TVNET tests: Renault Twingo

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Franču «varde» sadraudzējusies ar vācu Smart, tā tiekot pie unikāla agregātu izvietojuma - motora aizmugurē un klasiskās piedziņas. Pret ko tādu vienaldzību nav iespējams pat notēlot.

 
Foto: Normunds Avotiņš

Kas te tik īpašs?

Tas «agregātu izvietojums» nemaz nav tik unikāls – ja vien esi Porsche 911 vai noliktavas iekrāvējs. Vieglajiem auto galvenais dzinējs parasti atrodas priekšā, bet īpašos gadījumos pa vidu jeb, kā saka, «bāzē». Tas nozīmē, ka pat Ferrari, kura sarkanie stobri ir brīnišķīgi apskatāmi caur stikla kupolu bagāžnieka vāka vietā, skaitās mid – engine tipa spēkrats. Dzinēja ievietošana pakaļējā pārkarē ir nepopulāra vienkārša iemesla dēļ – smagais agregāts līkumos darbojas kā pendelis un neprasmīgas rīcības rezultātā iesviež krūmos ne tikai sevi, bet arī visu, kas atrodas tam priekšā, vadītāju ieskaitot.

Porsche vajadzēja 50 gadus, lai piespiestu 911 Carrera pārvietoties pa slidenu ceļu bez riskantiem izlēcieniem. Renault neiztērēja pat vienu, jo jaunais Twingo ar motoru aizmugurē uzradās ne no kurienes – vai tikpat kā ne no kurienes. Tas radīts sadarbībā ar Daimler koncerna minikāru divīziju Smart, tāpēc dala šasiju un rūpnīcu Slovēnijā ar jauno Smart ForFour.

 
Foto: Ingars, TVNET

Kāpēc tam nav ziemas riepu?

Jauno Twingo pirmo reizi ieraudzīju autoizstādē šā gada martā, un automobilis jau tad pamanījās pārsteigt ar neordināriem risinājumiem. Kā noskaidrojās, trīscilindru dzinējs nemaz neatrodas pašā bagāžniekā, bet gan zem tā. Noņemot tepiķi un atskrūvējot dažas skrūves, var noņemt tādu kā saldētavas vāku, un – voila! - te tas ir. TCe benzīna dzinējs ar smieklīgu 0,9 litru tilpumu un sīku turbīnu attīsta pavisam nesmieklīgus 90 zirgspēkus. Cauri motoram un tievajai piekarei var redzēt asfaltu un riteņus, kas arī nav nekādi parastie.

Tā kā Twingo taisīts kopā ar Smart, kura modeļiem reti gadās normāla izmēra riepas, priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem tās atšķiras. Ja aizmugurējās 205/50 R16 vēl ir tīri saprotams izmērs, tad priekšējos cīsiņus ar netipisku izmēru 185/60 R16 droši vien jāpasūta tajā pašā rūpnīcā, kur ražo riepas Bugatti Veyron. Eksotisko izmēru dēļ Renault Twingo TCe bija viens no nedaudzajiem automobiļiem, kas Latvijas Gada auto testa braucieniem tika izsniegts ar vasaras riepām – starp citu, Continental, nevis Michelin ražojuma. Tātad blats pie Bugatti arī atkrīt.

Foto: Publicitātes foto
 
Foto: Ingars, TVNET

Kāpēc priekšā nav bagāžnieka?

Kad nu noskaidrojas, ka Twingo bagāžnieks ir tur, kur vairumam automašīnu, rodas loģisks jautājums, kas tad ir priekšā? Vēl viens bagāžas nodalījums kā Porsche Boxter vai Tesla Model S? Nē, priekšā atrodas visi divi radiatori un tehnisko šķidrumu uzpildes korķi. Taču, lai ielietu Twingo logūdeni, jākļūst par kapeņu aplaupīšanas ekspertu. Zem paneļa nekādu pavelkamu vai nospiežamu sviru nav, un ar tālvadības pulti var atvērt tikai bagāžnieka plastmasas vāku – un arī tikai katru otro reizi.

Vispirms šaurajā Twingo restē jāuztausta divi mazi, noņemami vāciņi. Aiz tiem atrodas slēdzenes, kas modri sargā vērtīgo saturu. Atdarām tās pa vienai, taču, pretēji gaidītajam, nekas īpašs nenotiek. Indiana Džonss šajā mirklī jau zaudē pacietību un dusmās rauj ārā koltu. Bet mēs padevīgi ticam franču inženiera ģēnijam un mēģinām vēlreiz. Ar kustību, kuras amplitūdu man neizdosies aprakstīt, bet jums - apgūt bez tai-či nodarbību apmeklēšanas, vāks tomēr nonāk nost. Tagad pamēģiniet ieliet logu šķidrumu tievajā caurulītē, nenolaistot visu, kas iebūvēts šaurajā velvē.

Foto: Ingars, TVNET
 
Foto: Normunds Avotiņš

Kāpēc cimdu nodalījumam ir siksna?

Pirmajiem sastaptajiem Twingo nebija navigācijas. Pareizāk sakot, pati navigācija bija, bet nebija displeja. Renault bija nolēmis asprātīgi likt lietā patērētāju apsēstību ar viedtālruņiem un uzticēt informācijas atainošanu uz speciālas pekas uzsēdinātam telefonam. Mūsu Renault pārstāvji šim racionalizācijas priekšlikumam īsti nebija noticējuši, tāpēc aprīkojuši debeszilo Twingo ar Connect & Go paketi. Tā izmaksās desmito daļu automašīnas cenas un satur R-Link multimediju sistēmu, Tom – Tom navigāciju un atpakaļskata kameru.

Foto: Normunds Avotiņš

Par spīti rotaļīgām krāsu kombinācijām, Twingo panelis ir negaidīti kvalitatīvs un pārskatāms, - laikam arī te pabijusi Daimler roka. Franči gan nav noturējušies pretim kārdinājumam un pacentušies vāciešus izāzēt ar ekstravagantu cimdu kastīti. Tās kasete izgatavota no auduma un, spriežot pēc klātpieliktās siksnas, izmantojama arī kā plecu somiņa. Lai nu kā, Twingo interjers zināmā mērā pārspēj pat klasi augstāka Clio salonu, un vienīgais, ar ko Renault totāli aizšāvis garām, ir pārnesumkārbas svira. Tās uzgalis izvirpots no metāla, kas vēsos rītos nežēlīgi saldē rokas.

Foto: Publicitātes foto
 
Foto: Publicitātes foto

Kāpēc ir labi, ka tas pa pusei ir Smart?

Taču vairāk par salto bumbu saldēja doma, ka ar šo četrdurvju jokupēteri tumsā un miglā jāaizbrauc uz Bausku. Renault gan zina, kā dabūt piecas zvaigznes crash testā pat ar cukura tūtu, tomēr atrasties tur ārā starp fūrēm, notašķītiem miniveniem un piektdienas šoseju rēgiem mazā čaumaliņā nav sevišķi omulīgi. Atmiņā vēl arvien sēž nakts brauciens no Sāremā ar Fiat 500, kuru salas apskurbināti pārcilvēki dažādos X modeļos centās izspiest, piespiest un aizspiest malā kā nejauši uz ceļa trāpījušos gaisa balonu. Taču tas Fiat bija lēns, turpretim Twingo – nē. Tā trīs cilindri rūc gluži kā puse no Carrera motora, un paātrinājums ir klāt tūlīt un ar joni. Tas vēl ir mazākais sasniegums. Arī iepriekšējais Twingo bija ātrs, sevišķi sporta versijās. Taču īsā riteņu bāze un ļenganā piekare prasīja nepārtrauktu koncentrēšanos un mašīnas «ķeršanu». Jaunais Twingo ar saviem stūros izvērstajiem riteņiem stāv uz ceļa taisni un stipri kā... nu jā, kā vācu auto.

Ja Francijā ar tik mazām mašīnām nav pieņemts un vajadzīgs ātri braukt, Smart savās mājās vico pa autobāni bez kautrēšanās un šaubu ēnas, ne velti to var pārtaisīt par Brabus. Un, tā kā stūrēšana un vilkšana sadalīta starp priekšējiem un pakaļējiem riteņiem, sakārtot šasijas ģeometriju nav bijis sevišķi grūti. Vēl viena RWD priekšrocība ir kolosāli mazs apgrieziena rādiuss. Twingo var apgriezties laukumiņā, kur divreiz nāktos pārstumt pat velosipēdu. Vienīgais, ko tas nelabprāt dara, ir driftēšana. Paredzot, ka tas būs pirmais, ko neapdomīgi indivīdi rausies darīt, tikuši pie Twingo stūres, Renault aizkāris spolēšanai priekšā pamatīgu elektronisku atslēgu. Ja segums ir irdens vai slidens, drusku padauzīties var, bet par Renault 5 Turbo vai Clio V6 dullumu aizmirstiet.

Foto: Ingars, TVNET
 
Foto: Publicitātes foto

Kam tādu vajag?

Latvijā – gandrīz nevienam. Supermini segments pie mums perfekti atbilst nosaukumam, ja vien nenotaksējam to vēl zemāk, par mikroskopisku. Renault Twingo bāzes cena ar parastu 70 zirgspēku motoru ir 9353 eiro, kas ir pieņemami šādam auto, taču neatbilstoši mūsu ekonomiskajai situācijai, vajadzībām un ambīcijām. TCe 90, kas ir īstais aparāts dūšas piesiešanai, maksā 11 809 eiro, bet ar normālu radio plastmasas kāta vietā – vairāk nekā 12 000. Piedevām tas nav necik ekonomisks. Teleportācija no Rīgas uz Bausku prasīja 7,5 litrus uz 100 km, tās pašas distances veikšana ar ieslēgtu Eco pogu – 6,3... Vai iedomājāties to pašu, ko es? Droši vien nē, un pēc izlaiduma dāvanas mazais Renault arī īsti neizskatās. Twingo pie mums izskatās pēc lielas, dārgas rotaļļietas, rūcoša nieciņa, ko kāds atvedis no ārzemju ceļojuma, uzvelkama joku auto, ar kuru vaļas brīžos, redz, var arī pabraukt. Prieka devu gan šis fakts nesamazina.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu