Šogad Ducati Hypermotard nāk ar patīkamu diversifikāciju: ir prieks makam, ir prieks ielai un ir prieks trasei.
Hiperdiversifikācija Boloņas gaumē (9)
Kad 2007. gadā Ducati Hypermotard nonāca ražošanā, tas kārtējo reizi parādīja, kas notiek, kad pie lietas ķeras itāļi: sasvīdušos supermoto čalīšus ar nesmukiem tērpiem un mocīšiem–motorzāģiem palūdza pamest telpas, vietā nākot Milānas modes skates mēlei, labām smaržām un saskaņotai krāsu paletei... Ā–ō...
Nopietni runājot, Hypermotard uznāciens tiešām bija atsvaidzinošs – gan tāpēc, ka tas tālāk pavirzīja ielas motociklu un supermoto krustošanas tēmu, gan tādēļ, ka tā progresīvais dizains no koncepta fāzes sērijā nonāca gandrīz bez izmaiņām. Pērkošā publika moci uzņēma atplestām rokām. Taču, laikam ejot, pieprasījums pamazām krita, un, lai atsvaidzinātu interesi, 2010. gada sezonu Ducati sāk ar divām jaunām Hypermotard versijām.
Lielākā un jaudīgākā no abām ir 1100 EVO un 1100 EVP SP. Lai jūs nemulsina indeksi: turpmāk EVO nozīmēs bāzes specifikāciju, bet SP aizstās iepriekšējo S.
Jau pazīstamajam 1078 cm3 gaisa dzeses motoram ir uzstādītas pārveidotas cilindru galvas ar vienu aizdedzes sveci un palielināta kompresija. Kopā ar ar lielāka šķērsgriezuma gaisa pieplūdi un ātrāku vadības bloku tas ļāvis iegūt nelielu, bet jūtamu jaudas palielinājumu (+5 ZS).
Tehniski interesants aspekts ir alumīnija vakuumliešana: tā ļāvusi izgatavot pārnesumkārbu ciešāk apskaujošus motora blokus. Pievienojot samazinājumu, ko dod magnija vāku izmantošana, šajā pozīcijā vien Hypermotard izdevies nomest 3,2 kg. Vēl – vieglāka elektroinstalācija, datu panelis no Streetfighter, oglekļa šķiedras paneļi, vieglāki motora stiprinājuma punkti un, lūk, svars vien 172 kg (–7 kg).
Bet šeit lielo Hypermotard līdzības beidzas. EVO SP ir modificēts, stingri lūkojoties uz trases braucēju vajadzībām. Piemēram, tā Marzocchi 50 mm dakšas darba gājiens ir 30 mm garāks, Sachs amortizatoru aizmugurē aizstājis Öhlins, bet lieto disku vietā – kaltie. Kopumā šasija sēž 30 mm augstāk un ir kalibrēta tā, lai pilots aktīvi varētu izmantot svara pārnešanu, bez grūtībām iniciējot supermoto raksturīgo slīdēšanu līkumos, un braukt pa trases bezceļa sekciju, kur palīdzēt vajadzētu arī par 20 mm augstāk paceltai stūrei. Un, protams, lai šo saimniecību efektīvi nobremzētu, talkā nāk lielizmēra Brembo skavas.
Ko uz šā iespaidīgā fona var piedāvāt Hypermotard 796? Visupirms tas ir jauns divcilindru gaisa dzeses motors ar 81 ZS jaudu un 76 Nm griezi, kā arī slīdes sajūgu. Motocikls salīdzinoši ir ļoti viegls – tikai 167 kg – un ar zemu sēdekli (825 mm). Salīdzinājumā ar lielo haiperu mazajam ir vienkāršāka piekare, taču tam nevajadzētu mazināt, kā izskatās, iesācējiem ļoti draudzīga motocikla pievilcību.
Šīs versijas vēl viena pozitīva īpašība, protams, ir cena, kas cērt daudz nesāpīgāk par EVO un ekskluzīvo EVO SP: 9100 eiro pret attiecīgi 11 600 un 13 900.
Tehniskie dati:
Modelis | Ducati Hypermotard 796 | Hypermotard 1100 EVO/EVO SP |
---|---|---|
Motors | četrtaktu V2, gaisa dzese | četrtaktu V2, gaisa dzese |
Kubatūra | 803 cm3 | 1078 cm3 |
Maksimālā jauda | 81 ZS pie 8000 apgr./min. | 95 ZS pie 7500 apgr./min. |
Maksimālā grieze | 76 Nm Nm pie 6250 apgr./min. | 103 Nm pie 5750 agr./min. |
Transmisija | 6 pakāpju mehāniskā, ķēde | 6 pakāpju mehāniskā, ķēde |
Izmēri GxP | 2120 mm x nav datu | 2120 mm / 2130 mm x nav datu |
Riteņu bāze | 1455 mm | 1455 mm / 1465 mm |
Sēdekļa augstums | 825 mm | 845 mm / 875 mm |
Diski priekš./aizm. | 3,5 x 17 / 5,5 x 17 | 3,5 x 17 / 5,5 x 17 |
Riepas priekš./aizm. | 120/70 R17 * 180/55 R17 | 120/70 R17 * 180/55 R17 |
Piekares gājiens | 165/141 mm | 165/141 mm * 195/141 mm |
Bākas tilpums | 12,4 l | 12,4 l |
Svars | 167 kg (sausais svars) | 172 kg / 171 kg (sausais svars) |
0–100 km/h | nav datu | nav datu |
Maks. ātrums | nav datu | nav datu |
Cena | 9 100 eiro | 11 600 eiro / 13 900 eiro |