Porsche ievieš jaunu, 718. modeļu sēriju

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Porsche

718 Boxster un 718 Cayman — šādi sauksies divdurvju sporta automašīnas ar vidū novietoto motoru, ko piedāvās Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG 2016. gada modeļu pārbūves ietvaros.

Štutgartes automašīnu ražotājs 718. sērijas modeļus veidoja, paturot prātā šāda paša tipa satriecošo 1957. gada sporta automašīnu, kas guva lielus panākumus pasaulslavenās autosacīkstēs. 718 Boxster un 718 Cayman ir daudz savstarpēju līdzību – gan vizuālā, gan tehniskā ziņā. Nākotnē abiem modeļiem būs vienlīdz jaudīgi četrcilindru opozītmotori ar turbokompresoriem. Rodsters būs pieejams augstākā cenu kategorijā nekā Coupé – gluži tāpat, kā 911. sērijas modeļiem. 718 Boxster un 718 Cayman tiks laisti klajā 2016. gadā.

Foto: Porsche

Ar 718. sērijas modeļiem tiek turpināta sevi pierādījusī četrcilindru koncepcija un lielisko Porsche sporta automašīnu vēsture. Jaunākais piemērs ir LMP1 klases sacīkšu automašīna 919 Hybrid, kurai arī ir efektīvs četrcilindru turbomotors ar tikai divu litru darba tilpumu. Pavisam nesen Porsche ne tikai ieņēma pirmo un otro vietu sacīkstēs «24 Hours of Le Mans», bet arī ieguva ražotāju un pilotu čempionu titulus Pasaules Izturības čempionātā (World Endurance Championship jeb WEC). Līdz ar šīm uzvarām 919 Hybrid ir pavēris jaunas iespējas Porsche ražoto sporta automašīnu motoru veiktspējas potenciālam nākotnē.

718. sērijas vēsture: četrcilindru horizontālo motoru kontā ir daudz uzvaru autosacīkstēs

Četrcilindru opozītmotoriem ir senas tradīcijas Porsche automašīnās — ar tiem ir gūti milzu panākumi. Divdesmitā gadsimta piecdesmito gadu beigās 718. sērijas modelis, leģendārās automašīnas Porsche 550 Spyder pēctecis, startēja ar četrcilindru horizontālo motoru konfigurācijas augstāko līmeni. Gan 1960. gada 12 stundu sacīkstēs Sebringā, gan čempionātā «European Hill Climb Championship», kas notika laika posmā no 1958. gada līdz 1961. gadam, Porsche 718. modelis ar šo četru cilindru motoru bija pārāks pār neskaitāmajiem sāncenšiem. 718. modelis trīs reizes ieguva pirmo vietu laika posmā no 1959. gada līdz 1960. gadam leģendārajās Sicīlijas sacīkstēs «Targa Florio». Sacīkstēs «24 Hours of Le Mans» 1958. gadā 718 RSK ar savu 142 ZS četrcilindru horizontālo motoru guva uzvaru savā klasē.

Foto: Porsche

Modelis Porsche 919 Hybrid: sērijveida automašīnu tehnoloģiskais priekšgājējs

2014. gadā Porsche atgriezās slaveno sacīkšu «Le Mans» un WEC čempionāta augšgalā ar sacīkšu automašīnu 919 Hybrid. LMP1 prototips, kas tika radīts ar mērķi panākt izcilu efektivitāti, ir vissarežģītākā sacīkšu automašīna, kādu Porsche jelkad ir izveidojis. Tā kalpo kā platforma fundamentālai tehnoloģiskajai izpētei turpmākajiem sērijveida modeļiem, apvienojot divas dažādas enerģijas reģenerācijas sistēmas ar divu litru četrcilindru turbouzlādes motoru.

Foto: Porsche
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu