Ford prezentējis jauno S-MAX

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ford

Septembra vidū «Ford Motor Company» iepazīstināja ar jauno «Ford S‑MAX» — pārstrādātu un inovatīvu revolucionārā sporta atpūtas automobiļa versiju. Oriģinālam līdzīgais «S-MAX», kas Eiropā debitēs nākamgad, piedāvā izcilu stilu un progresīvu aprīkojumu, neietekmējot ietilpību, daudzpusību un degvielas ekonomiju.

Līdz ar jauno «Ford S-MAX», kura tirdzniecība tiks sākta 2015. gadā, Eiropā debitēs arī «Ford» adaptīvā stūres sistēma, kas atvieglos automobiļa vadīšanu. Izcilu braukšanas kvalitāti nodrošinās inteliģentā visu riteņu piedziņa un virkne uzlabotu transmisiju, kā arī jaunais 1,5 litru EcoBoost benzīna dzinējs.

«Ford S-MAX» būs pirmais «Ford» modelis pasaulē, kam būs dinamiski priekšējie LED lukturi ar neapžilbinošām tālajām gaismām, kas nodrošina maksimālu ceļu apgaismojumu, neapžilbinot citus ceļu satiksmes dalībniekus. Savukārt «Ford» uzlabotā pirmssadursmes bremzēšanas palīgsistēma palīdzēs mīkstināt sadursmes, pat braucot ar lielu ātrumu.

Neatkarīgi no tā, vai plānota slēpošana Alpos vai brauciens uz skolu, jaunajā «S-MAX» ērtu braucienu varēs izbaudīt septiņi cilvēki — tajā pieejamas 32 sēdvietu un bagāžas nodalījuma izkārtojuma konfigurācijas, kā arī klasē pirmie Easy-Fold nolokāmie otrās un trešās rindas sēdekļi.

Kopš 2007. gada, kad «S-MAX» iekaroja sporta atpūtas automobiļu nišu un ieguva titulu «Gada auto», to ir iegādājušies vairāk nekā 400 tūkstoši klientu visā Eiropā.

Foto: Ford

Progresīvs dizains

«Ford» dizaina komanda pilnveidoja oriģinālā «S‑MAX» mūsdienīgo un atšķirīgo dizainu, lai iegūtu vēl dinamiskāku un pirmklasīgāku rezultātu. Plūstošajā dizainā ir izmantotas grafiskā dizaina iezīmes, kas ļauj izvairīties no vizuālā smaguma. Priekšējais balsts ir mazliet pavirzīts uz aizmuguri, lai radītu garāku dzinēja pārsegu pirmklasīgākam izskatam. Paaugstinātais trapeces formas radiatora režģis ar hromētu apdari un šaurais priekšējo lukturu dizains rada iespaidu par izsmalcinātu tehniku.

Pievilcīgo «S-MAX» siluetu un izteiksmīgo loga līniju papildina LED dienas braukšanas gaismas un tehniski pilnveidotie aizmugurējie lukturi, kas vizuāli paplašina automobili. Tos savieno «Ford» raksturīgā dekoratīvā līnija no matēta hroma. Izpūtēja uzgaļus atdala aizmugurējais izkliedētājs, kas liek automobilim izskatīties vēl mūsdienīgākam un sportiskākam.

Visā «S-MAX» salona apdarē ir izmantoti taustei patīkami materiāli un kontrastējošas krāsas šuves. Šie materiāli ar nesasmērējamām virsmām ir piemēroti ilglaicīgai aktīvu ģimeņu pārvadāšanai. To izturība ir pārbaudīta ar zemi un kafiju.

Salona veidotāji pat apzināti simulējuši iespējamos bojājumus, kas var rasties no rāvējslēdzējiem un pogām. Audumu testēšanai tiek izmantota metāla bumba ar asām smailēm, kuru tāpat kā viduslaiku ieroci sauc par vāli, pārbraucot ar to pār audumu 600 reižu.

Foto: Ford

Ērta sēdēšana

Piecu un septiņu sēdvietu konfigurācijā pieejamais «S-MAX» ir komforta un funkcionalitātes iemiesojums. Easy-Fold sistēma ļauj nolocīt katru aizmugurējo sēdekli tikai ar vienu pogu priekšējā panelī, savukārt Easy-Entry otrās rindas sēdekļi ļauj ērti piekļūt trešās rindas sēdekļiem.

Vēlamo gaisa temperatūru iespējams iestatīt daudz ātrāk, pateicoties uzlabotajai ventilācijas un gaisa kondicionēšanas sistēmai, kas savu debiju Eiropā piedzīvoja jaunajā «Ford Mondeo» modelī. Tā nodrošina lielāku gaisa plūsmu, ļauj iestatīt zemāku temperatūru un ir klusāka. Apzinoties, ka «S‑MAX» aizmugurē sēdošie pasažieri vēlas tādu pašu komfortu kā priekšā sēdošie, «Ford» ar papildu vadības elementiem un īpašu klimata kontroles sistēmu ir parūpējies par to, lai arī aizmugurē būtu iespējams iestatīt sev vēlamo klimatu.

Klusāku salonu nodrošina papildu skaņu slāpējoši materiāli, uzlaboti durvju blīvējumi un magnētiskā slāpēšanas sistēma, kas vibrācijas mazināšanas nolūkā iebūvēta jumtā. «S-MAX» ir aprīkots arī ar klasē pirmajiem apsildāmajiem konturētajiem sēdekļiem ar Active Motion masāžas funkciju. Priekšējo sēdekļu galvas balstus iespējams noregulēt augstāk, zemāk, uz priekšu un atpakaļ, bet sēdēšanas pozīciju iespējams pielāgot, izmantojot klasē pirmo elektrisko stūres statņa regulēšanas funkciju, kā arī saglabāt autovadītāja sēdekļa iestatījumus atmiņā. Automobilī «S-MAX» pirmo reizi pieejama arī apsildāmā stūre.

Tehnoloģijas kā sestais prāts

Jaunais «S-MAX» izmanto kameru, sensoru un ultraskaņas ierīces, piedāvājot izmantot vairāk nekā 16 izcilas braukšanas tehnoloģijas, kas ļauj droši vadīt un kontrolēt automobili. Šeit minētas dažas no tām:

Ja sadursme ar citu transportlīdzekli automobiļa priekšā ir neizbēgama, pirmssadursmes bremzēšanas palīgsistēma aktivizē bremzes, pirms tam aktivizējot arī skaņas un vizuālu brīdinājumu vējstiklā. Tā darbojas, braucot ar ātrumu no 8 km/h.

Foto: Ford

Adaptīvā LED priekšējo lukturu sistēma izmanto «Ford» adaptīvo priekšējā apgaismojuma sistēmu, lai pielāgotu tālo gaismu leņķi attiecīgajai braukšanas videi.

Neapžilbinošās tālās gaismas uztver pretim un tajā pašā virzienā braucošus transportlīdzekļus un samazina adaptīvo LED lukturu spīdēšanas intensitāti, tādējādi neapžilbinot citus autovadītājus un saglabājot optimālu citu ceļa daļu apgaismojumu.

Jaunā «S-MAX» sensoru tehnoloģijas atvieglo arī automobiļa novietošanu stāvvietā:

Perpendikulārā parkošanās palīgsistēma uztver atbilstoša izmēra stāvvietas un palīdz autovadītājiem attiecīgajā vietā iestūrēt automobili, braucot atpakaļgaitā. Līdzīgi darbojas aktīvā parkošanās palīgsistēma, novietojot automobili stāvēšanai paralēli brauktuves malai.

Palīgsistēma izbraukšanai no stāvvietas palīdz autovadītājiem izbraukt no stāvvietām paralēli brauktuves malai — kamēr sistēma kontrolē stūri, autovadītājs kontrolē akseleratora un bremžu pedāli.

Palīgsistēma automobiļa novietošanai paralēli brauktuves malai izdod skaņas signālus un vizuālus brīdinājumus, uztverot šķēršļus ap automobili.

Perpendikulārās satiksmes brīdinājuma sistēma brīdina no stāvvietas atpakaļgaitā braucošos autovadītājus par transportlīdzekļiem, kuri varētu šķērsot to ceļu.

Jaunajā «S-MAX» pieejamo palīgsistēmu vidū ietilpst arī aklās zonas informācijas sistēma, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, kursa maiņas brīdinājuma sistēma, joslas saglabāšanas palīgsistēma un autovadītāja brīdināšanas sistēma.

«S-MAX» ir pirmais automobilis klasē, kura priekšējā kamera ir ar dalīto skatu, kas atvieglo sarežģītu krustojumu izbraukšanu un izbraukšanu no stāvvietām ar ierobežotu redzamību, izmantojot kameru ar 180 grādu skatu, kas iebūvēta automobiļa priekšpusē. Adaptīvā kruīza kontrole izmanto uz priekšu vērstu radaru, kas ļauj saglabāt «S-MAX» autovadītāju iestatīto distanci līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim.

Progresīvas šasijas tehnoloģijas

Līdz ar jauno «S-MAX» savu Eiropas debiju piedzīvos arī adaptīvā stūres sistēma, kas braukšanu līkumos padarīs par īstu izpriecu. Sistēma optimizē stūres reakciju, nepārtraukti mainot stūres un riteņu pagrieziena leņķa attiecību atkarībā no braukšanas ātruma. Braucot ar mazāku ātrumu, piemēram, novietojot automobili stāvvietā vai izbraucot šaurus pagriezienus, sistēma atvieglo transportlīdzekļa vadāmību un ļauj vieglāk pagriezt stūri. Braucot ar lielu ātrumu, «S‑MAX» reaģē uz autovadītāja kustībām daudz precīzāk un vienmērīgāk.

Foto: Ford

«Ford» jaunā aizmugurējā piekare ar vienlaidu savienojumu uzlabo automobiļa braukšanas dinamiku — tā ir veidota no vieglām alumīnija detaļām, nodrošina dinamiskāku veiktspēju un ievērojami uzlabo braukšanas kvalitāti, jo īpaši aizmugurē sēdošajiem pasažieriem.

Zems izmešu līmenis un augsta veiktspēja

Pateicoties ekonomiskajiem dīzeļdzinējiem un EcoBoost benzīna dzinējiem, jaunajā «S-MAX» būs iespējams pārvietoties daudz klusāk un mierīgāk. Dīzeļdzinēju CO2 izmešu daudzums būs par 7% zemāks. Pieejamo versiju vidū ir 2,0 litru TDCi dzinējs ar 120 ZS jaudu un sešu pakāpju manuālo transmisiju un pārstrādātais 2,0 litru TDCi ar 150 ZS vai 180 ZS jaudu un manuālo vai PowerShift dubultā sajūga transmisiju. Savukārt aktīvā siltuma vadības sistēma saīsina dzinēja uzsildīšanas laiku un ļauj ātrāk sasniegt maksimālo efektivitāti un samazināt CO2 izmešu daudzumu.

Benzīna dzinēju klāstā ietilpst «Ford» jaunais 1,5 litru EcoBoost dzinējs ar 160 ZS jaudu un manuālo transmisiju, kā arī 2,0 litru EcoBoost ar 240 ZS jaudu un automātisko transmisiju. S-MAX CO2 izmešu daudzuma samazinājumu nodrošina arī viedā reģeneratīvā uzlāde un automātiskā Start-Stop sistēma. Aerodinamikas uzlabojumus nodrošina aerodinamiskais aizsargs automobiļa apakšdaļā un aktīvais režģa aizvars, bet veiktspēja ir uzlabota 400 stundu ilgos testos vēja tunelī.

Lielāka aktīvā un pasīvā drošība

«S-MAX» ir radīts, lai braucēji galamērķī nonāktu ne tikai ar mierīgu prātu, bet arī pilnīgā drošībā. Pateicoties īpaši augstas izturības tēraudam, jaunā «S-MAX» virsbūves struktūra ir par 3% izturīgāka. Papildus pirmo reizi pieejams arī tāds aktīvās drošības aprīkojums kā otrās sēdekļu rindas sānu gaisa drošības spilveni.

Aprīkojums, kas atvieglo dzīvi

Tradicionālā mērinstrumentu paneļa vietā iespējams izvēlēties 10 collu ciparu ekrānu ar animētu analoga dizaina spidometru un tahometru. Lielākai individualitātei ciparu ekrānā iespējams izvēlēties attēlošanas iestatījumus un 3D grafiku. Augstas izšķirtspējas 8 collu skārienekrāns viduskonsolē ļauj autovadītājiem izmantot «Ford» SYNC 2 ar balss vadību tālruņa, informācijas un izklaides sistēmas, klimata kontroles un navigācijas sistēmas kontrolei ar vienkāršām balss komandām. Autovadītājiem par ir iespēja apskatīt tuvāko restorānu sarakstu, vienkārši pasakot: «Esmu izsalcis.» SYNC 2 sistēma ir aprīkota arī ar avārijas palīgsistēmu, kas pēc negadījuma veic zvanu vietējiem glābšanas dienestiem, informējot par notikušo vietējā valodā.

Tāpat «S-MAX» pirmo reizi būs pieejams ar brīvroku bagāžas nodalījuma atvēršanas funkciju, kas ļauj atvērt bagāžas nodalījumu ar vieglu kājas kustību zem bampera.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu