Vasarnīca uz riteņiem - Ford Tourneo Connect (12)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ford

Ford komerctransporta piedāvājums izmet arvien jaunus modeļus. Tourneo Connect apvieno minivena, bulku vāģa un vieglā auto īpašības.

 
Foto: Normunds Avotiņš

Īsais un garais

Tik garš nosaukums piestāvētu itāļu oldtaimerim, nevis praktiskai pasažieru automašīnai. Ford Tourneo Connect būtībā ir minivens, kas taisīts no komercauto, kas savukārt uzlikts uz Ford Focus šasijas. Pēc dizaina tas nelīdzinās nekam citam, izņemot pats sevi un varbūt lielo Transit «busu». Neviens pats komercauto šķiras pārstāvis pēdējos desmit gados nav saistījis tik daudz ziņkārīgu skatienu. Nav jau tā, ka Tourneo Connect būtu pārākais skaistulis, bet automašīnas masīvajā, nedaudz brutālajā priekšpusē ir kaut kas no Range Rover, un ar to jau mūsdienās pietiek.

Foto: Normunds Avotiņš

Ar izmēru salīdzināšanu arī var iebraukt konkrētās auzās, jo izrādās, ka Ford ir nevis viens, bet divi Tourneo Connect – īsais un garais. Otrais, pateicoties trīs metrus garai riteņu bāzei, var būt arī septiņvietīgs un tikpat garš kā Galaxy minivens, - tikai 8 centimetrus augstāks. Ne velti citur to sauc par Grand Tourneo Connect, pagarinot mašīnas nosaukumu līdz dižciltīgai četru vārdu kombinācijai. Varbūt skanīgumam pievienot arī sera titulu?

Sēžot pie Sera Tourneo stūres, šķiet, ka vadi braucošu siena šķūni vai drīzāk jau katedrāli, jo Titanium versijas griestos iestrādāts pamatīgs stikla gabals. Aizmugurējās sānu durvis ir bīdāmas, bet bagāžnieka vāks ceļas uz augšu. Tādējādi Tourneo Connect salons ir ērti pieejams no visām pusēm un miera stāvoklī izmantojams kā bāze piknikam, sporta sacensībām vai saturīgai nekā nedarīšanai zaļumos. Pēdējai nodarbei pagarinātā versija ir sevišķi noderīga, jo otro un trešo sēdekļu rindu (gan ne bez piepūles) var iegremdēt grīdā, panākot pilnīgi horizontālu, paaugstinātu un divus metrus garu virsmu. Standarta modelī viss ir daudz prastāk - otrā rinda ir paceļama un aizlokāma uz priekšu, kā jau daždien pasažieru automašīnās, kas taisītas no kravas furgoniem.

 
Foto: Ford

Braukšana un cena

Pašā sākumā ne velti uzsvēru, ka jaunais Connect ražots uz Focus šasijas. Tā sola lērumu priekšrocību salīdzinot ar veco modeli, kas bija izteikti utilitārs dampis. Jaunajam ir elektrisks stūres pastiprinātājs un, pats galvenais, normāla vieglā auto piekare primitīvās aizmugurējās konstrukcijas vietā. Rezultāts ir tipiski fordisks – automašīna izskatās svešādi un iekārtojums modina aizdomas par pārlieku taupību, taču Connect vienreizēji brauc. Protams, Ford S-Max šim skapim nepārspēt, tomēr 1,6 litru turbodīzelis ar 115 zirgspēkiem roku rokā ar izveicīgo šasiju un precīzo stūri padara braukšanu ar Tourneo Connect par ļoti patīkamu un iesaistošu pasākumu.

Ford aktuālo pasažieru auto modeļu salonu dizains un materiālu izvēle dažkārt aizskar. Šāda tipa automobilim Focus salons, kas taisīts no Fiesta kvalitātes plastmasas, ir pilnīgi pieņemams risinājums. Diemžēl Ford atkal nav spējis to visu iepakot par pieņemamu cenu. Dāsni, tomēr bez liekām blēņām aprīkotais demoautomobilis jauns maksā 30 000 eiro. Par šādu naudu vairs nepietiek kādam no lielajiem miniveniem, tomēr paliek plašas izvēles iespējas, piemēram, mazlietots SUV ar septiņām vietām. Arī kravas Transit Connect bāzes cena ap 20 000 eiro nespēj sacensties ar franču ražojumu īpašajiem piedāvājumiem 15 000 eiro robežās. Mazs cerību stariņš ir jaunais Transit Courier, kas ir mazāks un lētāks, taču par tādu vasarnīcu uz riteņiem kā Tourneo Connect LWB gan nekad nespēs kļūt.

Ford Tourneo Connect sākuma cena ir 21 185 eiro, Titanium LWB versijā – 27 015 eiro.

Foto: Ford
Komentāri (12)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu