TOP 9 padomi: kā atstāt labu iespaidu darba intervijā (13)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Flickr/ Dell's Official Flickr Page

Darba intervija, visticamāk, būs vienīgā iespēja klātienē savam potenciālajam darba devējam pierādīt, ka esi atbilstošs kā darbinieks viņa uzņēmumā. Tāpēc svarīgi pirms darba intervijām ir sagatavoties gan mentāli, gan faktoloģiski. Uztraukums ir pavisam normāla parādība, ko sapratīs ikviens darba devējs, tomēr viņš nesapratīs, ja nespēsi atbildēt uz vienkāršiem jautājumiem, kas saistīti ar konkrētā uzņēmuma mērķiem un galvenajiem attīstības virzieniem.

«Tāpat uztraukums mazinās, ja pirms intervijas būsi noskaidrojis visu neskaidro. Neaizmirsti izpētīt arī uzņēmuma sociālos tīklus, pēc kuriem var spriest par to, kāda komunikācija un atmosfēra valda uzņēmumā,» panākuma atslēgas darba meklēšanā iezīmē Inga Daliba, speciālistu darba portāla Cvmarket.lv mārketinga menedžere.

1. Jums nekad man nebūs jāsaka divreiz, kas jādara.

Darba devēja sapnis ir pavisam vienkāršs – lai darbinieki viņu saprastu no pusvārda un gariem paskaidrojumiem nevajadzētu tērēt nozīmīgu daļu sava dārgā laika. Instrukcijas vai paraugi, kas iedoti jaunam darbiniekam, ir ņemami vērā,

lai vadītājam otrreiz nav jāpārstāsta jau pirms tam uzrakstītais.

Tādā veidā darba devējs var vairāk veltīt laika svarīgām lietām – uzņēmuma tālākai attīstībai, kur nozīmīgu lomu spēlē ikviena darbinieka kompetence.

2. Uzticētos pienākumus es paveikšu pēc labākās sirdsapziņas.

Svarīgi sarunas laikā apliecināt, ka esi nopietni noskaņots cilvēks, kurš būtu gatavs ieguldīt darba procesā visas prasmes, iemaņas, talantus un savu laiku. Vienmēr lielāka uzticēšanās ir darbiniekiem, kuru darbība un personība ir vērsta uz komandas darbu un nepārtrauktu attīstību.

3. Esmu atvērts komunikācijai un nosvērts savā rīcībā.

Katru dienu darba vietās ir lielākas vai mazākas krīzes situācijas, tāpēc svarīgi apliecināt, ka esi mentāli gatavs jebkurai situācijai. Uzsver, ka tādās situācijās tu necel paniku, bet gan esi vienmēr atvērts problēmas apspriešanai un gatavs kooperēties problēmas risinājuma atrašanā. Radi iespaidu par sevi, ka necentīsies par katrām varītēm apstrīdēt vadītāja kompetenci, tādā veidā graujot viņa autoritāti kolektīva acīs. Uzsver, ka esi tendēts uz komandas, nevis individuālu darbu. Komandas panākumi ir arī tavi panākumi!

4. Esmu elastīgs, spēju atzīt savas kļūdas un tās arī pats novērst.

Kļūdīties ir cilvēcīgi, to saprot ikviens. Svarīgāk ir tas, kā tu reaģē pēc tam, kad esi kļūdījies.

Vai spēj pieņemt faktu, ka esi kļūdījies, neslēpjoties aiz citu mugurām,

un uzņemties pilnu atbildību. Radi iespaidu, ka esi gatavs ieguldīt laiku un enerģiju šo savu kļūdu izlabošanai, nevis vainīgo meklēšanā.

Foto: Flickr/ Dell's Official Flickr Page

5. Uzsver lojalitāti.

Neviens nevar pieprasīt tev zvērēt mūžīgu uzticību vienai kompānijai, taču lojalitāte laika posmā, kamēr strādā uzņēmumā, neatkarīgi no tā, vai tas ir gads vai desmit, ir ļoti būtiska. Izrādīto lojalitāti novērtēs ikviens darba devējs!

6. Neaizmirsti smaidīt.

Neskatoties uz to, kāds ir tavs iekšējais noskaņojums, patiess smaids, ko velti sarunas biedram, var uzreiz nojaukt pirmo komunikācijas barjeru, mazināt sākotnējo stresu un saspīlējumu, tostarp veicināt savstarpējo saprašanos.

Smaids rada komforta sajūtu gan tev, gan sarunu biedram,

kas liecina, ka viegli iekļausies kolektīvā.

7. Acu kontakts.

Pastāvīgs acu kontakts sarunas laikā apliecina ne vien ieinteresētību par runātāju, bet arī cieņas un uzmanības izrādīšanu. Ja runājot vai klausoties tavs skatiens klīst laukā pa logu vai novērsts uz leju, tas liecina, ka neesi drošs un kaut kas liek justies nekomfortabli. Gan tev, gan darba devējam patīkami redzēt, ka sarunu biedrs izrāda cieņu un klausās.

8. Piecelšanās kājās sasveicinoties vai uzsākot sarunu.

Nekad nesveicinieties vai nepadodiet roku sēžot, ja jums klāt pienācis un apstājies cilvēks, kurš vēlas iepazīties vai sākt sarunu. Nav svarīgs šīs personas statuss (uzņēmuma darbinieks vai vadītājs), svarīga ir cieņas izrādīšana ikvienam cilvēkam. Lai arī daži etiķetes noteikumi atļauj gados vecākiem cilvēkiem vai dāmām palikt sēžot, tomēr, pieceļoties kājās, jūs apliecināt cieņu pret otru cilvēku un gatavību sākt sarunu.

Etiķetes ievērošana liecina arī, ka cilvēks ir nobriedis

un labi audzināts.

9. Pārliecināts rokasspiediens.

It kā sīkums, tomēr ļoti nozīmīgs, kas rada pirmo iespaidu par cilvēku. Rokasspiediens parāda ne tikai laipnu vai pieklājīgu attieksmi, bet arī rokas sniedzēja iekšējo pārliecinātību par saviem uzskatiem, prasmēm, varēšanu un apņemšanos nopietni sadarboties. Pasniegta ļengana roka neko labu par otru cilvēku neliecina, tostarp tas var radīt diskomfortu. Zemapziņā tas tiek tulkots kā nedrošība, izvairīšanās no atbildības vai pat melīgums.

Komentāri (13)CopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu