VW piekritis ASV maksāt kompensācijas skandālā ierauto auto īpašniekiem

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Vācijas autobūves koncerns «Volkswagen» ar ASV vienojies, ka izmaksās kompensācijas to automašīnu īpašniekiem, kuras ierautas kaitīgo izmešu datu falsificēšanas skandālā.

Papildināts ar informāciju no izdevuma Die Welt

Pērn tika atklāts, ka ASV ir pārdoti 600 tūkstoši Volkswagen ražotu auto, kam ir uzstādīta izmešu datus viltojošā programmatūra. Šim atklājumam sekoja tiesas process, un tā gaitā šā gada martā ASV apgabala tiesas tiesnesis Čārlzs Breijers lēma, ka Volkswagen ir laiks līdz 21.aprīlim pieņemt lēmumu, kā problēmu atrisināt, un nākt klajā ar konkrētiem priekšlikumiem. Paredzams, ka starp tiem būs arī ierosinājums atpirkt daļu no skandālā iesaistītajiem auto. Tiesa gan, Volkswagen varētu veikt arī automobiļu remontu, kas atbilst ASV regulatoru prasībām, un tā panākt, ka mašīnas iekļaujas normās un var tikt lietotas satiksmē, ziņo BBC.

Ziņu aģentūra AP tikmēr vēsta, ka papildus tam Volkswagen varētu piekrist kompensācijās auto īpašniekiem izmaksāt apmēram miljardu ASV dolāru jeb 885 miljonus eiro.

Tikmēr vācu izdevums Die Welt vēsta, ka Volkswagen ir vienojies ASV izmaksāt 5000 dolāru (4400 eiro) katram automašīnu īpašniekam, kuru spēkrats ticis aprīkots ar kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūru. Tā kā skarti 600 000 auto, kopējais kompensāciju apjoms var sasniegt 3 miljardus ASV dolāru (2,65 miljardi eiro).

ASV Vides aizsardzības aģentūra (EPA) pērn septembrī atklāja, ka tūkstošiem ASV pārdoto Volkswagen automobiļu ar dīzeļdzinēju ir uzstādīta izmešu datu falsificēšanas programmatūra. Tā spēj noteikt, kurā brīdī automobilim tiek veikts laboratorisks izmešu tests, un mainīt motora darbības parametrus, lai izmeši iekļautos toksiskuma normās. Kā norāda BBC, normālos apstākļos atsevišķiem modeļiem slāpekļa oksīda izmešu daudzums līdz pat 40 reizēm pārsniedz normu.

Vēl martā Volkswagen jaunieceltais vadītājs Matiass Millers pauda viedokli, ka ar ASV varasiestādēm panākt vienošanos var nebūt tik viegli, kā sākotnēji domāts, turklāt tā varētu izmaksāt vairāk nekā gaidīts. Viņš arī brīdināja, ka ar skandāla noregulēšanai atliktajiem 6,7 miljardiem eiro varētu būt par maz.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Nepalaid garām!
Uz augšu