaistumkopšanas produktiem, ierīcēm un pakalpojumiem.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X