EK pārstāve norādīja, ka šādos projektos nevar zināt, vai būs nepieciešami vēl trīs vai seši mēneši, lai visu pabeigtu un pielāgotu, tādēļ viņa vēlas, lai infrastruktūras būvniecību pabeidz agrāk.
Savukārt, komentējot to, kad būtu jāīsteno "Rail Baltica" otrais posms, viņa norādīja, ka patlaban nevar pateikt, kad tas sāksies, jo saistības par projektu īstenošanu uzņem atbilstoši finanšu periodiem, un patlaban ir finanšu perioda vidus.
"Vai mēs šodien varam pateikt, kad sāksies otrā posma īstenošana - 2030., 2032. vai 2035.gadā? Nē, to šodien nevar izdarīt. Otro posmu var sākt, kad mēs tam būsim gatavi un kad mums būs tam nauda. Tātad tas būs iespējams vien nākamajā finanšu periodā," sacīja EK pārstāve.
Viņa piebilda, ka notiks diskusijas par projekta otrā posma saturu, lai tostarp ņemtu vērā arī pirmā posma būvniecības pieredzi un rezultātus. "Vienlaikus es gribu uzsvērt, ka nemainīsies galvenie savienojumi - piemēram, savienojums ar Viļņu, savienojums ar Rīgas lidostu un tamlīdzīgi. Tas nemainīsies," viņa minēja.
Viņa atgādināja, ka "Rail Baltica" projekts netika sākts tad, kad bija paredzēts, jo sākumā to bija paredzēts pabeigt 2026.gadā. "Tādēļ tagad mēs nevēlamies apstāties projekta attīstībā. Ja mēs tagad gribam realizēt Rīgas loku, tad mums nav naudas, lai izbūvētu dzelzceļa pamata līniju. Tas ir ļoti skaidrs," papildināja Trautmane.