/nginx/o/2025/06/11/16914556t1h43e4.jpg)
Sabiedriskā transporta padome trešdien darba kārtībā neiekļāva jautājumu par iespējamu reģionālā sabiedriskā transporta biļešu cenu palielināšanu.
Sabiedriskā transporta padomes priekšsēdētāja Annija Novikova sēdē norādīja, ka tuvākajā laikā no Autotransporta direkcijas (ATD) tiks saņemts darba kārtības jautājums par tarifu pārskatīšanu.
Viņa sēdē ierosināja šo jautājumu skatīt vēlāk - nākamajā padomes sēdē.
Sabiedriskā transporta padomes locekle no Satiksmes ministrijas (SM) Baiba Vīlipa atbalstīja jautājuma atlikšanu, norādot, ka biļešu tarifi vēl nav gatavi. Tāpat Sabiedriskā transporta padomes locekle no Rīgas plānošanas reģiona Ligita Olante norādīja, ka biļešu tarifu aprēķinā esot bijušas kļūdas, tādēļ ir nepieciešams tos pārskatīt.
Padome nolēma atlikt šo jautājumu par aptuveni mēnesi.
ATD pārstāvji iepriekš aģentūrai LETA norādīja, ka direkcija ir veikusi aprēķinus par iespējamu reģionālo sabiedrisko transporta biļešu cenu palielināšanu.
Atbilstoši Sabiedriskā transporta padomes lēmumam braukšanas maksas tarifi ir jāpārskata reizi gadā.
Izpildot šo uzdevumu, ATD ir veikusi aprēķinus, ņemot vērā inflāciju un vidējās darba samaksas pieaugumu.
Direkcijā uzsvēra, ka lēmums par braukšanas maksu ir jāpieņem Sabiedriskā transporta padomes sēdē. Savukārt, lai izmaiņas tarifā ieviestu, pēc lēmuma pieņemšanas ir nepieciešami divi līdz trīs mēneši.
Jau vēstīts, ka 2023.gada decembrī Sabiedriskā transporta padome apstiprināja reģionālā sabiedriskā transporta jauno biļešu un tarifu sistēmu. Tostarp 2024.gada 1.aprīlī reģionālajā sabiedriskajā transportā stājās spēkā jauni tarifi un biļešu veidi.
Jaunajā tarifu sistēmā minimālā braukšanas maksa Rīgā ir 1,5 eiro, citās pilsētās - viens eiro, bet ārpus pilsētām - 0,7 eiro. Vienlaikus maksa par braucienu ar vilcienu, piemēram, maršrutā Rīga-Liepāja pieauga no 7,4 eiro līdz 8,01 eiro, kamēr maksa par braucienu ar autobusu šajā maršrutā palielinājās no 8,65 eiro līdz 10,4 eiro.
Iepriekšējā reģionālā sabiedriskā transporta tarifu sistēma Latvijā bija spēkā kopš 2020.gada.
ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.