Jaunie fotoradari. Zināms, kad un kur tie būs

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Jaunie fotoradari uz Latvijas ceļiem parādīsies pakāpeniski. Visus 160 fotoradarus Latvijā ieviesīs deviņu mēnešu laikā, bet pirmie "ātruma ķērāji" sāks darboties 21.oktobrī Rīgas reģionā, Latvijas Radio pastāstīja Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš. Radari fiksēs arī to, vai automašīna ir apdrošināta un vai tai ir izieta tehniskā apskate.

Fotoradarus izvietos vietās, kur notiek daudzas un smagas avārijas. Tāpat radari būs pie skolām un citām bīstamām satiksmes vietām. Tie varēs atrasties arī uz taisnām šosejām, kur notiek daudz negadījumu.

Kopumā uz ceļiem izvietos 160 iekārtas. 30 no tām būs pārvietojamie fotoradari. 110 būs pilnas ierīces, bet 20 būs mulāžas, ko vajadzības gadījumā varēs darbināt kā īstu fotoradaru.

Zivtiņš solīja, ka pirms visām stacionārajām iekārtām būs brīdinošas ceļa zīmes. Tāpat viņš pieļāva, ka

ne visās vietās fotoradari fiksēs ātruma pārkāpumu no pirmā kilometra.

Protams, pie skolām un citām bīstamām vietām pārkāpumu fiksēs no pirmā kilometra. Taču citviet iespējama lielāka tolerance.

Zivtiņš atklāja, ka jaunie radari būs ļoti modernas un precīzas ierīces.

Fotoradaru kļūda būs 3 km/h.

Tas nozīmē, ka pilsētā tie par ātruma pārkāpumu uzskatīs braukšanu no 54 km/h.

Valsts policijas pārstāvis arī skaidroja, ka pilsētā bīstamais ātrums ir 20 km virs atļautā, bet ārpus pilsētas - 30 km virs atļautā.

Taču tas, protams, nenozīmē, ka autovadītāji pa pilsētām varēs mierīgi braukt ar 60 km/h atļauto 50 km/h vietā un fotoradari viņus nefiksēs kā pārkāpējus. Tolerance katrā vietā būs citāda, atkarībā no apstākļiem.

Pēc fotoradaru ieviešanas pārstrukturēs ceļu policistu darba dienu

Līdz ar fotoradaru ieviešanu plānots pārstrukturēt ceļu policistu darba dienu, un viena no prioritātēm būs samazināt ierašanās laiku notikuma vietā, pavēstīja Edmunds Zivtiņš.

No 1.janvāra ir sodīti 214 tūkstoši autobraucēju, no tiem 70 tūkstoši jeb viena trešdaļa ir sodīta par atļautā ātruma pārsniegšanu, savukārt 30 tūkstoši šoferu sodīti par braukšanu bez drošības jostas.

"Neapšaubāmi, tiks pārdalīti [pienākumi]. Policijai viena no prioritātēm šobrīd ir saistībā ar autopārvadātājiem, un mūsu galvenais uzdevums ir samazināt ierašanās laiku uz negadījumu. Tiks pārstrukturizēta policistu darba diena. Ja mēs līdz šim lielāko daļu veltījām ātruma pārsniegšanai, tad tagad pievērsīsimies gājējiem, velosipēdistiem, sarkanās gaismas pārkāpējiem," stāstīja Zivtiņš.

Pašlaik vidējais ierašanās laiks ir 20 minūtes, taču tas ir jāsamazina. Zivtiņš atzina, ka ir arī gadījumi, kad policija ierodas pēc piecām sešām stundām.

Būs īpaša fotoradaru karte

Zivtiņš atzina, ka nesen internetā ceļojošā radaru karte ir ļoti līdzīga tai, kāda tā būs īstenībā. Taisnība ir ap 95%. Jaunā karte nebūs nekāds noslēpums, iespējams, tā būs pieejama Valsts policijas mājas lapā internetā.

To varēs uzstādīt arī automašīnu navigācijas sistēmās.

Viņš arī uzsvēra, ka fotoradaru mērķis ir samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu un smagumu, kā arī būtiski mazināt bojāgājušo statistiku. Valsts policiju arī neinteresējot, lai ar fotoradaru palīdzību tiktu iekasēta pēc iespējas lielāka naudas summa.

Fotoradari fiksēs arī motociklistus.

Tāpat radari varēs bildēt nakts laikā, visās ceļa joslās un visos virzienos.

Fotoradari ļaus pārstrukturēt policistu darbu, vairāk laika veltot citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, piemēram, gājējiem, velosipēdistiem. Tie arī dos iespēju ierasties ātrāk negadījumu vietās.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu